Ford Ranger je dlhodobo najobľúbenejším a zároveň aj najpredávanejším pick-upom v Európe a v aktuálnej generácii prichádza aj ako Plug-in Hybrid, čím pridáva ďalšie možnosti využitia, resp. bude zaujímavou voľbou aj pre nový typ zákazníkov.
Výroba historicky prvého Rangera Plug-in Hybrid sa spustila koncom roka 2024 a prvé vozidlá sa k zákazníkom dostanú v roku 2025 (presnejšie to bude v priebehu septembra). Pre spoločnosť Ford bude nový model predstavovať významný krok vpred v rámci jej plánov ponúknuť zákazníkom v segmente pickupov strednej veľkosti kompletné spektrum dostupných druhov pohonu.

Okrem toho budú môcť majitelia modelu Ranger Plug-in Hybrid profitovať z ekosystému riešení Ford Pro – ktorý im uľahčí prechod k elektrickým vozidlám a pomôže ich podnikom prosperovať prostredníctvom dostupných možností nabíjania, softvéru a služieb.
„Ranger Plug-in Hybrid pomôže zákazníkom vykročiť do elektrifikovanej budúcnosti s väčším sebavedomím a lepšími schopnosťami než kedykoľvek predtým. Zároveň udrží Ranger na čele inovácie a zaistí mu vedúce postavenie v segmente pickupov strednej veľkosti,“ uviedol Hans Schep, generálny riaditeľ divízie Ford Pro v Európe.

Ranger Plug-in Hybrid prichádza s kombináciou 2,3-litrového zážihového motora Ford EcoBoost, elektromotora a nabíjatelného akumulátora, vďaka čomu dosiahne väčší krútiaci moment než ktorýkoľvek iný Ranger. Zároveň bude schopný jazdiť v čisto elektrickom režime pri plánovanom dojazde viac ako 43 kilometrov Schopnosť jazdiť čisto na elektrinu otvára majiteľom podnikov nové možnosti v stále rastúcom počte miest s nízkoemisnými zónami, čo bude jednoznačnou výhodou.
“Ford odteraz ponúka svojim zákazníkom plug-in hybridnú verziu modelu Ranger, ktorá kombinuje schopnosť jazdy na elektrinu so všestrannosťou a pracovnou spoľahlivosťou, ktoré zákazníci zvyknú od najpredávanejšieho pickupu Európy očakávať.”

Maximálna hmotnosť brzdeného prívesu je v prípade variantu Ranger Plug-In Hybrid na plánovanej úrovni 3 500 kg – čo zodpovedá zvyšku modelového radu Ranger.
Okrem toho ponúkne Ranger PHEV aj systém Pro Power Onboard, pomocou ktorého si zákazníci budú môcť napájať svoje elektrické nástroje a spotrebiče s vysokým prúdovým odberom na pracovisku alebo počas kempovania – stačí, ak ich zapoja do elektrických zásuviek zabudovaných na korbe vozidla alebo v kabíne. Max výkon zásuviek dosahuje až 6,9 kW. V praxi to znamená, že hlučné, neskladné a ťažké generátory môžete nechať doma a na korbe vám ostane viac miesta na iné vybavenie a výstroj. Okrem elektriny na požiadanie získajú zákazníci od vozidla Ranger Plug-in Hybrid vďaka režimom elektrickej jazdy aj možnosť flexibilnejšieho rozhodovania o tom, ako a kedy využívať energiu z akumulátora.
Ranger Plug-In Hybrid má vo výbave aj osvedčený pohon štyroch kolies pre jazdu v teréne, možnosť voľby jazdného režimu či pokročilé bezpečnostné a asistenčné systémy vodiča.

„Naši zákazníci chcú elektrifikované vozidlá, ktoré poskytujú silný výkon a prijateľné náklady na vlastníctvo bez toho, aby museli robiť kompromisy pri vlastnostiach, ktoré na svojom pickupe milujú,“ doplnil H. Schep. „Ranger Plug-in Hybrid prináša to najlepšie z oboch svetov z pohľadu práce, zábavy aj rodiny – ponúkne zákazníkom elektrickú jazdu bez výfukových emisií pri kratších cestách alebo výkonný hybridný režim, ktorý poskytuje neuveriteľnú úroveň terénnych schopností, užitočného zaťaženia i ťažnej kapacity. A vďaka systému Pro Power Onboard môžu majitelia modelu Ranger po prvýkrát celkom jednoducho napájať svoje pracovisko či táborisko.“
Zdroj: Ford