Microsoft otvoril novú divíziu. Zameria sa na cloudové hranie
Takzvané cloudové hranie je stále v plienkach, avšak toto odvetvie už existuje a mnohé spoločnosti mu predpovedajú veľkú budúcnosť. Okrem Sony aj NVIDIA a najnovšie tiež Microsoft, ktorý práve ohlásil vytvorenie novej divízie, ktorá bude zameraná práve na cloudové hranie. Pokiaľ tento pojem počujete prvýkrát, vedzte, že označuje podobnú streamovaciu službu, ako je Netflix alebo Spotify. Namiesto filmov, seriálov a hudby sa však streamujú hry.
Cloudové hranie má veľký potenciál v tom zmysle, že sprístupní herné zážitky prakticky každému, kto má televízor, mobilné zariadenie alebo obyčajný kancelársky počítač. Nie je potrebné vlastniť hernú konzolu alebo iné výkonné zariadenie, keďže výpočty a vykresľovanie grafiky prebieha v dátových centrách poskytovateľa služby a k používateľovi sa streamuje iba obraz. Opačným smerom následne putujú príkazy, ktoré používateľ zadáva na hernom ovládači alebo na klávesnici a myši. A práve táto interaktivita je pre cloudové hranie najväčšou výzvou – ako dosiahnuť, aby bol zážitok z hrania bezchybný, keď závisí na spoľahlivosti internetového pripojenia a nízkej odozve?
Podobné články
Google Cloud bude povinne vyžadovať silnejšiu ochranu
Ako sa používa Synology BeeStation?
Služby na ukladanie fotografií do cloudu
Proton odhalil šifrovaný cloud pre firmy
Synchronizácia do cloudu zadarmo cez Proton Drive