Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Test nemeckého autoklubu ADAC ukázal, že automobily a motocykle s komfortným uzamykaním „Keyless“ sa väčšinou dajú výrazne ľahšie odcudziť ako vozidlá s normálnym diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania. Nepodarilo sa otvoriť iba 6 vozidiel, z ktorých jedným bol nový Golf ôsmej generácie. Volkswagen použil najmodernejšiu technológiu zabezpečenia v kompaktnej triede ako prvý výrobca.

Pri technológii „Keyless“ stačí, aby vodič vozidla (automobilu alebo motocykla) mal pri sebe elektronický kľúč, na odomknutie dverí, resp. zámku riadenia pri motocykli nie je potrebné osobitne stlačiť tlačidlo. Systém vozidla prostredníctvom rádiového signálu rozozná transpondér v kľúči. Po potiahnutí za kľučku alebo dotyku tlačidla na kľučke systém odomkne zámky. Vozidlo sa následne dá naštartovať tlačidlom.

Tieto systémy sú pre zvýšený komfort obľúbené a preto veľmi rozšírené – dokonca už aj v triede malých automobilov. Niekedy sú súčasťou štandardného vybavenia, niekedy za príplatok, resp. sú súčasťou voliteľných komfortných alebo asistenčných paketov.

Komfortná technológia však so sebou prináša aj zvýšené riziko zneužitia. Na odcudzenie vozidla so systémom „Keyless“ postačuje predĺženie dosahu rádiových vĺn zariadením, ktoré sa dá vyrobiť aj amatérsky. Podľa expertov ADAC na to stačia bežne dostupné elektronické súčiastky v hodnote cca 100 eur. S takýmto zariadením sa jedna osoba priblíži k majiteľovi vozidla, ktorý má vo vrecku elektronický kľúč (napr. v reštaurácii) a druhá osoba ku dverám vozidla. Dva navzájom zladené prístroje predĺžia komunikáciu medzi kľúčom a vozidlom aby sa dvere odomkli a dal naštartovať motor.

Nemecký autoklub ADAC takýmto spôsobom otestoval 360 vozidiel, rozličných výrobcov, tried a cenových úrovní rokov výroby 2014 až 2020. Z nich iba 6 sa nepodarilo otvoriť a naštartovať – z čoho 5 bolo modelov značiek premium a šiesty bol Golf ôsmej generácie. Za tento výsledok vďačí najmodernejšej technológii, ktorou je ultra širokopásmové pripojenie UWB (Ultra Wide Band). Pri ňom použité čipy dokážu z doby „letu“ rádiového signálu veľmi presne stanoviť vzdialenosť elektronického kľúča od vozidla. Pri použití predlžovača rádiového signálu tak automobil nereaguje. Golf je prvým modelom kompaktnej triedy, ktorý začal využívať technológiu UWB.

Nový Golf sa na Slovensku predáva od začiatku tohto roka. Oproti predchodcovi má zmenené línie vybavenia. Základ tvorí verzia bez označenia („Golf“). Nad ňou sú línie „Life“, „Style“ a športová línia „R-Line“. Cenník modelového radu sa začína od 15 990 € (akciová cena platná do 30.9.2020).

Línia „Life“ má oproti základnej verzii navyše napríklad 16-palcové disky z ľahkej zliatiny, adaptívny tempomat ACC (do 210 km/h), parkovacie senzory vpredu a vzadu, bezdrôtovú nabíjačku smartfónu, App-Connect na integráciu smartfónu, ambientné osvetlenie interiéru, kožený multifunkčný volant, ako aj rozličné funkčné a dekoračné prvky. Pri línii „Life“ si zákazník môže za príplatok 400 € objednať systém „Keyless Acces Advanced“, ktorý spolu s voliteľbým alarmom poskytuje najvyššiu úroveň komfortu a zabezpečenia vozidla.

Okrem toho ponuka príplatkového vybavenia pre Golf zahŕňa rozličné prvky high-tech ako napríklad prípravu pre elektronický kľúč „Mobile key“ v smartfóne, adaptívne svetlomety IQ. Light LED Matrix, Head-up displej alebo ozvučovací systém Harman/Kardon.

Neobyčajne široké portfólio motorov pre modelový rad Golf v súčasnosti obsahuje už 7 benzínových motorov TSI a 2 naftové motory TDI, ako aj pohon plug-in hybrid (eHybrid).  Benzínový trojvalec 1.0 TSI je na výber s výkonom 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k) aj ako 48-voltový mild hybrid eTSI s výkonom 81 kW (110 k)3. Aj štvorvalec 1.5 TSI so systémom vypínania valcov ACT je k dispozícii v dvoch výkonových verziách s 96 kW (130 k) a 110 kW (150 k), pričom silnejšia verzia sa dá objednať aj ako mild hybrid 1.5 eTSI. Všetky agregáty eTSI sa štandardne kombinujú so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Turbodiesel 2.0 TDI je zatiaľ v ponuke s výkonom 85 kW (115 k)7 a 110 kW (150 k).

S pohonom plug-in hybrid má kompaktný bestseller označenie Golf eHybrid9. Jeho pohonný agregát tvorí benzínový motor 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) doplnený elektromotorom v kombinácii so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-iónová batéria s kapacitou 13 kWh, ktorá sa dá nabíjať z vonkajšieho zdroja. Hybridný pohon poskytuje maximálny systémový výkon 150 kW (204 k), úplne nabitá batéria umožňuje dojazd s elektrickým pohonom do 80 km. Golf eHybrid má na Slovensku cenu 35 900 €. (akciová cena platná do 30.9.2020).

Od septembra si zákazníci môžu objednať aj legendárny športový Golf GTI. Poháňa ho motor 2.0 TSI s výkonom 180 kW (245 k)10 ktorý sa spočiatku montuje iba so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG (uvádzacia cena 34 720 €). Táto kombinácia pohonného ústrojenstva novej generácii športovej legendy Volkswagen zaručuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a  maximálnu rýchlosť 250 km/h (elektronicky limitovanú). Od novembra si na svoje prídu aj fanúšikovia manuálneho radenia. So 6-stupňovou prevodovkou bude Golf GTI začínať od 32 880 €.

Ako športovo-ekologickú alternatívu Volkswagen ponúka model Golf GTE11 s pohonom plug-in hybrid, ktorý sa navonok drobnými dizajnovými detailmi líši od GTI. Jeho hybridný pohon na báze motora 1.4 TSI dosahuje rovnaký maximálny systémový výkon 180 kW (245 k) ako GTI. Batéria má kapacitu 13 kWh ako pri verzii eHybrid, dojazd s elektrickým pohonom je 62 km. Kvôli vyššej hmotnosti hybridného pohonu má Golf GTE trocha slabšie jazdné výkony ako GTI: zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a maximálnu rýchlosť 225 km/h. Golf GTE sa na Slovensku predáva za uvádzaciu cenu od 38 300 €.

*Zdroj: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/assistenzsysteme/keyless/

 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.