Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Trojica modelov Honda CB500F, CBR500R a CB500X bude od jesene v Európe dostupná v nových farebných vyhotoveniach.. Všetky tri stroje spĺňajú emisnú normu EURO5. Demografické zloženie zákazníkov potvrdzuje širokú obľubu týchto pretekárskych, cestných a enduro strojov v rámci modelového radu Honda. Od predstavenia tohto radu v roku 2013 značka Honda predala vyše 92 000 strojov z trojice CB/CBR.

Trojica modelov CB500F, CBR500R a CB500X, ktorá sa teší veľkej obľube medzi začínajúcimi aj skúsenými jazdcami, bude od tejto jesene v Európe dostupná vo viacerých nových farebných vyhotoveniach a s homologizáciou podľa emisnej normy EURO5.

Nahý model CB500F získava dve nové výrazné farby: modrú Candy Caribbean Blue Sea a žltú Candy Moon Glow Yellow, zatiaľ čo športová verzia CBR500R prichádza s výraznou novou grafikou a s logami odkazujúcimi na úspechy strojov Honda na pretekárskych tratiach. Enduro CB500X má po novom červeno lakovaný podsedadlový rám, ktorý odkazuje na jeho príbuznosť s modelom CRF1100L Africa Twin.

Prieskum, ktorý značka Honda vykonala na reprezentatívnej vzorke zákazníkov, poukázal na širokú obľubu týchto troch strojov v rôznych demografických skupinách jazdcov. Zistené dáta ukazujú, že 46 % majiteľov CB500F a 29 % majiteľov modelu CBR500R sú v motocyklovom svete nováčikmi, pričom 30 %, respektíve 35 % z nich je mladších ako 24 rokov, čo dobre ilustruje, akú dôležitú rolu tieto modely hrajú v živote nových mladých jazdcov vstupujúcich do sveta dvoch kolies. Naopak, 90 % majiteľov CB500X sú už skúsení jazdci, ktorí dokážu oceniť variabilitu a príťažlivosť kompaktného cestovného endura vyznačujúceho sa robustným vzhľadom, dlhými zdvihmi odpruženia, vzpriamenou jazdnou pozíciou či 19″ predným kolesom.

Všetky tri zábavné a úsporné stroje disponujú vďaka svojim energickým motorom so zdvihovým objemom 500 cm3 výkonom 35 kW, čo je maximálna hodnota povolená pre držiteľov vodičského oprávnenia kategórie A2. Po novom sú tieto motory homologizované podľa emisnej normy EURO5, ktorá oproti doterajšej norme EURO4 od 1. januára 2020 zaviedla výrazne prísnejšie požiadavky na obsah škodlivín vo výfukových plynoch. Medzi tieto požiadavky patrí významné zníženie povolených emisií oxidu uhoľnatého, viac než 40 % zníženie celkových emisií uhľovodíkov, dôslednejšia detekcia nesprávneho zapaľovania a zavedenie limitu na emisie pevných častíc.

Od predstavenia tohto modelového radu v roku 2013 značka Honda v Európe predala vyše 92 000 strojov CB/CBR. Každý z nich pritom zaujíma v širokom modelovom rade značky Honda svoje nezastupiteľné miesto: cestná CB500F sa na celkovom počte predaných kusov podieľa 48 %, pretekárska verzia CBR500R 18 % a cestovné enduro CB500X predstavuje 33 % z celkového počtu predaných strojov.

Zatiaľ čo vďaka svojim kompaktným rozmerom a ústretovému správaniu sa trojica 500cm3 strojov Honda vyznačuje jednoduchou ovládateľnosťou a vhodnosťou tak na bežné jazdenie, ako na učenie, tie isté atribúty potešia taktiež jazdcov postupujúcich zo 125, rovnako ako skúsených jazdcov, ktorí hľadajú menší motocykel alebo ktorí sa k jazdeniu vracajú a chcú stroj, s ktorým budú môcť vyraziť na víkendový výjazd bez ohľadu na jeho cieľ.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.