Využite potenciál digitálnych technológií naplno.
Vytvoreniu moderného internetového obchodu sme sa už na webe touchit.sk venovali v dvoch článkoch:
- Na čo myslieť, keď si chcete vytvoriť internetový obchod?
- 6 funkcií, ktoré by mal ponúkať každý internetový obchod
V tomto článku sa zameriame na to, ako môžete lepšie spoznať svojich zákazníkov. Do pozornosti takisto dávame odporúčania Akadémie virtuálneho Slovenska.
Pýtajte si spätnú väzbu
Výborný spôsob, ako spoznať svojich zákazníkov, je prostredníctvom spätnej väzby. Vytvorte si vo vašom obchode automatizovaný formulár, ktorý umožní zákazníkom vyjadriť svoj názor a napísať návrhy na vylepšenia.
Takýmto spôsobom môžete lepšie spoznať konkrétne požiadavky vašich zákazníkov a zároveň zlepšiť interakciu s nimi.
Použite analytické nástroje
Správanie sa zákazníkov môžete sledovať pomocou analytických nástrojov, ktoré sú automatizované a sú zakomponované priamo v rámci vášho internetového obchodu.
Jedným z najobľúbenejších analytických nástrojov je služba Google Analytics. Tento nástroj umožňuje zadávať kritéria a pomocou nich analyzovať správanie návštevníkov vášho webu. Podstatné však je, aby ste si vy vedeli zadefinovať, ktoré kritériá potrebujete o zákazníkoch vedieť.
Google Analytics je k dispozícii zadarmo a pokiaľ ho budete efektívne využívať, pomôže vám správne cieliť váš internetový obchod na publikum.
Propagácia cez sociálne siete
Svoj internetový obchod a jeho produkty môžete propagovať na sociálnych sieťach a následne vyhodnocovať, akí používatelia klikajú na vaše reklamy.
Aj takýmto spôsobom môžete zisťovať, kto má o vaše produkty záujem. Rovnako je možné cieliť reklamu na sociálnych sieťach na konkrétne skupiny používateľov a zisťovať ich záujem/nezáujem.
Spýtajte sa, čo vás zaujíma
Návštevníkom vášho internetového obchodu môžete dať možnosť vyjadriť sa prostredníctvom formulára. Zároveň ich môžete aj vy proaktívne osloviť s otázkami, ktoré vás zaujímajú v snahe zlepšiť svoj obchod alebo jeho ponuku.
Na tento účel využite dotazník a oslovte existujúcich zákazníkov, aby sa stali súčasťou vášho prieskumu. Pomôže, ak zákazníkom ponúknete darček alebo zľavu za jeho vyplnenie. Zákazníkov to poteší a môže vám poradiť užitočné zlepšenia či nové produkty, ktoré by ich zaujímali.
Ďalšie užitočné rady nájdete na stránkach projektu Akadémia virtuálneho Slovenska, ktorý môžete sledovať na webe sk-nic.sk/akademia-virtualneho-slovenska a tiež aj na YouTube kanáli Akadémie virtuálneho Slovenska. Nový obsah bude pribúdať každý týždeň.
Zdroj: SK-NIC
Prečítajte si aj: