Zdá sa, že YouTube začína aktívnejšie presadzovať reklamy.

Po nedávnom oznámení o zákaze blokovania reklamy prichádza najväčší svetový videoportál YouTube s ďalším opatrením, ktorého cieľom je zvýšiť zisky z reklám na platforme. Tentoraz ide o 30-sekundové reklamy bez možnosti preskočenia, ktoré mieni zobrazovať pri prehrávaní videí na inteligentných televízoroch. Spoločnosť to oznámila na podujatí YouTube Broadcast v stredu 17. mája v New Yorku.

Spomínané reklamy zasiahnu veľkú časť používateľov, pretože YouTube ich zaradí do svojho najsledovanejšieho obsahu. Ten je okrem iného zaradený v kategórii YouTube Select.

Okrem tohto platforma prináša do aplikácie na inteligentných televízoroch aj ďalší typ reklamy. Ten sa bude zobrazovať, keď diváci pozastavia video uprostred prehrávania. Sledované video sa vtedy zmenší a vedľa neho sa zobrazí reklama.

Jednoznačným cieľom týchto krokov je zvýšiť príjmy z reklamy, prípadne prinútiť používateľov, aby si radšej platili službu YouTube Premium. Otázne zostáva, či, naopak, týmto masívnym pretláčaním reklám, na aké používatelia doteraz neboli zvyknutí, časť ľudí od služby neodradia.

Zdroj: Blog.youtube.news

Prečítajte si tiež:

Branislav Caban

Branislav Caban
Okrem technologických tém sa snažím prinášať aj tie so spravodajským nádychom a rôzne zaujímavosti. Moja e-mailová adresa je bcaban@touchit.sk.