Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Prepravná firma DPD predstavila na Slovensku webovú aplikáciu Môj kuriér, ktorá zrýchli odosielanie zásielok a jednoduché vrátenie tovaru do internetových obchodov. Využiť ju môžu taktiež súkromné osoby a malé firmy bez toho, aby museli uzavrieť s DPD zmluvu. Aplikáciu vyvinula technologická spoločnosť BOOTIQ, a to vrátane cenovej kalkulačky, ktorá umožní spočítať cenu za zaslanie balíka. V poslednom prieskume E-Shopper Barometer od DPD až 9 % respondentov uviedlo, že museli svoju poslednú zásielku vrátiť. A iba 45 % z nich považuje proces za jednoduchý, čo je hlboko pod európskou normou 60 %.

Čo prináša aplikácia Môj kuriér:

  • Uľahčuje proces vystavovania faktúr a zaisťuje správnosť dokumentov
  • Zaznamenáva dáta o každej zásielke
  • Poskytuje nefiremným odosielateľom jednoduchý a profesionálny nástroj
  • Prepája zákazníka a dopravcu a maximálne uľahčuje komunikáciu
  • Zjednodušuje prácu kuriérov

“Vďaka našej aplikácii prinášame jednoduchý a profesionálny nástroj aj pre nefiremných odosielateľov. Zákazník má právo vrátiť tovar bez udania dôvodu do dvoch týždňov od objednávky. Podľa prieskumu sa však mnohým ľuďom zdá jeho vrátenie príliš komplikované, a tak radšej v e-shopoch vôbec nenakupujú. Naša aplikácia rieši aj túto bariéru, celý proces trvá iba pár minút. Vrátenie tovaru je vďaka tomu jednoduchšie než kedykoľvek predtým,” hovorí Peter Pavuk, generálny riaditeľ spoločnosti DPD SK.

“Pre užívateľov predstavuje vrátenie balíka stále veľkú prekážku. Našou úlohou bolo im to maximálne uľahčiť cez webovú aplikáciu Môj Kuriér, ktorá je prispôsobená pre počítače, ale aj mobilné zariadenia. Tú sme DPD dodali spoločne s cenovou kalkulačkou, ktorá umožňuje ľahko spočítať cenu za odoslanie balíka. Jej veľkou výhodou je, že funguje samostatne vo webovom prehliadači, nie je teda nutné sťahovať aplikáciu do mobilného telefónu či tabletu. Najväčšou výzvou pre nás bolo prispôsobenie užívateľského rozhrania, aby bolo vrátenie rovnako jednoduché ako objednávka. V podstate ide o obrátený princíp, aplikácia privolá kuriéra, ktorý balík doručí do obchodu k reklamácii,” hovorí Boris Zovčák, COO BOOTIQ.

 Ako je na tom vrátenie tovaru na Slovensku v porovnaní s Českou republikou?

 Podľa prieskumu E-Shopper Barometer, ktorý DPD každoročne vykonáva na vzorke 23 255 respondentov z 21 európskych krajín, nemajú zákazníci s vrátením tovaru dobré skúsenosti. Na Slovensku odpovedalo 1001 respondentov a iba 45 % z nich tento proces považuje za jednoduchý. Poslednú zásielku muselo vrátiť 9 % Slovákov, Česi vrátia okolo 11 % objednávok. Najčastejšie vracajú zákazníci tovar v segmente oblečenia, ide až o 23 % objednávok.

Boris Zovčák_COO BOOTIQ

Boris Zovčák_COO BOOTIQ

V oboch krajinách platí rovnaká lehota na vrátenie balíka bez udania dôvodu a internetoví predajcovia často v rámci konkurenčného boja túto lehotu predlžujú.

Z prieskumu taktiež vyplynulo, že bežní zákazníci nakupujúci online predstavujú stály a silný zdroj príjmov segmentu e-commerce a sú zdrojom až 85 % príjmov na európskom trhu. Navyše 86 % z nich chce doručiť tovar až k dverám, ostatné zásielky kuriéri doručujú na odberné miesta a poštovné pobočky. Zvyšuje sa aj počet zákazníkov a 57 % z nich sú ochotní si priplatiť za prémiové služby, ktoré im zjednodušia život. Rozhodovanie pri nakupovaní taktiež ovplyvňuje udržateľnosť a dopad na životné prostredie, obchody zamerané na udržateľnosť preferuje 87 % zákazníkov.

Značky: