Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Najlepším terénnym vozidlom je služobné auto, vtipkujú Slováci. No i keď ide len o vtip, je na ňom aj kúsok pravdy. Prax vo firmách totiž ukazuje, že pri služobných autách dochádza k väčšiemu a rýchlejšiemu opotrebovaniu, ako pri súkromných osobných automobiloch. „Zamestnanci nepociťujú k služobnému vozidlu osobné vlastníctvo. Sú tak k autám menej ohľaduplný, nestarajú sa oň ako o vlastné,“ zdôvodňuje Michal Duška, obchodný riaditeľ Arval Slovakia, poskytovateľ operatívneho lízingu. Firemným klientom odporúča: „Dovoľte zamestnancom vybrať si v rámci stanoveného rozpočtu ľubovoľné služobné vozidlo. Budú to vnímať ako skutočný benefit.“  

Služobné auto aj na súkromné účely je jedným z najčastejších zamestnaneckých benefitov, na ktoré lákajú noví zamestnávatelia manažérov do svojej firmy. Najčastejším scenárom je pritom takzvané pravidlo rovnosti, ktoré zamestnávateľ presadzuje aj pri firemných autách. „Nie je výnimkou, že firma do svojho vozového parku nakúpi napríklad dvadsať bielych „octavii“, čo sú dlhodobo najobľúbenejšie vozidlá v slovenských podnikoch,“ tvrdí obchodný riaditeľ. Zároveň však upozorňuje, že zamestnanci túto uniformitu nemusia vnímať ako firemný benefit, ale skôr ako politiku a identitu firmy. „Pri nákupe viacerých rovnakých vozidiel síce firma môže získať od dodávateľa množstevnú zľavu, no v konečnom dôsledku na tomto obchode neušetrí,“ tvrdí Michal Duška.

Skúsenosti Arval Slovakia naznačujú, že ak firma v rámci automobilovej politiky dovolí zamestnancom vybrať si a nakonfigurovať ľubovoľné auto v stanovenom limite, tí si vyberú auto, ktoré sa im páči, vytvoria si k vozidlu silnejšiu väzbu a prirodzene sa oň viac starajú. „V praxi to znamená menej poistných udalostí a servisných zásahov, ale aj vrátenie auta v lepšej kondícii, čo firmu stojí menej peňazí. Nakonfigurovanie ľubovoľného vozidla pre zamestnancov odporúčame našim klientom aj v rámci našej ponuky služieb,“ dodáva Michal Duška.

V prospech operatívneho lízingu ďalej hovorí aj to, že firma jazdí prakticky stále na nových vozidlách. Vozový park totiž obmieňa podľa dĺžky trvania zmluvy s dodávateľom, najčastejšie v rozmedzí 36 až 48 mesiacov. Takéto vozidlá reprezentujú firmu, predstavujú nižšie bezpečnostné riziko a pýtajú si nižšie náklady spojené so starostlivosťou a servisom auta.

Značky: