Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Rok 2021 predstavoval pre Plzeňský Prazdroj Slovensko viacero výziev. Pretrvávajúca pandémia a dlhodobo zatvorené gastro prevádzky znamenali ešte nižší objem predaného čapovaného piva ako v roku 2020.

Na druhej strane sa darilo pivu v obchodoch, kde Slováci zostali verní svojim obľúbeným značkám z dielne Prazdroja a dobre prijali aj produktové novinky. Celkovo spoločnosť v uplynulom roku predala viac ako 1,6 miliónov hektolitrov piva, čo predstavuje po dvoch rokoch poklesu konečne znova nárast, a to medziročne o 7 %.

Rastúcemu záujmu Slovákov sa vlani tešili najmä ležiaky, ich predaje v Prazdroji medziročne stúpli o 11 %. Najväčší celkový nárast patri značke Radegast a Pilsner Urquell, ktorá navyše získala aj ocenenie Najdôveryhodnejšia značka 2021 v kategórii pív v nezávislom spotrebiteľskom prieskume. „V uplynulom roku sme opäť pozorovali záujem o kvalitu a rastúci záujem o prémiové značky. Napriek pandémii pretrváva jednoznačný trend premiumizácie, a pozitívne nás vlani prekvapil aj obrat v kategórii nealkoholických pív. Po poklese v prvej vlne pandémie sa táto kategória znovu vrátila k stabilnému rastu a medziročne napredovala o 5 %,“ bilancuje Martin Grygařík, obchodný riaditeľ a podpredseda predstavenstva spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko. K nárastu nealka prispeli aj novinky pod značkou Birell, a to Za studena chmelený, Birell štýlu IPA, a ochutený Birell Citrón & Mäta, ktoré sa u spotrebiteľov rýchlo ujali.

Gastro utrpelo veľké straty, no Slováci aj vďaka aktivitám Prazdroja z kvality nepoľavili

Podniky čelilismutnej bilancii, dôvodom bolo ich zatvorenie na päť mesiacov a v niektorých oblastiach aj vyše pol roka. To sa následne odrazilo v poklese predaného objemu čapovaného piva. Ten medziročne klesol o 7 %, čo predstavuje nižší objem ako v roku 2020. Dlhé obdobie v lockdowne využil Prazdroj na strategické investície do budovania pivnej kultúry, ktorej reštart je jednou z priorít nielen na tento rok. Aktivovali sme pomoc prevádzkam pri okienkovom predaji, ale aj pri otváraní terás či interiérov. Spoločnosť tiež uviedla nový, unikátny typ podnikov, ktoré majú priniesť pivný zážitok do menších miest s cieľom prilákať do podnikov viac ľudí. „Citlivo vnímame neľahkú situáciu, ktorej bolo slovenské gastro posledné dva roky vystavené. Naším cieľom je podporiť reštart pivnej kultúry a návrat ľudí späť do podnikov, kde im chceme okrem pivného zážitku a kvality ponúknuť aj prémiový interiér. S touto ambíciou sme už minulý rok otvorili päť tzv. Heart Core Pubov, v ktorých spotrebitelia toto všetko nájdu na vysokej úrovni. A v tejto ceste plánujeme pokračovať,“ hovorí Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre prevádzky a reštaurácie, Plzeňský Prazdroj Slovensko.

Odchod od pivného PETu, úspech vratných sklenených fliaš 

Prazdroj investoval aj do rozvoja v oblasti baleného piva. Počas lockdownu sa časť spotreby piva presunula práve do obchodov, kde predaje spoločnosti v objemoch medziročne vzrástli o 12 % a Slováci zachovali vernosť jej značkám. Nad očakávania sa darilo najmä balenej prémiovej novinke Radegast Ryze Hořká 12, napredovali tiež značky Pilsner Urquell, Gambrinus a Šariš, novinka Captain Jack, ale aj balené nealko. Z pohľadu obalov sa darilo najmä vratným skleneným fľašiam, ktoré spoločnosť kontinuálne podporuje. Prazdroj sa minulý rok stal dokonca lídrom predaja piva v sklenených fľašiach na Slovensku a vratné sklo sa vďaka jeho podpore stalo druhým najpredávanejším obalom pre balené pivo medzi Slovákmi vôbec. Predaj piva v PET fľašiach Prazdroj definitívne ukončil koncom roka 2021. „Popularita piva vo vratných sklenených fľašiach medzi Slovákmi vlani výrazne napredovala, v našich objemoch išlo až o 18 % nárast. Teší nás, že spotrebitelia s nami v udržateľnej voľbe pokračovali. Veľmi dobre sa ujali aj tzv. pohodlné balenia fliaš po 8 a 10 kusov, ktoré sme minulý rok uviedli špeciálne na slovenský trh“, vysvetľuje David Kovář, obchodný riaditeľ pre maloobchod a obchodné reťazce, Plzeňský Prazdroj Slovensko. K prioritným témam firmy patrí aj zálohovanie obalov, ktoré je v súlade s jej ambíciou dosiahnuť plnú cirkularitu obalov. Počas celého roka 2021 sa Prazdroj intenzívne zaoberal prípravami na nový zálohový systém či už v rámci nastavovania procesov vo vnútri firmy alebo prostredníctvom Slovenského zväzu výrobcov piva a sladu, ktorý je jedným zo zakladateľov Správcu zálohového systému.

Spoločnosť smerovala investície aj do pivovaru Šariš. Tam prebehla ďalšia vlna modernizácie sladovne, ktorá v roku 2021 oslávila 40. výročie svojho spustenia do prevádzky.

Tlačová hovorkyňa Plzeňského Prazdroja Slovensko Zdenka Huňady je médiám k dispozícii na týchto kontaktoch: mobil: +421 917 310 958 e-mail: zdenka.hunady@asahibeer.sk.

Pozn. pre editorov:

  • Plzeňský Prazdroj Slovensko je s 550 zamestnancami jedným z najmodernejších pivovarov v strednej Európe.
  • Do portfólia značiek spoločnosti patrí Pilsner Urquell, Šariš, Velkopopovický Kozel, Radegast, Gambrinus, Topvar, Smädný Mních, Excelent, nealkoholické pivo Birell, cider Frisco a Captain Jack. Je hrdá na všetky svoje značky, predovšetkým na Šariš Zlatú 12 %, ktorá v roku 2020 získala na degustačnej súťaži Slovenská pivná korunka zlatú medailu.
  • Na budúcnosť 2030.

Značky: