Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Birdz, dcéra spoločnosti Veolia a pionier v oblasti environmentálnych riešení využívajúcich internet vecí, a Sensoneo, špecialista pre smart odpadové riešenia pre mestá aj firemných zákazníkov, ohlásili strategické partnerstvo s cieľom akcelerovať spoločný rozvoj na medzinárodnom trhu inteligentného riadenia a zhodnocovania odpadu.  

Nutnosť optimalizovať zvoz odpadu pre väčšiu efektivitu  

 “Partnerstvo so Sensoneo začalo jednoduchým pozorovaním. Vo Francúzsku, rovnako ako v globále, sa  aktuálna ponuka riešení týka zvozu odpadu len z veľmi malej časti, “ vysvetľuje Christian Carrara zo spoločnosti Birdz. “Odpad sa zváža v preddefinovaných časoch, ktoré nereflektujú skutočnú rýchlosť plnenia kontajnerov. Optimalizácia zberu by umožnila komunitám znížiť náklady, vyhnúť sa zbytočnému jazdeniu a environmentálnej stope a poskytnúť lepšie služby svojim spoluobčanom, aby sa neocitali pred plnými kontajnermi.”

Aby spoločnosť Birdz mohla mestám a súkromným spoločnostiam takýto prístup umožniť, nadviazala partnerstvo so spoločnosťou Sensoneo so sídlom na Slovensku, ktorá s víziou čistejších miest prostredníctvom efektívnejšieho riadenia odpadov  operuje vo viac ako 60 krajinách sveta. Nasadením Sensoneo riešení (Riadenie odpadovej infraštruktúry, Monitorovanie odpadu a Plánovanie zvozu), sa zákazníkom darí znižovať zvozové trasy o 30-63 percent, čo priamo ovplyvňuje spotrebu paliva a emisie, a zaznamenávať skutočnú produkciu odpadu až do výšky 97 percent.

Partnerstvo obom hráčom umožní skombinovať vzájomnú expertízu a priniesť na medzinárodný trh inovatívne a komplexné smart odpadové riešenia. Spoločná ponuka sa prioritne zameria na verejné/zdieľané odpadkové nádoby a potom sa rozšíri o spôsoby kontroly prístupu, čo je obzvlášť zaujímavé pre miestne orgány, ktoré zavádzajú motivačné systémy, ktoré zohľadňujú objem vyprodukovaného odpadu do výšky poplatku.

Príležitosť stať sa partnerom Birdz si veľmi vážime. Podarilo sa im stať sa lídrami v oblasti environmentálneho internetu vecí a veríme, že kombinácia nášho vzájomného know-how má silu hmatateľne zmeniť spôsob, akým mestá a podniky fungujú, pokiaľ ide o odpad. Tešíme sa na príležitosti, ktoré naša spolupráca prinesie, “ hovorí Martin Basila, CEO a spoluzakladateľ Sensoneo.

V nadväznosti na svoju silnú pozíciu na trhu smart vodomerov, spoločnosť Birdz svoj záber postupne rozširovala do všetkých oblastí Smart City trhu, aby zákazníkov podporila pri výzvach súvisiacich s digitálnou transformáciou. S viac ako 3,4 miliónmi pripojených zariadení, spoločnosť Birdz denne zhromaždí zanalyzuje 350 miliónov údajov, aby identifikovala najväčšie ekologické problémy a poskytla konkrétne riešenia.

V nadväznosti na ohlásenie partnerstva plánujú spoločnosti uviesť na trh spoločnú ponuku počas prvého kvartálu 2022.

Značky: