Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Affiliate marketing, výkonnostná forma online reklamy založená na províznych platbách, v roku 2017 rástol v SR a ČR štyrikrát rýchlejšie než ecommerce sektor. Medziročný nárast obratu affiliate reklamy v oboch krajinách presiahol 68 %. Vyplýva to z údajov spoločnosti VIVnetworks.com, ktorá prevádzkuje najväčšiu česko-slovenskú affiliate sieť a je na týchto trhoch dominantným hráčom.

Zatiaľ čo podľa údajov české APEK (Asociácie pre elektronickú komerciu) bol minulého roku obrat českého ecommerce sektoru 115 miliárd korún, o 17 % viac než predchádzajúci rok, obrat affiliate siete VIVnetworks.com stúpol minulého roku o 68,4 %, teda viac než štvornásobne, zo 46 miliónov € v roku 2016 na 78,5 milióna € v roku 2017.

Najväčším a najúspešnejším slovenským a českým e-shopom pritom affiliate reklama generuje okolo 15 % obratu,“ hovorí Vladan Hejnic, CEO VIVnetworks.com. „Rastúci význam affiliate v SR a ČR dokladá rast všetkých dôležitých ukazovateľov – počtu partnerov, inzerentov aj objemu prostriedkov, ktoré do propagácie cez affiliate investujú.

Najväčší podiel na celkovom obrate trhu affiliate marketingu v SR a ČR majú internetové obchodné domy (33 %, rast o 36 %), nasleduje segment Krása (24 %, rast o 40 %) a Móda (14 %, rast o 50 %). Najvyšší medziročný nárast mali minulého roku kategórie Domácnosť a záhrada (227 %) a Zdravie a wellness (133 %).

Celkový obrat affiliate siete VIVnetworks.com, zahrňujúci aj ďalšie krajiny regiónu, stúpol v roku 2017 medziročne o 57 % na 93 miliónov €. Zrealizovaných objednávok v sieti VIVnetworks.com bolo celkovo vyše 1,4 milióna, teda o 32 % než o rok predtým, pričom priemerná hodnota objednávky stúpla z 55 € na 65 €. Najnižšie priemerné objednávky boli minulého roku zaznamenané medzi februárom a májom, naopak najvyššie od septembra do decembra. Najviac sa na internete cez affiliate reklamu v roku 2017 predávalo v decembri (16 % celoročného obratu), novembri (14,6 %), októbri (8,4 %) a v januári (8,2 %), naopak, najmenej vo februári (5,9 %).

Affiliate sieť VIVnetworks.com je najväčším hráčom na českom a slovenskom trhu. Ich služby využíva 360 inzerentov, ktorí môžu svoje reklamy zobrazovať na portáloch 8 600 partnerov, publisherov, blogerov a youtuberov. V minulom roku celkový počet oslovených návštevníkov prekročil 82 miliónov a do siete bolo zapojených viac než 35-tisíc webových stránok. VIVnetworks.com v regióne CEE zastupuje svetovú jednotku na poli affiliate reklamy, CJ by Conversant.

Affiliate marketing predstavuje na internete najefektívnejšiu formu výkonnostnej reklamy, funguje na princípe provízií z realizovaných predajov. Inzerent neplatí ani za zobrazovanie bannerov či textovej reklamy, ani za prekliky, ale výhradne za zrealizované a uhradené objednávky. Táto forma propagácie na internete je najpopulárnejšia v Severnej Amerike a v západnej Európe, v SR a ČR záujem trvalo rastie, čo dokazuje aj skutočnosť, že investície do affiliate marketingu v posledných rokoch výrazne prevyšujú rast miestneho ecommerce trhu.

Značky: