Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Toyota je už 21. raz za sebou lídrom automobilového sektora v rebríčku najoceňovanejších značiek sveta, ktorý pripravuje Interbrand.

V najnovšej správe Best Global Brands 2024 bola spoločnosť ocenená na 72,8 miliárd USD, čo predstavuje 13 % nárast v porovnaní s minulým rokom. Toyota obsadila v celkovom hodnotení šieste miesto.

Prestížny rebríček Best Global Brands už 25 rokov určuje trhovú hodnotu najväčších svetových spoločností. Toyota si už 21 rokov drží prvé miesto medzi značkami z automobilového sektora. V celkovom hodnotení sa rovnako ako minulý rok umiestnila na šiestom mieste. Japonská spoločnosť sa tento rok zaradila aj medzi tie, ktoré sa rozvíjajú najrýchlejšie. Jej zhodnotenie v tomto roku dosiahlo 72,8 miliárd dolárov, čo je až o 13 % viac ako vlani. Ide o najväčšiu pozitívnu zmenu medzi spoločnosťami v prvej desiatke rebríčka.

Toyota je už štyri roky najväčším svetovým výrobcom automobilov a dodáva vozidlá zákazníkom vo viac ako 170 krajinách a regiónoch. V roku 2023 spoločnosť predala celosvetovo viac ako 11,2 miliónov automobilov Toyota, Lexus, Daihatsu a Hino, čím zlepšila výsledok z roku 2022 o 7,2 %. Viac ako 10 miliónov predaných automobilov Toyota potvrdzuje jej globálnu silu.

Odborníci medzi značkami zdôrazňujú, že za úspechom Toyoty stojí jej globálne diverzifikovaný modelový rad, široký výber verzií a typov pohonov vrátane ekonomických a odolných elektrifikovaných pohonov, ktoré pomáhajú znižovať emisie CO2.

Vďaka rozsiahlej výskumnej a vývojovej práci je Toyota na čele najinovatívnejších automobilových spoločností. Značka dôsledne rozširuje svoj rad elektrifikovaných automobilov, súčasne vyvíja všetky typy pohonov s nízkymi a nulovými emisiami a tiež vynakladá rozsiahle investície do vodíkových technológií. Globálnu pozíciu značky Toyota budujú aj úspechy v motoristickom športe, ako sú víťazstvá v sériách WRC a WEC, kde súťažia vysokovýkonné hybridné automobily. Všetky tieto aktivity sa premietajú do z roka na rok lepších predajov a zrýchlenia tempa dekarbonizácie. Zákazníkom na celom svete bolo dodaných už viac ako 27 miliónov elektrifikovaných vozidiel.

Úplné hodnotenie hodnoty značky Interbrand je k dispozícii na: https://interbrand.com/best-global-brands/

Najhodnotnejšie automobilové značky podľa správy Best Global Brands 2024 spoločnosti Interbrand

Umiestnenie v Top 100ZnačkaHodnota značky (mld. USD)
6  Toyota72,8
8  Mercedes-Benz58,9  
10  BMW  52,0  
12  Tesla  45,5  
26  Honda  26,7  
30  Hyundai  23,0  
43  Porsche  17,4  
45  Audi  17,3  
49  Volkswagen  16,5  
56  Ford  14,4  

Najhodnotnejšie značky na svete podľa správy Best Global Brands 2024 od Interbrand

MiestoZnačkaSektorHodnota značky (mld. USD)
1AppleTechnológie488,9
2MicrosoftTechnológie352,5
3AmazonPredaj298,1
4GoogleTechnológie291,3
5SamsungTechnológie100,8
6ToyotaAutomobilový priemysel72,8
7Coca-ColaNápoje61,2
8MercedesAutomobilový priemysel58,9
9McDonald’sObchod s potravinami53,0
10BMWAutomobilový priemysel52,0

Značky: