Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V rámci výstavy CES predstavila automobilka BMW nový režim Digital Art Mode a ako prvá vnáša do vozidiel digitálne umenie. Medzinárodne uznávaná čínska multimediálna umelkyňa Cao Fei vytvorila Digital Art Mode v roku 50. výročia kultúrnych aktivít automobilky s označením BMW Cultural Engagement. Výstava CES je prvým podujatím, na ktorom sa režim Digital Art Mode predstavuje v modeli BMW iX M60.

V rámci výstavy spotrebnej elektroniky Consumer Electronics Show (CES) predstaví automobilka BMW nový režim Digital Art Mode a ako prvá vnáša do vozidiel digitálne umenie. Medzinárodne uznávaná čínska multimediálna umelkyňa Cao Fei vytvorila Digital Art Mode v roku 50. výročia kultúrnych aktivít automobilky s označením BMW Cultural Engagement. Výstava CES, ktorá sa v Las Vegas koná od 5. do 8. januára 2022, je prvým podujatím, na ktorom sa režim Digital Art Mode predstavuje v modeli BMW iX M60.

Režim Digital Art Mode je súčasťou úplne nových režimov My Modes: Ich jedinečné momenty zlepšujú zážitok z jazdy vo vozidlách značky BMW tým, že vytvárajú synergiu medzi funkciami vozidla a interiéru. V závislosti od jazdnej situácie a celkovej nálady možno stlačením tlačidla alebo hlasovým ovládaním vytvoriť celostný používateľský zážitok s funkčnou aj emocionálnou úrovňou. Za týmto účelom sa presne zladia ovládanie pohonu a riadenia, náladové osvetlenie a zvuk, ako aj farebná schéma a grafika zakriveného displeja BMW Curved Display.

Kvantový skok pre BMW Cultural Engagement: Po 50 rokoch a stovkách medzinárodných kooperácií teraz automobilka BMW vnáša umenie priamo do svojich vozidiel. Nový režim Digital Art Mode ponúka vodičom ďalšiu možnosť, ako si môžu prispôsobiť zážitok z jazdy podľa svojich preferencií a záujmov a užívať si kultúru aj počas každodenného života na cestách. Režim Digital Art Mode je výsledkom intenzívnej spolupráce spoločnosti BMW Group Design a čínskej multimediálnej umelkyne Cao Fei, ktorej umenie vytvára fascinujúce a zmyselné, pohlcujúce momenty. Cao Fei v roku 2017 navrhla a vytvorila 18. vozidlo s označením BMW Art Car a použila pri tom model M6 GT3. Ide o prvé dielo svojho druhu v histórii tejto jedinečnej zbierky mobilných umeleckých diel, ktoré je úplne digitálne. S úplne prvým začlenením digitálneho umenia do automobilu teraz Cao Fei a BMW Group spoločne podniknú ďalší krok.

Nový model BMW iX M60 ako miesto premiéry: digitálne umelecké dielo symbolizujúce hlboké prepojenie medzi ľudstvom a prírodou

Úplne prvý raz možno režim Digital Art Mode zažiť v novom modeli BMW iX M60 na tohtoročnom veľtrhu CES. Tento prvok bude v roku 2022 k dispozícii aj pre ostatné vozidlá značky BMW. Vybrané modely budú dostupné s režimom Digital Art Mode ako voliteľnou funkciou na mieru nakonfigurovanou priamo z výroby, zatiaľ čo do iných ju možno dodatočne vložiť prostredníctvom vzdialených aktualizácií softvéru integrovaného do užívateľského rozhrania. „S novým režimom Digital Art Mode dosahujú aktivity v rámci BMW Cultural Engagement nové výšiny a zároveň vzniká niečo úplne jedinečné,“ povedal Christoph Grote, Senior Vice President Digital Car v spoločnosti BMW Group. „Úplne prvýkrát sa digitálne umenie stáva integrálnou súčasťou moderného zážitku z jazdy priamo vo vozidle a využíva inovatívne technológie na premenu mobility na individuálny, vysoko exkluzívny a emocionálny zážitok.“

Umelecké dielo, ktoré sa má prezentovať na zakrivenom displeji BMW Curved Display, a ktoré vytvorila Cao Fei, hovorí o neustálej zmene globalizovaného a prepojeného sveta a má názov Quantum Garden (Kvantová záhrada). Ide o galaxie vizuálnych priestorov vyplnené bodkami, svetelnými lúčmi a hmlovinami, ktoré sa neustále pohybujú k sebe a od seba rôznou rýchlosťou, pričom znova a znova rastú a zmenšujú sa. Vyjadrujú väčšinou neviditeľné, no nepretržité väzby spájajúce ľudí, skupiny a systémy, ktoré sa navzájom ovplyvňujú aj na veľké vzdialenosti a tým aj upravujú svoje okolie. Umelkyňa Cao Fei vo svojich umeleckých dielach vyrobených špeciálne pre režim Digital Art Mode kombinuje úvahy o globálnych prepojeniach a koreláciách so snahou o kolaboratívnu formu toho, čo sa v ázijských kultúrach často označuje ako dokonalá harmónia ľudstva a prírody. Samotná umelkyňa vysvetľuje toto večné hľadanie nasledovne: „Túžba spájať sa je všadeprítomná. Ide o to, ako dokážeme splynúť so svetom, žiť s prírodou a obnovovať svoju energiu.“

„Rok 2017 bol veľkolepým rokom, časom, keď ľudstvo prijalo príchod umelej inteligencie. V tomto čase som použila rozšírenú realitu na vytvorenie 18. BMW Art Car, vozidla s vlastnou aurou, vylepšenou o nové technológie. Rok 2021 bol ťažký a výnimočný. Zatiaľ čo ľudstvo bolo uviaznuté a bezmocné, svet sa odhodlane presúval do metavesmíru, do veku virtuálneho ponorenia. Toto je presne ten moment, keď som bola opäť pozvaná, aby som spolupracovala na prelomovom režime Digital Art Mode od BMW,“ povedala Cao Fei. „Moje dielo Quantum Garden dáva vodičom vozidiel značky BMW šancu zažiť neustále sa meniace digitálne krajiny mnohotvárneho vesmíru vo svete obrazoviek, kde sa prelínajú abstraktné poézie a zmyslové pixely. Jeho sieť spektier s otvoreným koncom spája naše srdcia s volaním dobrej vôle z hlbín vesmíru.“

Cao Fei podľa vlastných slov opisuje kvantovú záhradu ako „poetickú zbierku vesmírov, nespočetných atómov, hmlovín a tisícov rýchlo sa pohybujúcich lúčov svetla z hlbín vesmíru a tých reťazcov galaxií, ktoré sa okolo nespočetného množstva neustále rotujúcich centier zväčšujú a zmenšujú, pretínajú a rozširujú, spájajú a oddeľujú, navzájom sa vnímajú a počúvajú. V multidimenzionálnom vesmíre je trajektória nelineárna, cesta nemá koniec, iba slobodu prepínať medzi mikro- a makrosvetmi, túlať sa, skúmať a vyvíjať sa.“

Nové spôsoby zážitkov z kultúry: Spoločnosť BMW Group je opäť priekopníkom

Režim Digital Art Mode vznikol v roku výročia kultúrnych aktivít s označením BMW Group Cultural Engagement. Automobilka BMW svojimi partnerstvami a iniciatívami už 50 rokov preberá spoločenskú zodpovednosť vo svete kultúry. Stovky dlhodobých spoluprác sa tak stali neoddeliteľnou súčasťou sociálnej udržateľnosti spoločnosti. Mnohé z jej projektov začali skúmať potenciál digitalizácie s cieľom rozšíriť rozsah aktivít BMW Cultural Engagement, vyvinúť nové formy umeleckého vyjadrenia a osloviť nové publikum.

Digitálne umenie od Cao Fei: od pretekárskej dráhy po zakrivený displej BMW Curved Display

Keď Cao Fei v roku 2017 navrhla BMW Art Car, spoločnosť BMW Group sa opäť stala priekopníkom vo vytváraní inovatívnych kultúrnych zážitkov. Vozidlo sa pomocou rozšírenej reality prvýkrát premenilo na jazdiacu sochu. BMW Art Car od Cao Fei obsahovalo tri komponenty: film o duchovnom cestovateľovi v čase, karbónovo čierne vozidlo BMW M6 GT3 a inštaláciu rozšírenej reality pozostávajúcu z viacfarebných svetelných častíc, ktoré boli viditeľné pomocou špeciálnej aplikácie naprogramovanej pre túto príležitosť. Zakaždým, keď sa aplikácia použila v blízkosti pretekárskeho vozidla, na obrazovke mobilného telefónu sa nad automobilom BMW M6 GT3 a okolo neho zobrazovali plávajúce, neustále sa meniace svetelné pásy – odraz rýchlej zmeny domovskej krajiny umelkyne, ako je vidieť na 18. vozidle z kolekcie BMW Art Car.

Cao Fei vidí svoju prácu na novom režime Digital Art Mode ako priame pokračovanie svojho kreatívneho procesu v spolupráci so spoločnosťou BMW Group. Po návrhu pretekárskeho vozidla s rozšírenou realitou bude teraz nasledovať integrácia digitálneho umenia do interiéru sériovo vyrábaných automobilov.

Značky: