Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Land Rover Defender odteraz ponúkne  nové motory, nové špecifikácie a možností výbavy, vďaka čomu bude príťažlivejší pre čoraz viac zákazníkov.

Nový Defender, poháňaný vášňou a úctou k originálu, prináša unikátny rozsah schopností prostredníctvom pokročilých technológií pre jazdu v teréne, ktoré definujú dobrodružstvo 21. storočia, pričom zostáva verný svojmu priekopníckemu odkazu, ktorý charakterizuje značku Land Rover už viac ako 70 rokov.

Pre modelový rok 2021 je kľúčom k väčšej atraktívnosti modelu Defender nový moderný plug-in hybridný model (PHEV) P400e. Defender P400e s výkonom 404 k a kombináciou výkonného 2,0-litrového štvorvalcového zážihového motora a elektromotora s výkonom 105 kW dodáva vysoký krútiaci moment a vyznačuje sa nízkymi prevádzkovými nákladmi, emisiami CO2 na úrovni len 74 g/km a kombinovanou spotrebou paliva 3,3 l/100 km. V plnoelektrickom režime s nulovými výfukovými emisiami prejde 43 km, vrátane terénu, kde je Defender vďaka okamžitému krútiacemu momentu elektromotora ešte zdatnejší.

Popri novom modeli P400e rozširuje ponuku značky Land Rover aj výkonný a úsporný šesťvalcový radový vznetový motor Ingenium. Vďaka kombinácii vysokého výkonu, hladkej odozvy a kultivovaného chodu je to ďalší Defender, ktorý je stelesnením prvotriedneho všestranného vozidla na cestách a zároveň bezkonkurenčného experta v teréne.

Na modeloch Defender 90 aj 110 je v ponuke nová špecifikácia s názvom X-Dynamic. Ponúka výber dizajnových prvkov exteriéru aj interiéru, ktoré odrážajú nesmiernu zdatnosť pohonu 4×4 a zaručujú, že vozidlo sa bude vynímať medzi ostatnými.

Rozrástla sa aj škála možností osobného prispôsobenia modelu Defender. V ponuke sú nové farby – biela Yulong White, strieborná Silicon Silver a sivá Carpathian Grey – v kombinácii s kontrastnou povrchovou úpravou strechy. Po prvý raz je v ponuke aj výber individuálnych možností výbavy, napríklad skladacia plátenná strecha pre model Defender 110 a voliteľný balík výbavy Suspension Pack pre model Defender 90. Individuálne si možno pridať aj nadštandardné svetlomety Premium LED, audiosystém Meridian, projekčný Head up displej a predné hmlové svetlá.

Nick Collins, riaditeľ modelového radu Defender spoločnosti Jaguar Land Rover, hovorí: „Schopnosti modelu Land Rover Defender sa neustále vyvíjajú vďaka ponuke motorov a novým dizajnovým prvkom . Zákazníci, ktorí si zakúpia model Defender, majú viac možností výberu než doposiaľ; k dispozícii je kompletný výber farieb karosérie, interiéru i obloženia, vrátane osobitého nového modelu X-Dynamic a dizajnu karosérie pre verzie 90 a 110.“

Plug-in hybridný Defender P400e

Nový plug-in hybridný (PHEV) variant P400e je kľúčom k najnovším vylepšeniam modelu Defender. Variant vo verzii karosérie 110 ponúka zmes výkonu a hospodárnosti, pričom ide zároveň o najzdatnejší a najodolnejší elektrifikovaný Land Rover. Model P400e je vďaka bezkonkurenčným schopnostiam a terénnej geometrii plnohodnotného plug-in hybridného elektrického pohonu 4×4 schopný jazdy v  čisto v elektrickom režime, čo dodáva dobrodružstvám v divočine nový osobitý rozmer.

Model P400e poháňa 2,0-litrový štvorvalcový zážihový motor s výkonom 300 k a elektromotor s výkonom 105 kW napájaný akumulátorom s kapacitou 19,2 kWh. Poskytuje kombinovaný výkon 404 k a zaisťuje kultivovanú výkonnosť a odozvu s elektrickým dojazdom až 43 km.

Defender P400e produkuje len 74 g/km emisií CO2 a vykazuje spotrebu len 3,3 l/100 km. Okrem pôsobivých údajov o spotrebe a emisiách dokáže zrýchliť z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 209 km/h.

Iain Gray, hlavný manažér pre motory a technológie Jaguar Land Rover, hovorí: „Pokročilý nový plug-in hybridný model P400e ideálne vyvažuje výkon s úspornosťou a schopnosťou plnoelektrickej jazdy v teréne. Najnovší model zároveň ponúka kultivované a výkonné nové šesťvalcové radové vznetové motory, ktoré prinášajú zlepšenie z hľadiska spotreby paliva i jazdných vlastností. Rozširujú tak komplexnú ponuku motorizácií modelového radu Defender.“

Štandardnou súčasťou všetkých modelov Defender P400e sú 20-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, elektronické pneumatické pruženie a nabíjací konektor umiestnený na ľavej strane vozidla. Všetky varianty PHEV sa v štandardnej výbave dodávajú s nabíjacím káblom režimu 3  (Mode 3), no v rámci voliteľnej výbavy je k dispozícii aj kábel režimu 2 (Mode 2). Nabíjací kábel režimu 3 umožňuje nabitie akumulátora na 80 percent za dve hodiny, kým nabíjaciemu káblu režimu 2 trvá nabitie na 80 percent kapacity približne sedem hodín – čo je optimálne pre domáce nabíjanie cez noc. Pomocou rýchlonabíjačky s kapacitou 50 kW sa model P400e dobije na 80 percent kapacity už za 30 minút.

Defender P400e je v ponuke s konfiguráciou piatich alebo šiestich miest na sedenie, štandardnou trojzónovou klimatizáciou, zatmavenými sklami a atermickými sklami. Špecifické pre variant PHEV je rekuperačné brzdenie, čo je zásadný technologický prvok na dosiahnutie pôsobivej spotreby paliva a rekuperácie energie, ktorá sa stráca pri spomaľovaní a brzdení, a jej odosielaní späť do akumulátora.

Vynikajúcimi terénnymi schopnosťami sa vyznačuje aj hnacia sústava PHEV. Lineárny prenos krútiaceho momentu, ktorý umožňuje elektromotor, v spojení s výkonným zážihovým motorom s hladkým chodom zabezpečujú maximálnu flexibilitu a plynule spolupracujú s pokročilými systémami, vďaka ktorým je Defender najpevnejším a najodolnejším vozidlom značky Land Rover.

Defender ponúka terénne schopnosti pri nízkych aj vysokých otáčkach v plnoelektrickom režime. Okrem toho poskytuje vynikajúcu geometriu v teréne pre plug-in hybridné vozidlo, vďaka čomu sú mimoriadne schopnosti a zdatnosť tohto modelu prítomné vo všetkých motoroch a hnacích sústavách v ponuke.

Tieto vlastnosti sú zároveň kľúčové pre ťažnú schopnosť modelu Defender: plug-in hybridná verzia P400e utiahne až 3 000 kg a dokáže uniesť zaťaženie strechy až 168 kg (dynamické) alebo 300 kg (statické).

Nový radový šesťvalcový vznetový motor Ingenium a inteligentný pohon všetkých kolies

V ponuke je odteraz aj nový radový šesťvalcový vznetový motor z rodiny Ingenium, ktorý ponúka vylepšený prenos krútiaceho momentu, plynulú odozvu a nižšiu spotrebu paliva vďaka technológii polohybridných elektrických vozidiel (MHEV) a novému inteligentnému pohonu všetkých kolies.

Na vrchole ponuky motorov spočíva variant D300, ktorý dodáva vyšší výkon i krútiaci moment – 300 k a 650 Nm – a pre model Defender 90 zabezpečuje zrýchlenie 0-100 km/h za 6,7 sekundy. Vyšší krútiaci moment znamená, že Defender D300 poskytuje bezproblémový výkon na cestách i v teréne, čo dokonale zodpovedá drsnému charakteru vozidla Defender.

Technológia MHEV prispieva k lepšej hospodárnosti vďaka efektívnemu systému automatického vypnutia a zapnutia motora (Stop/Start), ktorý zastaví motor, keď vozidlo stojí, ako aj prostredníctvom rekuperačnej energie, ktorá sa za bežných okolností stráca pri brzdení a spomaľovaní. Táto energia sa potom odošle späť do akumulátora a môže byť využitá neskôr. Hlavnou výhodou technológie MHEV je, že táto energia sa využíva pri zrýchlení, a poskytuje tak rýchlejšie reakcie v záujme zvýšenia výkonu.

Nový inteligentný systém pohonu nepretržite mení krútiaci moment nápravy na základe údajov snímačov z okolia vozidla a vstupov vodiča, aby podľa potreby distribuoval všetok krútiaci moment na jednu alebo druhú nápravu. Tento inteligentný systém rozdelenia krútiaceho momentu optimalizuje hnaciu sústavu z hľadiska trakcie, cestnej dynamiky a efektívnosti hnacej jednotky, čo má za následok vyššiu úspornosť a nižšie emisie CO2 – a to všetko bez toho, aby musel Defender obetovať niečo zo svojich prirodzených terénnych schopností.

V spojení s technológiou MHEV a mimoriadne jemným chodom šesťvalcového radového motora sú vznetové motory modelu Defender úspornejšie, citlivejšie a kultivovanejšie než motory, na ktorých miesto nastupujú.

Modely D200 a D240 sa v roku 2021 zmenia na modely D200 a D250*, pričom budú vybavené rovnakým šesťvalcovým radovým motorom Ingenium ako variant D300 s výkonom 200 k a 249 k. Vďaka vyššiemu krútiacemu momentu sa zvýšila aj využiteľnosť, pričom k dispozícii je 500 Nm (D200) a 570 Nm (D250) krútiaceho momentu pri využití technológie MHEV, ktorá znižuje spotrebu paliva i hladinu emisií v celej zostave vznetových vozidiel Defender.

Nové motory Ingenium D200 a D250 vykazujú spotrebu 8,8 l/100 km a emisie CO2 na úrovni len 230 g/km. Defender 110 zrýchli z nuly 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy (D200), resp. 8,3 sekundy (D250).

Defender X-Dynamic

Výber špecifikácií v rámci modelového radu Defender rozširuje nová výbava X-Dynamic.

Už samotný názov „X-Dynamic“ naznačuje jeho identitu. Tak ako všetky modely Defender, aj Defender X-Dynamic je mimoriadne zdatný a odolný, no ponúka množstvo vylepšení, ktoré mu dodávajú drsnejší vzhľad i charakter, pestrosť akcentov exteriéru, vrátane prednej časti a zarážok pod zadné kolesá v matnom odtieni Silicon Satin s farebne zodpovedajúcou lištou mriežky chladiča a označením názvu, či slučiek na rekuperáciu tepla v matnej čiernej farbe Satin Black.

Všetky disky kolies z ľahkých zliatin sa dodávajú s povrchovou úpravou, ktorú tvorí kombinácia matnej tmavosivej farby Satin Dark Grey a lesklej čiernej Gloss Black. Čierny odtieň Narvik Black sa zasa použil na krytoch spätných zrkadiel, potlači okien, obložení spodných prahov a plášti blatníkov.

K jedinečným prvkom vo vnútri vozidla patria osvetlené kovové prahové lišty a materiál sedadiel Robustek v dvojfarebnom vyhotovení Duotone s akcentom Robustek a povrchovou úpravou stredovej konzoly.

Robustek je vysoko odolný a ochranný materiál inšpirovaný textíliami, aké sa používajú v extrémnych situáciách vonku. Je odolný voči opotrebovaniu a oderu, má šesťuholníkový vzor a unikátnu textúru, ktorá dodáva interiéru modelu Defender väčšiu hĺbku. Je inšpirovaný pracovnými rukavicami a nášivkami na motocyklových bundách a súhlasí s krédom modelu Defender – v plnej miere zodpovedať účelu a obsahovať premyslené materiály, ktoré sú atraktívne, no zároveň absolútne vhodné, trvácne a odolné.

Materiál Robustek je štandardný na všetkých modeloch X-Dynamic v celej škále farebných kombinácií v závislosti od balíka špecifikácií. Modely Defender X-Dynamic S a SE majú dvojfarebnú zrnitú kožu s akcentom materiálu Robustek, zatiaľ čo model X-Dynamic HSE má dvojfarebnú kožu Windsor s akcentom materiálu Robustek. Pre všetky je na výber niekoľko farieb sedadiel: ebenová Ebony, kaki farba Khaki, kombinácia Ebony a Acorn, alebo farba Lunar.

Tento nový prírastok odlišuje od ostatných aj interiérové označenie a obloženie stredovej konzoly „X-Dynamic“, ako aj svetlosivý práškový náter na priečnom nosníku vozidla, čalúnenie stropu v odtieni Ebony Morzine a kľučky dverí tmavosivej farby Eiger Grey.

Väčšie možnosti osobného prispôsobenia s novými farbami a možnosťami doplnkovej výbavy

Balíky výbavy a možnosti individuálneho prispôsobenia sa zmenili v celej modelovej zostave Defender. Aktuálna ponuka obsahuje širší výber farieb karosérie, vďaka čomu sa dá Defender lepšie prispôsobiť individuálnym predstavám.

Novými farbami sú biela Yulong White, dva strieborné odtiene Silicon Silver a Hakuba Silver a sivá farba Carpathian Grey, pričom ku každej je v ponuke možnosť kombinácie s bielou alebo čiernou kontrastnou strechou.

Doplnkové možnosti individuálneho prispôsobenia, ktoré rozširujú existujúce špecifikácie modelu Defender, obsahujú priestorovú kameru 3D, skladaciu plátennú strechu pre model Defender 110, svetlomety Premium LED s charakteristickými svetlami na denné svietenie, audiosystém Meridian, projekčný Head–up displej a predné hmlové svetlá.

V rámci rozšírených pribalených možností výbavy môžu záujemcovia zaradiť do špecifikácií svojho vozidla Defender odteraz aj balík Asistent sledovania mŕtveho uhla vybrať si z balíkov Rodina alebo Rodina Comfort. Balík Rodina obsahuje tretí rad sedadiel s trojzónovou klimatizáciou so zadným chladičom a systémom ionizácie vzduchu v kabíne, kým balík Rodina Comfort ponúka navyše vyhrievané sedadlá.

Defender 90

Defender 90 spolu s modelom Defender 110 prináša zákazníkom ešte väčší priestor na výber svojho dokonalého modelu.

Defender 90 poháňa rovnaký rad výkonných a zdatných zážihových i vznetových motorov Ingenium, ktoré disponujú technológiou mildhybrid (MHEV). Model disponuje až šiestimi miestami na sedenie, pokiaľ je vybavený sklopným sedadlom v prednom rade.

Zážihové verzie pre model Defender zahŕňajú výkonné motory P300 a P400 s technológiou MHEV a nový radový šesťvalcový vznetový motor Ingenium vo variantoch výkonu D200, D250 a D300. Rovnako ako Defender 110, aj všetky modely Defender 90 využívajú osemstupňovú automatickú prevodovku ZF, pričom zážihové varianty majú stály pohon všetkých kolies a nové vznetové verzie inteligentný pohon všetkých kolies. Konfigurovateľný systém odozvy na jazdu v teréne Terrain Response a rovnako pôsobivý predný i zadný nájazdový uhol ako v modeli 110 zaisťujú obvyklú zdatnosť a schopnosti modelu Defender. Vďaka vynikajúcej prejazdovej geometrii pri vybavení elektronickým pneumatickým pružením a jemne vyváženej a citlivej dynamike na ceste je model 90 najzdatnejším Defenderom, aký bol kedy vyrobený.

Dizajn interiéru modelu 90 je rovnako praktický ako v modeli 110 a ponúka širokú škálu špecifikácií výbav ako Defender, X-Dynamic, First Edition a X, vrátane S, SE a HSE. Všetky sa vyznačujú jedinečným stvárnením identity Defender a ponúkajú široký výber farieb a špecifikácií interiéru, ktoré dokonale dopĺňajú ponuku dostupných technológií. Vďaka šesťmiestnej konfigurácii sedadiel si môže vodič i cestujúci vychutnávať priestranný interiér, a to i napriek celkovej dĺžke, ktorá je kratšia než v prípade kompaktného rodinného hatchbacku. Defender 90 má zároveň malý priemer otáčania 11,3 m, ktorý zaisťuje jeho výbornú ovládateľnosť.

Defender 90 ponúka na výber zo štyroch balíkov príslušenstva: „Adventure“, „Country“, „Explorer“ a „Urban“, ktoré umožňujú zákazníkom vyraziť kamkoľvek, pretože ich vozilo bude na to vždy vhodne vybavené.

Defender Hard Top: Usilovný Defender

Defender Hard Top, ktorý vyvinul tím Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) , je moderným stvárnením legendy značky Land Rover. Zákazníkom ponúka úžitkové vozidlo vo variantoch karosérie 90 a 110 a prináša zdatnosť modelu Defender v kombinácii s veľkým a flexibilným nákladným priestorom, ktorý zaisťuje maximálne praktické využitie a odolnosť. Je to najdrsnejší, najpevnejší a najodolnejší člen rodiny vozidiel Defender.

Defender Hard Top poskytuje presvedčivú kombináciu terénnych schopností, praktického využitia a nákladného priestoru. Disponuje užitočným zaťažením 800 kg vo verzii 110 Hard Top a ťažnou kapacitou 3 500 kg a vyznačuje sa flexibilným dispozičným riešením interiéru. Defender 110 Hard Top bez druhého a tretieho radu sedadiel ponúka nákladný priestor s objemom až 2 059 litrov (1 355 litrov v prípade modelu 90 Hard Top). Vďaka možnosti vybaviť interiér sklopným predným sedadlom sa môžu vpredu odviezť až traja cestujúci. Technológia zadnej kamery ClearSight od spoločnosti Land Rover zasa zaisťuje nerušený výhľad na zadnú časť vozidla za každých okolností.

Nákladný priestor je plný šikovných úložných riešení, vďaka ktorým môžu používatelia v maximálnej miere využiť ponúkaný priestor. Všetky modely Defender Hard Top sú v nákladnom priestore vybavené pevnou deliacou priečkou po celej výške s háčikmi, upínacími bodmi na podlahe, uzamykateľným úložným priestorom pod podlahou, gumenými rohožami pre vysoké zaťaženie a jasnejším osvetlením nákladného priestoru, ako aj vonkajším viacúčelovým panelom, ktorý je ideálny pre individuálnu grafiku zákazníkov.

Ponuka hnacích sústav pre Defender Hard Top obsahuje sortiment radových šesťvalcových vznetových motorov Ingenium: D200 pre model Defender 90 a D250 a D300 pre model 110 Hard Top, pričom všetky spĺňajú prísne požiadavky emisných noriem RDE2 a Eu6d-Final. Pre trhy EU5 sú v ponuke štvorvalcové motory D200 a D240. Model 110 Hard Top ponúka viacero stupňov výbavy, ktoré úzko odrážajú špecifikácie ťažiskových modelov Defender, pričom každý z nich – S, SE a HSE – poskytuje jedinečnú kombináciu odolnosti, pohodlia a komfortu.

V ponuke je aj možnosť výberu pruženia. Štandardnou výbavou na oboch modeloch Hard Top, 90 aj 110, sú vinuté pružiny, pričom pre model 110 Hard Top je k dispozícii aj pokročilé elektronické vzduchové odpruženie.

Defender Hard Top ponúka vynikajúce praktické využitie a mimoriadnu odolnosť a zdatnosť na ceste i v teréne – čo sú rozhodujúce vlastnosti, ktoré si zákazníci značky Land Rover už zvykli očakávať od jej najusilovnejších vozidiel, odkedy sa na trhu v 50. rokoch minulého storočia objavili pôvodné modely Land Rover Hard Top. Model 110 Hard Top má svetlú výšku 291 mm, brodivosť 900 mm, predný nájazdový uhol 38 stupňov, zadný nájazdový uhol 28 stupňov a prejazdový uhol 40 stupňov (pri terénnej výške).

Značky: