Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

„Pánko, nekúpite voňavku pre ženičku?“ Aj takto nevinne sa niekedy začína príbeh so zlým koncom. Podvodníci pritom nečíhajú iba na ulici, ale aj na internete. V uplynulých rokoch na Slovensku narástol počet útokov v online priestore. Útočníci pritom často nenapadajú bankové systémy, ale počítače a mobilné zariadenia klientov, tiež od nich lákajú prístupové heslá. Slovenská sporiteľňa preto spúšťa špeciálnu bezpečnostnú kampaň. Jej cieľom je vtipným a zrozumiteľným spôsobom vzdelávať a informovať ľudí, aby sa nestali obeťami podvodníkov. Sériu štyroch videí si môžu ľudia pozrieť na viacerých webstránkach a na sociálnych sieťach.

Ukážky videí nájdete aj tu: https://www.slsp.sk/sk/ludia/bezpecnost-vasich-penazi-je-pre-nas-prvorada

Vzdelávacie videá sa venujú rôznym témam, akými sú: phishing, útoky na mobilné telefóny, sociálne inžinierstvo a vytváranie falošných webstránok. Jednotlivé scénky humorne zobrazujú situácie z bežného života a metaforicky ukazujú dôsledky nesprávneho správania ľudí v online prostredí. Každé video je rozdelené na dve časti, pričom tá druhá bližšie vysvetľuje reálne nástrahy.

„V minulom roku sme zaznamenali nový v trend v oblasti bankových krádeží a podvodov. Zatiaľ čo klesol počet ozbrojených prepadov v pobočkách, rastú útoky v online priestore. V Slovenskej sporiteľni využívame najmodernejšie bezpečnostné technológie, aby sme chránili peniaze klientov. Uvedomujeme si však, že rovnako je dôležité, aby boli obozretní aj naši klienti.  Na nástrahy striehnuce v online svete upozorňuje séria našich bezpečnostných videí,“ povedal Ján Adamovský, vedúci informačnej a strategickej bezpečnosti Slovenskej sporiteľne.

Tipy ako sa brániť pred zneužitím:

  • Nevyplňujte žiadne údaje o platobnej karte, GRID karte alebo nezadávajte žiadne SMS kódy pre odblokovanie účtu a pod. Naša banka nikdy nepožaduje informácie o účtoch, telefónnych číslach, prihlasovacích údajoch, kódoch do služieb EB alebo o platobných kartách.
  • Neklikajte na linky v e-mailoch, ktorým nedôverujete alebo ich nepoznáte. Prihlasujte sa len z oficiálnej stránky banky, resp. priamo cez adresu https://ib.slsp.sk
    V adresnom riadku si skontrolujte, či sa pripájate cez zabezpečený protokol https.
  • Ak ste na odkaz z e-mailu klikli otvorí sa vám stránka, ktorá sa podobá na hlavnú stránku internetbankingu Slovenskej sporiteľne. Skontrolujte si či má stránka v adresnom riadku symbol zabezpečenia – ikona zámky a protokol https, ako aj adresu. Kliknutím na zámku si zobrazíte bezpečnostný certifikát s informáciami, pre koho je vydaný. Ak sa tam nachádza ib.slsp.sk, ste sa na správnej adrese. V prípade, že ikona zámky chýba alebo je certifikát je vydaný pre inú adresu, neprihlasujte sa. Nachádzate sa na falošnej stránke. Nevpisujte a nezadávajte žiadne údaje.
  • V prípade pochybností nevpisujte na stránke žiadne svoje údaje ako je prihlasovacie meno a heslo.
  • V prípade vyplnenia údajov kontaktujte službu Sporotel. Útočníci môžu zneužiť vaše prihlasovacie meno a heslo do Internetbankingu pre realizovanie transakcií.
  • Ak zistíte na účte podozrivé transakcie, okamžite sa skontaktujte s bankou – Sporotel. 0850 111 888 (zo zahraničia +421 2 58 26 81 11), 0915 111 888 (zo zahraničia +421 915 111 888), 0910 111 888 (zo zahraničia +421 910 111 888).

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.