Kuriérska spoločnosť DPD spustila webovú aplikáciu na posielanie balíkov. Malé firmy a súkromné osoby tak môžu rýchlo a jednoducho posielať zásielky do celého sveta bez toho, aby museli mať dopredu uzavretú zmluvu s kuriérskou spoločnosťou. V aplikácií stačí vyplniť základné údaje o zásielke, kuriér balík vyzdvihne a doručí adresátovi.
Aplikácia Môj kuriér umožňuje malým firmám a jednotlivcom využívať profesionálne kuriérske služby. Je určená firemným zákazníkom, ktorí nepotrebujú posielať zásielky pravidelne, alebo súkromným osobám, ktoré chcú poslať balík napríklad rodine či známym. Webová aplikácia Môj kuriér predstavuje tiež najjednoduchší spôsob, ako vrátiť objednaný tovar do e-shopu. „Zákazník má právo vrátiť tovar bez udania dôvodu do dvoch týždňov. Mnohým ľudom sa zdá proces vrátenia tovaru príliš komplikovaný, a tak radšej v e-shopoch nenakupovali. Nová aplikácia pomáha riešiť aj túto bariéru. Vrátiť tovar je rovnako jednoduché ako jeho objednanie,“ hovorí Peter Pavuk, generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD SK.
Podľa posledného prieskumu DPD E-Shopper Barometer* je komplikovaný proces vrátenia tovaru bariérou pre online nákupy u 18 % zákazníkov. Až 8 % ľudí v prieskume uviedlo, že svoj posledný objednaný tovar museli vrátiť. Najčastejšie ľudia posielajú späť nevyhovujúce oblečenie (23 %), obuv (12 %), alebo elektroniku (10 %).
Prostredníctvom aplikácie Môj kuriér tak zákazník dokáže balík odoslať za niekoľko minút. „Aplikácia Môj kuriér je reakciou na potreby ľudí, ktorí chcú poslať zásielku jednorazovo, alebo občasne a nemá pre nich zmysel mať s kuriérskou spoločnosťou uzatvorenú zasielateľskú zmluvu. Pri jej vývoji sme kládli dôraz na jednoduchosť a prehľadnosť,“ hovorí Pavuk. Zákazník sa tiež vopred dozvie cenu služby, ktorú systém vypočíta podľa zadaných údajov. „Stačí pár klikov, kuriér balík vyzdvihne na určenom mieste a doručí k adresátovi,“ dodáva Pavuk. Zásielku je tiež možné odovzdať na zvolenom odbernom mieste Pickup.
*Tradičný medzinárodný prieskum kuriérskej spoločnosti DPD pod názvom
E-shopper barometer 2018 bol realizovaný na vzorke 24 328 respondentov z 21 európskych krajín a Ruska starších ako 18 rokov. Zo Slovenska bolo zastúpených 1013 respondentov.