Legendárna značka by mala čoskoro vstať z popola podľa vyjadrení čínskeho konzorcia TCL pre Android Planet.

Čínsky výrobca hardvéru TCL má v pláne oživiť ďalšiu slávnu značku. Vedenie firmy má buď zmysel pre nostalgiu, alebo jednoducho verí v silu známej značky, keďže po BlackBerry je Palm už druhou v krátkom čase, pod ktorej menom bude predávať svoje produkty. Práve americký Palm a kanadské BlackBerry patrili koncom deväťdesiatych rokov minulého storočia, respektíve začiatkom toho aktuálneho, k technologickej špičke v kategórií PDA zariadení, čiže vreckových počítačov. Palm, podobne ako mnoho iných známych značiek, nebol schopný zachytiť nástup moderných smartfónov, napriek tomu, že v tejto oblasti pôvodne patril medzi inovátorov.

Palm a BlackBerry v časoch najväčšej slávy

V apríli 2010 sa firma dostala pod krídla ďalšieho giganta Hewlett-Packard za sumu 1,2 miliardy amerických dolárov. Pod jeho vedením sa portfólio produktov s vlastným webOS rozšírilo a na chvíľu sa zdalo, že skutočne spoločnosti svitá na lepšie časy. Čas ukázal, že išlo o klamlivý dojem a webOS nebol schopný konkurovať jednoduchším a vyladenejším mobilným operačným systémom. Pred 3 rokmi kúpilo od HP značku Palm čínske TCL. Touto akvizíciou získala čínska firma práva na samotnú značku, nie však platformu webOS, ktorú používa juhokórejské LG primárne vo svojich smart televízoroch.

S vysokou pravdepodobnosťou tak bude voľbou budúcich generácií zariadení Palm operačný systém Android, s ktorým už má TCL skúsenosť napríklad v jedinečnom prémiovom BlackBerry KeyOne, ktorého recenziu sme publikovali minulý mesiac v tomto článku. Nechajme sa prekvapiť, či bude Palm s Androidom len tuctovým hráčom do počtu, alebo prinesie inovácie, na ktoré sme boli zvyknutí.

Čo vravíte na tento comeback? Vlastnili ste aj vy na prelome storočí PDA zariadenie od tohto výrobcu?

Zdroj: The Next Web

 

Prečítajte si aj:

Ako synchronizovať staré PDA a GPS navigácie na Windows 10?

 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.