• Mladí ľudia chcú investovať podľa svojho životného štýlu a hodnôt
  • 80 % respondentov z generácie Z sa spontánne zaujíma o ESG a sociálne zodpovedné investície
  • Obrovský generačný rozdiel v dôvere v odporúčania od algoritmu – až 96 % oslovených z generácie Z, 77 % mileniálov a 77 % generácie X by dôverovalo viac finančnej rade od algoritmu ako od človeka v porovnaní s 36 % generácie Baby Boomers

Väčšina mladších investorov by zvažovala finančné produkty a služby od spoločností ako Google, Apple či Facebook.  Na opačnej strane sú respondenti generácie Baby Boomers (narodení 1946-1964), z ktorých by o takejto ponuke rozmýšľalo iba 30 %. Ukázal to prieskum spoločnosti Accenture na 1 000 investoroch v USA a Kanade, ktorí využívajú služby finančných poradcov.

,,Generačný rozdiel je zjavný aj v prípade digitálnych automatizovaných služieb. Dôverovali by ste finančnej rade od človeka alebo od stroja? Generácia Z v tom má jasno – náš prieskum ukazuje, že až 96 % by uprednostnilo radu od algoritmu,” upozorňuje Juraj Pavlovič, Senior manažér pre klientov z odvetvia finančných služieb v spoločnosti Accenture.

Mladší investori očakávajú od svojich finančných poradcov komplexné a personalizované finančné služby, ktoré sú v súlade s ich životným štýlom a hodnotami, vrátane udržateľnosti. Až 84 % respondentov, ktorí sa zaujímali o udržateľné investičné plány chcú do nich v nasledujúcom roku aj investovať.

Z analýzy, ktorá vychádza z prieskumu,ďalej vyplýva, že investori chcú od svojich finančných poradcov rady ušité na mieru, ktoré zároveň pokrývajú všetky aspekty ich finančného portfólia. Viac ako polovica oslovených si však myslí, že im poradcovia poskytujú veľmi všeobecné poradenstvo a ďalších 55 % dokonca verí, že by dokázali investovať lepšie na vlastnú päsť.

Pozn. generácia Baby Boomers (1946-1964), generácia X (1965-1979), mileniáli (1980-1995), generácia Z (1996-2009)

,V sektore wealth manažmentu začínajú byť čoraz dôležitejšie nové technológie, ako umelá inteligencia či cloud-computing, ktoré dovoľujú poradcom poskytovať komplexnejšie a viac personalizované riešenia. Najmä pre generáciu Z a mileniálov sú kľúčovým prvkom v rámci spolupráce s finančným poradcom alebo poradkyňou služby presahujúce riadenie portfólia – očakávajú bankové aj poistné produkty. Okrem toho pri rozhodovaní berú do úvahy aj neštandardné zdroje mimo klasického wealth manažmentu,” hovorí Juraj Pavlovič.

Podľa Accenture skončila doba, kedy je úroveň služby úmerná veľkosti investičného portfólia. “Priemerný investor očakáva rovnaký prístup a personalizáciu ako investor, ktorého majetok sa pohybuje v šesťciferných sumách”, dodáva Juraj Pavlovič.

Značky: