Máte e-shop? Dobrý linkbuilding a obsahový marketing sa postarajú o vysoké pozície vo vyhľadávaní, dobrú reputáciu a virálne šírenie medzi cieľovým publikom.

Keď ste si vytvorili e-shop a vďaka našim radám je kvalitný z pohľadu UX parametrov, vyhľadávačov, prípadne platíte reklamu vo vyhľadávacej a obsahovej sieti, ste na správnej ceste za úspechom. Najväčším pomocníkom vo vyhľadávaní (ale aj úhlavným nepriateľom, ak to pokazíte) je váš vlastný obsah na stránke. Google na neho dáva stále väčší dôraz, keď hodnotí kvalitu webu.

Najpodstatnejšie je:

  1. Či informácie korešpondujú so smerovaním e-shopu (asi nebudete písať o cestovaní, keď predávate vŕtačky…).
  2. Či sú informácie prospešné pre čitateľov a dosť kvalitné. Nikdy ich nekopírujte z inej stránky! Text prvého webu je považovaný za originál a váš za duplicitu. Dostanete penalizáciu a nebudete sa zobrazovať vo vyhľadávaní.

Množstvo a kvalita textu na stránke rozhoduje

Investujte čas do textov na svojom e-shope. Najideálnejšie je mať na každej podstránke aspoň dva odstavce o tovare, jeho detailný popis a parametre. Určite si dajte záležať na týchto informáciách. Text od výrobcu preformulujte, napíšte vlastnými slovami, alebo doplňte svoju recenziu výrobku. Možností je naozaj veľa. Stavte na originalitu! Môže to spraviť prekvapivo výrazné zmeny vo vyhľadávaní, ale aj vo vnímaní u zákazníkov. Snaha o poskytnutie detailných informácií o tovare je u ľudí veľmi cenená. Zákazník si všimne, že ponúkate niečo navyše. Môžu to byť fotky výrobku či hodnotenie. Natočte vlastné videá s návodmi na používanie. Šíriteľnosť takýchto krátkych videí je veľmi vysoká. Rady, tipy a novinky vám privedú nových návštevníkov. A teda aj potenciálnych zákazníkov. Majte na svojom webe napríklad blog s takýmito príspevkami.

Neprehliadnite:
Ako začať podnikať na internete (1. časť)
Ako začať podnikať na internete? (2. časť)
Viete ako vybudovať efektívny e-shop? (3. časť)
Akými kanálmi propagovať svoj nový e-shop? (4. časť)
Je užívateľská prívetivosť webu základom úspechu? (5.časť)

Ako šíriť obsah webu?

Ak veríte, že máte na svojej stránke kvalitný obsah, šírte ho ďalej. Napríklad na sociálnych sieťach, záložkových weboch, alebo si zaplaťte reklamné konto na diskusnom fóre. Všetko vám to pomáha pri získavaní zákazníkov aj pozícií vo vyhľadávačoch. Dobré rady v článku alebo pútavý rozhovor sú dnes vďaka sociálnym sieťam šíriteľné rýchlosťou blesku a len jeden takýto správne načasovaný článok vám získa zvýšené povedomie a možno nasledovateľov, ktorí sa budú na stránky ďalej vracať. Ale to tam musia nájsť aj ďalší pútavý obsah okrem toho jedného článku. Texty však nie sú len o uverejňovaní na vlastnom webe.

Dôležitý je aj linkbuilding, teda získavanie spätných odkazov. Oslovte vašich obchodných partnerov alebo známych, ktorí majú web s rovnakou tematikou. Požiadajte ich o umiestnenie odkazu na vašu stránku u nich na webe. Napríklad ako viditeľný odkaz s odporúčaním či odborný rozhovor s preklikom. Je to malá služba, no s veľkým efektom.

Keď sa na to odhodláte sami, mali by ste vedieť písať a ovládať gramatiku. Nikto neuverí textu plnému hrúbok a zle formulovaných viet. Všetko pred vydaním musia prebehnúť aspoň dva páry kompetentných očí. Verte, že vaše omyly sa s vami budú vliecť dlhšie ako úspechy.

Neveríte si? Ďalšie možnosti sú zaplatiť kvalitného copywritera alebo agentúru.

Budovanie kvalitného obsahu a hodnoty stránky je zdĺhavý a náročný proces. Chce to systematickú prácu, často dopredu premyslenú, často improvizovanú pod vplyvom udalostí. Neexistuje dokonalý návod. Každý odbor má svoje špecifiká a ten svoj najlepšie poznáte vy sami.

Investovať čas a peniaze do obsahu a linkbuildingu je ďalším krokom pre úspech vášho e-shopu.

Soňa Výhonská - Konzultant, copywriter v spoločnosti Effectix.com

Soňa Výhonská – Konzultant, copywriter v spoločnosti Effectix.com

Tento seriál pripravujeme v spolupráci so spoločnosťou Effectix.com.

Značky: