Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Investíciu do mobilných robotov v priebehu nasledujúcich dvoch rokov zvažuje 78 % respondentov

Mobile Industrial Robots (MiR), vedúci dodávateľ na trhu autonómnych mobilných robotov (AMR), na základe svojho prieskumu medzi americkými priemyselnými podnikmi zistil, že v nasledujúcich dvoch rokoch o automatizácii svojej internej logistiky pomocou AMR robotov uvažuje celkom 78 % firiem. Prieskum sa uskutočnil medzi podnikmi z odvetvia automotive, elektrotechniky, FMCG a 3PL logistiky. Prieskum sa tiež zameral na očakávané prínosy a kľúčové bariéry integrácie autonómnych mobilných robotov do prevádzok.

„Automatizácia vytvára nové príležitosti pre bezpečnejšie, čistejšie a produktívnejšie pracovné prostredie. Podniky musia udržať konkurencieschopnosť s využitím úspory času, redukciou nákladov a efektívnejšou reakciou na požiadavky zákazníkov. Prieskum preukázal, že tvrdenie našich zákazníkov o rýchlom a efektívnom spôsobe automatizácie vnútropodnikovej prepravy, zodpovedá v prípade AMR technológií realite,“ povedal Jesper Sonne Thimsen, obchodný riaditeľ MiR pre strednú a východnú Európu.

Najväčšími optimistami v oblasti integrácie AMR robotov do logistiky z pohľadu jednotlivých odvetví sú automobilové spoločnosti. Až 88 % z nich zvažuje implementáciu robotov počas nasledujúcich dvoch rokov. Z elektrotechnických spoločností vidí možnosť nasadenia robotov v priebehu ďalších dvoch rokov 60 %, ďalších 30 % od troch do piatich rokov. O zavádzaní AMR robotov v priebehu dvoch rokov uvažuje 58 % podnikov v segmente rýchloobrátkového tovaru (FMCG). K tomuto percentu sa približujú aj nezávislí poskytovatelia špedičných služieb (3PL).

Nasadenie autonómnych robotov poskytuje významné obchodné prínosy, od optimalizácie pracovných a prevádzkových nákladov, až po zvýšenie produktivity, presnosti dodacích termínov a efektivity. Veľký potenciál vidia opäť hlavne firmy z odvetvia automotive, keď 64 % spoločností považuje nasadenie AMR technológií za prínosné pre celkové náklady, bezpečnosť a kvalitu. 16 % automobilových podnikov navyše považuje AMR za konkurenčnú výhodu. V prípade FMCG segmentu vidí výhody v oblasti nákladov, bezpečnosti a kvality dokonca 79 %, na druhej strane je o tom istom presvedčených 43 % elektrotechnických podnikov a iba 25 % poskytovateľov 3PL špedície.

Viac ako 50 % respondentov, ako z automotive tak špedície uviedlo, že najväčšiu prekážku pokročilých automatizačných projektov predstavuje nedostatok kvalifikovaného personálu. V elektrotechnickom segmente sa takto vyjadrilo 35 % respondentov a v odvetví FMCG 30 % respondentov. Viac ako polovica respondentov zo všetkých odvetví sa tiež vyjadrila, že investície do ich automatizačných projektov majú pomalú návratnosť. Takmer 40 % FMCG a elektrotechnických podnikov navyše tvrdí, že ich procesy sú predmetom častých zmien, či nie sú natoľko masové, aby ich bolo možné automatizovať.

„Implementácia novej technológie, ako AMR, sa často označuje ako technická či technologická investícia a pritom ide predovšetkým o podporu obchodných procesov. Zdieľané skúsenosti takýchto zákazníkov, ako napr. Whirlpool v Poľsku či Visteon na Slovensku, môžu pomôcť ďalším firmám porozumieť obrovskému potenciálu, ktorý automatizácia internej logistiky ponúka,“ dodal Jesper Sonne Thimsen.

Značky: