Nový model HR-V e:HEV poháňa pokroková dvojmotorová hybridná technológia hnacieho ústrojenstva spoločnosti Honda, ktorá poskytuje kombináciu účinnosti a pohotového výkonu. Subkompaktné SUV sa po prvý raz pripája k modelovému radu spoločnosti Honda e:HEV (hybridné elektrické vozidlo) a predstavuje jeden z posledných krokov v záväzku značky k elektrifikácii všetkých svojich európskych hlavných modelov do roku 2022.
Pri zmene konceptu modelu HR-V sa spoločnosť Honda rozhodla vytvoriť automobil s požadovanou kombináciou výnimočného dizajnu, mimoriadnej efektívnosti a maximálnej praktickosti. Nový model, koncipovaný tak, aby vyhovoval náročným potrebám moderných spotrebiteľov, dosahuje vzácnu rovnováhu medzi prémiovým štýlom SUV a mimoriadnou priestrannosťou, s kompaktnými rozmermi a ľahkým nastupovaním a vystupovaním pre cestujúcich. To všetko umožňuje princíp spoločnosti Honda „Maximum človeka, minimum stroja“ (M/M), ktorý vychádza z presvedčenia, že účelom technológie a dizajnu je slúžiť potrebám vodiča a cestujúcich.
Exteriér inšpirovaný kupé s prémiovým štýlom SUV
Vďaka svojim dopredu smerujúcim charakterovým líniám a hladkým povrchom stelesňuje nová generácia HR-V e:HEV filozofiu jednoduchého, čistého a moderného dizajnu značky, ktorú už predznamenali predchádzajúce aktuálne modely Hondy.
Kompaktný tvar inšpirovaný kupé, ktorý je definovaný rovnakými kľúčovými koncepciami dizajnu, ako je funkčnosť a krása, má známy atraktívny vzhľad, s hravým charakterom a sebavedomým postojom SUV. Jeho elegantná silueta je dosiahnutá zväčšením svetlej výšky od cesty o 10 mm a znížením výšky strechy o 20 mm v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Zväčšenie rozmerov kolies na 18 palcov, ktoré je pri novom modeli HR-V štandardom, a zníženie predného previsu ešte viac zvýrazňujú robustnú príťažlivosť SUV a dodávajú estetickú pevnosť, po ktorej túžia moderní zákazníci.
Čistá jednoduchosť dizajnu je dosiahnutá prostredníctvom hladkých povrchov vozidla s vonkajšími dizajnovými prvkami zakomponovanými do tvaru karosérie. Napríklad svetlomety, jedinečná maska chladiča vo farbe karosérie a jej výrazné prevedenie v spodnej časti mriežky, sa bezproblémovo integrujú do prečnievajúcej prednej časti a predných štvrtinových panelov, čo vozidlu dodáva impozantný a elegantný vzhľad.
Boky karosérie predstavujú modernú nenápadnú estetiku s ostrou horizontálnou líniou ramien, ktorá sa tiahne zozadu až k predným svetlometom, a vytvára dojem pohybu vpred. Vyčnievajúca predná časť a zatiahnutý stĺpik A spolu vytvárajú prémiovú dlhú kapotu, ktorá vizuálne posúva objem kabíny dozadu a ešte viac zdôrazňuje elegantné proporcie kupé. Kombinácia úžitku a estetiky je zrejmá z jednoduchého, elegantného dizajnu dverí batožinového priestoru, ktorý úhľadne integruje kľučku dverí do trojrozmerného zadného panelu.
Aerodynamické vylepšenia sú dosiahnuté bez potreby zbytočných dizajnových prvkov, ktoré často narúšajú štýl. Štrbina vo vzduchovej clone v prednom nárazníku, bočné obloženie prahov a elegantný tvar zadného svetla – to všetko pomáha znižovať turbulencie, k čomu prispieva aj zadný bočný spojler, ktorý znižuje turbulencie vzduchu za vozidlom. Výsledným efektom je vyššia stabilita a lepšia úspornosť paliva pri vysokých rýchlostiach, a to bez narušenia elegantného dizajnu.
Dizajn interiéru a špičková priestrannosť
Vo vnútri nového modelu HR-V každý dizajnový prvok prispieva k pocitu veľkorysej priestrannosti a vzdušnosti, ktorá spája cestujúcich s vonkajším svetom, s úrovňou komfortu a praktickosti, ktorá v segmente subkompaktných SUV nemá obdoby. Moderné tkaniny a textúrované materiály vytvárajú pocit solídnych a prémiových materiálov, s kvalitou, ktorú cítiť na dotyk.
Interiér bol navrhnutý so zameraním na priestor a svetlo, aby sa v kabíne zvýšil pocit vzdušnosti. Tento vzdušný pocit je umocnený jedinečným „Systémom difúzie vzduchu“, s prieduchmi v tvare písmena L umiestnenými v horných rohoch palubnej dosky. Tento nový systém rieši nepomer v tradičných konfiguráciách vetracích otvorov, kedy sa cestujúci často cítia nepríjemne, keď vzduch prúdi priamo na nich. Systém jemne usmerňuje prúd vzduchu pozdĺž predných bočných okien smerom k stropu a vytvára vír vzduchu nad pasažiermi a vedľa nich. Účinok týchto nových prieduchov na cestujúcich nedopadá priamo, ale vytvára pohodlné vnútorné prostredie pre všetkých.
Pocit spojenia s vonkajším svetom začína vynikajúcim výhľadom. Ten umožnilo niekoľko vylepšení. V prvom rade nová poloha vodiča, ktorá je o 10 mm vyššia ako u predchádzajúceho modelu. Okrem toho sú okná skonštruované tak, aby prepúšťali čo najviac svetla, k čomu napomáha vodorovne orientovaný nenápadný prístrojový panel smerujúci k rovnej línii kapoty. Okrem toho, upevnenie zrkadiel bolo posunuté dole ku dverám, čo pri zatáčaní zlepšilo viditeľnosť okolo bočného panelu karosérie.
Predné sedadlá novej generácie spoločnosti Honda, sa vyznačujú vystuženou štruktúrou, ktorá nahrádza predchádzajúcu pružinovú konštrukciu, čo pomáha predchádzať únave na dlhých cestách a zvyšuje komfort pri každodennom používaní. Pre väčšie pohodlie počas jazdy sú interiérové ovládače umiestnené optimálne čo najbližšie k zornému poľu vodiča. Prehľadné a ľahko použiteľné rozloženie ešte zvyšuje pocit priestrannosti vďaka okamžite rozpoznateľným ovládacím prvkom zvuku a ventilácie, ktoré umožňujú bezpečné a intuitívne ovládanie.
Platforma a usporiadanie
Aj keď sú celkové rozmery vozidla podobné ako pri predchádzajúcom modeli, nový model HR-V ponúka väčší priestor pre nohy a ramená, čo zvyšuje pocit priestrannosti a pohodlia. Okrem zväčšenia priestoru pre zadné nohy o 35 mm, je tu v porovnaní s predchádzajúcou generáciou HR-V ešte väčší rozsah sklonu sedadiel o dva stupne, vďaka centrálnemu umiestneniu nádrže Hondy a dômyselnému usporiadaniu rozloženia hybridných komponentov. Konfigurácia platformy tiež umožnila spoločnosti Honda zachovať mimoriadne všestranné zadné sedadlo Magic Seat, ktoré ponúka flexibilitu sklopenia alebo vyklopenia podľa požadovaného nákladného priestoru.
Ľahký prístup k nákladu nezhoršila ani línia strechy inšpirovaná tvarom kupé. Inteligentné usporiadanie rozloženia a sedadlá Magic Seats, spodná hrana dverí batožinového priestoru, otvor v dverách batožinového priestoru, nízka plochá podlaha nákladného priestoru, to všetko vo vzájomnom súlade a jednote. Do výsledného nákladného priestoru sa ľahko zmestí široká škála batožiny a vybavenia na voľný čas. Napríklad dva horské bicykle pre dospelých (s demontovanými prednými kolesami) možno ľahko naložiť a vyložiť vo vzpriamenej polohe. Pohodlie pri nakladaní zvyšuje funkcia otvárania a zatvárania dverí batožinového priestoru „Power Tailgate Walk Away Close“* so zvýšenou funkčnosťou oproti iným podobným systémom. Inteligentná funkcia vzdialenosti kľúča deteguje, keď sa kľúč vzďaľuje od automobilu, aby automaticky začala zatvárať dvere batožinového priestoru.
Model HR-V má optimalizované úložné priestory, stredová konzola je zasadená uprostred kabíny plus predné vrecko na drobnosti s USB nabíjacími zásuvkami vpredu a vzadu*, ako aj podložka bezdrôtového nabíjania*. Prémiový audiosystém, externý zosilňovač* a dotykové svetlá v kabíne ešte viac umocňujú pocit prémiového interiéru a atmosféru pohodlia.
Na základe princípu M/M spoločnosti Honda bola platforma modelu HR-V navrhnutá s hybridnými komponentmi hnacieho ústrojenstva, dômyselne zakomponovanými do podvozku a do motorového priestoru. To v kombinácii s inovatívnym centrálnym umiestnením palivovej nádrže Hondy a integráciou akumulátora pod priestorom kufra a nie podlahou vozidla umožňuje modelu HR-V poskytnúť maximálny komfort štyrom dospelým osobám aj napriek prítomnosti ďalších komponentov e:HEV.
Efektívne a citlivé hnacie ústrojenstvo
Osvedčená hybridná technológia spoločnosti Honda e:HEV poskytuje plynulý a príjemný zážitok z jazdy s pohotovým výkonom a pôsobivo úspornou spotrebou paliva. Skladá sa z dvoch kompaktných, výkonných elektromotorov pripojených k 1,5-litrovému benzínovému motoru i-VTEC so špičkovým výstupným výkonom z pohonného motora 96 kW (131 k) a maximálnym krútiacim momentom 253 Nm pri 4 500 ot./min.
Usporiadanie e:HEV obsahuje tri meniteľné režimy jazdy, ktoré sa vyberajú automaticky podľa prevažujúcich jazdných požiadaviek. Pre maximálnu efektivitu sa model HR-V rozbieha v elektrickom režime a plynule prechádza do hybridného režimu, keď je motor pod vysokým krútiacim momentom, zatiaľ čo benzínový motor sa používa na jazdu vo vyšších a konštantných otáčkach. Jazdnú dynamiku vylepšujú rôzne výkonové režimy – Sport, Normal a Econ, zatiaľ čo doplnkový jazdný režim B je možné zvoliť pomocou radiacej páky pre silnejšie regeneratívne brzdenie a zážitok podobný elektrickému vozidlu. Úroveň regenerácie energie a sila účinku spomalenia sa dajú nastaviť tak, aby vyhovovali preferenciám vodiča, pomocou voliča spomalenia za volantom, ktorý poskytuje rôzne jazdné zážitky.
Pokročilé a intuitívne pripojenie
Úplne nová Honda HR-V poskytuje v interiéri bezproblémové pripojenie, ktoré majiteľom a pasažierom umožňuje ľahké spojenie s každodenným životom. Intuitívne 9-palcové dotykové rozhranie LCD je navrhnuté tak, aby vodiča čo najmenej rozptyľovalo, so zjednodušeným a plne prispôsobiteľným vetvením ponuky, ktorá umožňuje ľahký prístup k pohodlným funkciám a ovládacím prvkom. Prevádzkový čas HMI sa v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi HMI systémov výrazne zlepšil, čo umožňuje rýchle a ľahké prepínanie medzi aplikáciami a poskytuje rýchlu odozvu na vstupy a príkazy. Vodič si tiež môže zvoliť množstvo asistenčných systémov zobrazených na 7” TFT displeji, aby sa počas jazdy čo najmenej rozptyľoval.
Rozhranie, ktoré sa ovláda pomocou známych ovládacích prvkov v štýle smartfónu, umožňuje tiež zrkadlenie smartfónu cez Apple CarPlay (cez Bluetooth, WiFi alebo kábel) a Android Auto (kábel). Bezdrôtové aktualizácie softvéru umožňujú rozšírenie na najnovšie funkcie a aplikácie.
Zvýšená bezpečnosť
Úplne nový model HR-V je prvýkrát vybavený technológiou Honda SENSING™, a obsahuje komplexný rad špičkových bezpečnostných technológií a pomôcok pre vodiča v tejto triede. Systém Honda SENSING™ dostáva v úplne novom modeli HR-V vylepšenie, vrátane uplatnenia novej širšej monokulárnej prednej kamery s vyšším rozlíšením a vysokorýchlostných čipov na spracovanie obrazu, ktoré vylepšujú predchádzajúcu kombináciu kamery a radarového snímača. Zahŕňa tiež vylepšenú nočnú prevádzku Systému riadenia zmiernenia kolízie s chodcami a systému pre zmiernenie následkov kolízie (CMBS) s autami, ktorý teraz deteguje prichádzajúce vozidlá križujúce trasu automobilu vrátane cyklistov a motocyklov a aktivuje brzdenie.
Nová technológia adaptívneho tempomatu (ACC) zavedená pri úplne novom modeli HR-V zvyšuje bezpečnosť pri zmene jazdného pruhu a pri obchádzaní vozidiel. Uhol riadenia a bočná sila G sa teraz hodnotia v spojení s vylepšenými obrazmi z kamier, aby vozidlo počas manévrov zrýchlilo skôr. Týmto sa zaistí bezpečnejší a plynulejší prechod pri predchádzaní. ACC sa tiež môže pochváliť funkciou súbežnej jazdy pri nízkej rýchlosti a ovládaním bŕzd, ktoré udržujú nastavenú rýchlosť pri zjazde z kopca.
Úplne nový model HR-V dokonca poskytuje informácie o mŕtvom uhle*. Využíva radarovú technológiu na automatickú detekciu vozidiel v mŕtvom uhle vodiča a varuje ho výstražným symbolom v spätnom zrkadle. Detekčná vzdialenosť sa zlepšila z 3 m na 25 m, takže vodič má vyššiu istotu.
Posilnený bol tiež systém Sledovania priečnej premávky pri cúvaní, ktorý využíva radarové snímače na zadnej strane, aby pri cúvaní vodiča varovali pred približujúcimi sa vozidlami zľava alebo sprava. Tu je k dispozícii zvukové aj vizuálne varovanie.
Systém kontroly zjazdu z kopca Hill Descent Control, ktorý je na modeli HR-V k dispozícii v Európe po prvýkrát, funguje už od minimálnej rýchlosti 3 km/h. Táto technológia umožňuje väčšiu a plynulejšiu kontrolu na povrchoch s nízkou priľnavosťou a dole strmým svahom, aby sa zvýšila istota riadenia v širšom rozsahu podmienok – od manévrovania na klzkých vonkajších parkovacích rampách až po jazdy po strmých zasnežených cestách.