OLED displej s HDR a čiastočnou Always-on funkcionalitou

Základom Mate 10 Pro je OLED displej s uhlopriečkou 6 palcov a pomerom strán 18:9. Rozlíšenie je 1080 × 2160, označuje sa ako Full HD+. Hustota pixelov je na úrovni 402 ppi a hoci sa nájdu používatelia, ktorí by ocenili vyššie rozlíšenie, osobne sme počas testovania nemali problém s tým, že by bolo rozlíšenie nízke alebo nás iným spôsobom obmedzovalo.

Displej je vo všeobecnosti výborný. Chválime jeho maximálny jas, má výborné pozorovacie uhly a živé zobrazenie farieb. Teplotu farieb aj režim zobrazenia si môžete prispôsobiť v nastaveniach. K dispozícii je takisto filter modrého svetla, avšak Huawei sa ešte stále nenaučil aktivovať túto funkciu podľa východu a západu Slnka vo vašej lokalite. Musíte si preto zadefinovať odkedy dokedy má byť aktívny. Tiež je možné meniť rozlíšenie medzi HD+ a Full HD+ alebo nechať rozhodnúť samotný telefón, kedy použije ktoré rozlíšenie. To sa týka najmä hier.

Always-on displej ponúka obmedzenú funkcionalitu

V súvislosti s displejom treba spomenúť dve ďalšie funkcie. Aj Mate 10 Pro ponúka základnú funkcionalitu Always-on displeja. Tá je však trochu nepochopiteľne umiestnená v Nastaveniach – Bezpečnosť a ochrana súkromia – Zámok obrazovky a heslá – Vždy zobraziť informácie. Bez mučenia priznávame, že tam by sme túto položku naozaj nehľadali. Always-on displej je možné zapnúť/vypnúť alebo nastaviť čas odkedy dokedy má byť aktívny. Je však škoda, že zobrazuje iba aktuálny dátum, čas a zostávajúcu batériu. Ak použijete systémový hudobný prehrávač, zobrazí sa aj názov aktuálnej skladby. Notifikácie sa nám však počas testovania na Always-on displeji nezobrazovali a to ani zo systémových aplikácií, ako je napr. emailový klient. Pre informácie o čase sa však táto funkcia môže niekedy hodiť, či už počas dňa alebo aspoň v noci.

Uvidíme, či Huawei bude rozširovať funkcionalitu Always-on displeja alebo nie. Faktom je, že aktuálne nevyužíva jeho potenciál naplno a to isté možno povedať aj o podpore HDR10. Pre mobilné zariadenia dnes ponúkajú HDR obsah služby Netflix, YouTube a Amazon Prime Video, avšak Mate 10 Pro oficiálne nepodporuje HDR videá ani v jednej zo spomenutých služieb. Na druhej strane, keď sme porovnali zobrazenie HDR obsahu zo služby Netflix a YouTube na Sony Xperii XZ Premium a Huawei Mate 10 Pro, na ktorom daný obsah podľa aplikácií nebežal v HDR režime, veľký rozdiel sme si nevšimli. Bolo však potrebné manuálne nastaviť maximálny jas displeja na Mate 10 Pro.

Displej je kvalitný aj napriek rozlíšeniu „iba“ Full HD+. Podporuje aj HDR obsah

Procesor s umelou inteligenciou a prísľubom budúcnosti

Huawei ešte pred predstavením telefónu upozorňoval na svoj nový procesor Kirin 970. Prezentuje ho ako prvý procesor so zabudovanou umelou inteligenciou a má pravdu. Huawei o pár dní predbehol Apple s predstavením nových iPhonov, ktoré sú vybavené procesorom Apple A11 Bionic – ten tiež obsahuje neurónovú jednotku.

Kirin 970 obsahuje 8 jadier, koprocesor i7 a grafický čip Mali-G72 MP12. V teste AnTuTu sme namerali 175 126 bodov, čo je o necelé 4 tisícky viac, ako sme namerali v prípade Samsungu Galaxy S8. Do úvahy však treba brať aj 6 GB RAM a 128 GB úložisko, ktorým je Mate 10 Pro vybavený a ktoré môžu ovplyvňovať výsledky testovania.

Namerané hodnoty

Viac ako čistý výkon, ktorý bez problémov zvládne akékoľvek dnešné aktivity a má dostatok rezervy aj do blízkej budúcnosti, nás zaujímalo využitie umelej inteligencie. Huawei v rámci predstavenia telefónu spomenul niekoľko situácií, kedy sa umelá inteligencia využíva, počas testovania sme ich otestovali.

V prvom rade, umelá inteligencia dokáže analyzovať scénu, ktorú fotíte a prispôsobiť tomu nastavenie telefónu. V praxi to funguje veľmi spoľahlivo, avšak výsledkom môže byť niekedy fotografia s o niečo výraznejším post-processingom, na aký ste boli od Huawei v minulosti zvyknutí. To, že sa aktivovala umelá inteligencia, je pri fotení zreteľne vidieť. V prostredí fotoaparátu sa objaví ikona rozpoznanej scény. Ak umelú inteligenciu nechcete využiť, treba sa prepnúť do profesionálneho režimu a odfotiť scénu pomocou neho. Je fajn, že väčšinou už nie je potrebné fotografiu ďalej upravovať, AI sa v rámci post-processingu postará o všetko.

Všimnite si písmeno T. Znamená to, že umelá inteligencia rozpoznala text a prispôsobila nastavenie fotoaparátu

Ďalším využitím umelej inteligencie sú aplikácie, ktoré sú pre Kirin 970 špeciálne optimalizované. Aktuálne jedným z mála príkladov je Microsoft Translator. Ten je v telefóne predinštalovaný a mal by plne využívať potenciál neurónovej jednotky. Faktom však je, že v porovnaní Huawei Mate 10 Pro + Microsoft Translator vs. Galaxy S8 + Google Prekladač sme veľké rozdiely v rýchlosti prekladu nezaznamenali.

V oboch prípadoch sme prekladali v offline režime so stiahnutými jazykovými súbormi a v oboch prípadoch boli preklady prakticky okamžité. Skúšali sme prekladať základné frázy a otestovali sme aj preklad oznamov, ktoré fotoaparát sníma na značke alebo tabuli.

Využitie umelej inteligencie pri offline preklade

Umelá inteligencia tiež optimalizuje beh operačného systému. Mala by pomôcť analyzovať, aké aplikácie používate najčastejšie a telefón by mal aj o 18 mesiacov reagovať takmer rovnako rýchlo, ako keď ste telefón prvýkrát spustili. O tejto optimalizácii hovoril Huawei už pred rokom a treba uznať, že reakcie redakčného Mate 9 sú po roku viditeľne rýchlejšie a lepšie, ako tomu bolo pri používaní Mate 8. Otázkou ostáva, či umelá inteligencia ešte viac vylepší optimalizáciu, ktorá dobre funguje už v prípade spomenutého Mate 9.

Za praktický prínos umelej inteligencie teda aktuálne považujeme najmä jej využitie počas fotenia a už spomenutú optimalizáciu systému, ktorá dobre fungovala už pred rokom v prípade procesora bez umelej inteligencie. Neurónová jednotka v Kirine 970 má potenciál, avšak momentálne je v plienkach. Uvidíme, v akej situácii bude táto technológia o pol roka, keď bude Huawei predstavovať nástupcu P10.

Jedna z noviniek – Huawei prináša svoj vlastný cloud. Na Slovensku však nefunguje pre účely zálohy telefónu a fotiek

Recenzia je rozdelená do šiestich častí:

1. strana: Balenie, dizajn a konštrukcia