Tvrdí to generálny riaditeľ, Jim Farley, ktorý dodal, že sa im neoplatí investovať do základných modelov a radšej posilnia vývoj úžitkových a prémiovejších modelov.

A že to myslia vo Forde vážne je snáď úplne jasné, nakoľko sme už boli svedkami odstránenia modelov ako Fiesta, Fusion a Mondeo. K tejto dvojici sa budúci rok (2025) pridá aj Ford Focus!

Prečo sa Ford zbavuje toľkých modelov? Pretože je to vystúpenie z biznisu s nudnými autami a vstup do biznisu ikonických vozidiel, dodal Jim Farley.“

Ford Focus
Ford Focus

Generálny riaditeľ Fordu priznal, že tieto modely milovalo a Focus stále miluje nespočetne veľa zákazníkov, no aj napriek tomu vyhodnotili, že namiesto týchto bežných áut budú produkovať zaujímavejšie úžitkové, elektrické a zábavné autá (napr. Bronco, Mustang, Ranger Raptor a pod.). „Špičkové vozidlá pre nadšencov boli v našom nastavení vždy na vedľajšej koľaji, ktorá nebola nikdy poriadne dotovaná, no teraz sa to zmení a práve tento segment budeme zásadnejším spôsobom financovať, dodáva Farley“.

Zaujímavosťou je, že za tieto vyradené autá neexistujú a zatiaľ ani nie sú oznámené/plánované žiadne priame náhrady, čo automobilku Ford vyradí z biznisu s bežnými a relatívne dostupnými automobilmi. Ford však dúfa, že sa ľady pohnú v sektore s elektrickými vozidlami, kde plánuje niekoľko modelov v spolupráci s Volkswagenom. Aktuálne tu máme plne elektrický Explorer a Capri, neskôr má pribudnúť plne elektrický derivát modelu Puma. Avšak, treba dodať, že Ford (a mnohé iné automobilky) upustil od svojho plánu prejsť do roku 2030 len na výrobu elektrických vozidiel, začo sme veľmi radi.  

Je nutné poznamenať, že Fordu to môže aj trošku ublížiť, teda ak sa zásadne neuchytia všetky novinky, nakoľko zabitím „nudných“ áut prenecháva priestor na trhu ostatným hráčom, ako napr. koncernu Volkswagen, Toyota, Stellantis a Kia/Hyundai, ktorí stále produkujú bežné „nudné“ autá. Predaje Fordu už teraz v rámci EU klesajú – do júna klesli celkové predaje v EU, EZVO a Spojenom kráľovstve o 16,9%, čo spôsobilo pokles trhového podielu zo 4,1% na 3,3%.

Kroky Fordu sú často záhadou, no veríme, že vedia čo robia a ukážu nám zaujímavé a dobré autá, ako napr. v posledných dvoch rokoch.

Zdroj: motor1.com

Prečítajte si aj:

Značky:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE