Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Mnohé väčšie aj menšie firmy či živnostníci už majú daňové priznania odovzdané, no mnoho subjektov požiadalo o ich odklad. Často je tento časový moment motiváciou na revíziu. Účtovníctvo firiem dnes už môže byť prehľadné, bez zbytočného papierovania a možno ho riadiť aj cez mobilné aplikácie mimo kancelárií. Moderné riešenia dokážu výrazne pomôcť pri riadení celej spoločnosti, od evidencie faktúr, finančných operácií, miezd až po správu investícií či majetku, dokonca dokážu reflektovať aj na časté zmeny v legislatíve. Dá sa povedať, že súčasné firemné systémy sú schopné urobiť poriadok vo všetkom.

Účtovné a fakturačné systémy: žiadne papiere & maximálny prehľad v reálnom čase

Hlavnou devízou týchto systémov a aplikácií je, že sa podnikatelia a firmy zbavia papierovania a získajú komplexný prehľad o svojich financiách, na jednom mieste a v reálnom čase. „Akákoľvek “mechanická” evidencia zoznamov faktúr predstavuje zbytočné zvyšovanie pravdepodobnosti, že sa niečo stratí alebo sa stane neprehľadným. Ak chcete šetriť čas a peniaze, investujte do automatizovaných systémov a aplikácií. To dnes platí nielen na správu účtovníctva, ale paušálne na komplexné riadenie firemných procesov ako takých,” hovorí Dita Sirotová, business unit manažérka zo spoločnosti Solitea.

Zmyslom poriadku účtovných a fakturačných systémov je, že všetko máte na jednom mieste, ihneď dohľadateľné a s prehľadným vyhodnotením. Systémy evidujú adresár klientov a ich údaje, cenové ponuky, objednávky, faktúry. Viete si pozrieť aktuálny cash flow a priebežne plánovať finančné operácie. Niektoré systémy ponúkajú tiež možnosť vystaviť daňové priznanie priamo zo systému, do ktorého sa údaje načítajú automaticky.

Mobilné verzie to uľahčujú ešte viac

Na trhu sú aj mobilné verzie, čo je nepochybne ďalšia výhoda. Vďaka nim môžete riadiť svoje financie prakticky aj z kaviarne, fitka či detského ihriska. Ďalšou výhodou fakturačných aplikácií je, že sa dajú napojiť na systém účtovníka. Je to veľmi praktické pre zdieľanie dokladov, ktoré tak podnikateľ nemusí doručovať fyzicky, ale archivuje ich priamo v aplikácii. Doklad stačí odfotiť mobilom a nahrať do aplikácie, nepotrebujete ani počítač, ani skener. Tieto systémy udržiavajú poriadok nielen vo firme, ale aj v dokumentoch, ktoré je potrebné posielať rôznym úradom.

Systém nie je “okova”, ponúka vám flexibilitu

„Po týchto programoch siahajú vo väčšine prípadov malé, stredné a väčšie firmy. Živnostníkov a jednoosobových eseročiek  je v tomto ohľade stále málo, i keď benefity týchto systémov by vedeli zúročiť nepochybne aj oni. Je dôležité povedať, že výhodou je aj ich modulárnosť. Čiže podnikateľ si systém vyskladá tak, ako to v praxi potrebuje,” hodnotí Dita Sirotová.

Účtovné softvéry sa dajú efektívne prepojiť aj s inými nástrojmi, prakticky so všetkými ďalšími, ktoré firma či podnikateľ používa na uľahčenie riadenia svojho biznisu. Výhodou je aj to, že reflektujú zmeny legislatívy. Tie sa používateľom pri platnej licencii pravidelne aktualizujú. Dita Sirotová zo spoločnosti Solitea ešte upozorňuje, aby si používatelia vyberali také systémy a dodávateľov, ktorí sú schopní implementovať aj individuálne požiadavky podľa vývoja a rastu firmy či oblasti podnikania.

Aj personalisti a mzdári si môžu prísť na svoje

Dá sa povedať, že obdobne fungujú, a hlavne veci uľahčujú aj mzdové systémy. Mzdárom a personalistom strážia legislatívne nariadenia, ktoré sa v tejto oblasti pomerne často aktualizujú. Efektívne zjednocujú firemné procesy týkajúce sa zamestnancov. A to celofiremne i individuálne, keď systém vie manažovať súbežne viacero pracovných vzťahov, ktoré môže zamestnanec mať. Personálne systémy vás vedia upozorniť na povinné školenia a certifikácie (napr. BOZP).

Za skratkou ERP hľadajte riadenie celej vašej firmy a biznisu

Ak váš biznis a firma rastie, je dobré uvažovať o systéme, ktorý bude nápomocný pri komplexnom riadení spoločnosti. V oblasti financií tu nejde len o účtovníctvo a fakturáciu, ale aj o správu investícií, majetku, bankových účtov, cash flow, sledovanie výkonov jednotlivých oddelení, pobočiek, krajín, oblastí. Pri výrobnom type biznisu ide aj o riadenie produkcie, skladovania, materiálov, nákladov, receptúr a postupov. V logistike sa podnikové systémy starajú aj o optimálne trasovanie a sledovanie tovaru, optimalizáciu procesov či priamo automatizáciu skladov.

Umelá inteligencia – možno aj nový člen manažmentu

Do riadenia podnikov vstupujú prostredníctvom progresívnych a cloudových ERP systémov aj najmodernejšie nástroje umelej inteligencie, rozšírenej reality či internetu vecí, ktoré posúvajú efektivitu firiem na celkom novú úroveň. „Podnikové systémy riešia teda komplexné agendy v spoločnostiach. Istým spôsobom sa dá povedať, že tieto ERP systémy robia poriadok vo všetkom. Vždy však ide o konkrétny ERP systém: ako kvalitne bol implementovaný, či spĺňa lokálne a medzinárodné normy a legislatívne nariadenia, ako tento systém dokáže udržiavať krok s prudkými zmenami na trhu v oblasti digitálnej transformácie a ako dokáže riadiť bezpečnosť spracúvania dát a údajov,” dopĺňa Dita Sirotová

Značky: