Nový hardvér od Valve sa predstaví svetu už v marci na konferencii GDC
Prevádzkovateľ najväčšej hernej platformy, služby Steam, nezaháľa ani v hardvérovom segmente. Valve už dlhšiu dobu vyvíja zariadenia Steam Machine, ktoré môžeme v jednoduchosti definovať ako „počítačovú konzolu“ do obývačky.
Okrem toho dokončuje návrh herného ovládača Steam Controller a pracuje aj na vlastnej virtuálnej realite s názvom SteamVR. Všetky tieto novinky ukáže svetu na konferencii Game Developers Conference, ktorá sa uskutoční od 2. do 6. marca.
Novinky aj zmenený koncept
O nových produktoch toho zatiaľ nie je veľa známe. Steam Machines mali spôsobiť revolúciu v obývačke už pred rokom, ale nestalo sa tak. Na trh sa nedostali takmer žiadne zariadenia a Valve to bude chcieť tento rok určite napraviť.
Proces zmien postihol aj ovládač Steam Controller. Ten mal mať pôvodne dve dotykové plochy namiesto bežných ovládacích prvkov, ako sú analógové páčky a tlačidlá. Valve koncept zmenil a najnovšia verzia ovládača kombinuje moderný prístup aj tradičné prvky.
Najzaujímavejším produktom bude bezpochyby technológia virtuálnej reality. Tá doteraz nebola verejne predstavená a nie je teda úplne jasné, čo Valve pripravuje. Spoločnosť však v minulosti spolupracovala napr. s Oculusom Rift a integrovala podporu virtuálnej reality v rámci platformy Steam.
Snaha o dobytie obývačky
Valve sa v posledných rokoch snaží dobyť obývačku. Počítače ako hernú platformu chce povýšiť na úroveň herných konzol a to z hľadiska kompaktného dizajnu skrinky, ktorú je možné uložiť do televíznej poličky. Taktiež vyvíja ovládač Steam Controller pre pohodlnejšie ovládanie hier z gauča. Dôležitou súčasťou tejto iniciatívy je samozrejme softvér.
Platforma Steam už dlhšiu dobu ponúka funkciu Big Picture, ktorá je dizajnom používateľského rozhrania určená práve pre televíznu obrazovku. Valve v neposlednom rade vyvinul aj operačný systém SteamOS, ktorý je založený na platforme Linux a ponúka všetky funkcie služby Steam, vrátane režimu Big Picture.
Teoretickou výhodou systému SteamOS by mohla byť lepšia optimalizácia hier. Respektíve, zariadenia Steam Machines budú môcť efektívnejšie využívať dostupné výpočtové prostriedky na beh hier. Samozrejme, za predpokladu, že hry budú nový operačný systém podporovať.