• DS Automobiles odhaľuje názov nového vozidla v prémiovom segmente C: DS 4.
  • Model dostane špičkovú technológiu a napíše novú kapitolu príbehu značky DS Automobiles.
  • Technológia, ktorá nie je v tejto kategórii zvyčajná ako elektrifikácia E-TENSE, konektivita v uhladenom digitálnom interiéri, komfort a dynamická istota či svetelný podpis DS.

Model DS 4, vozidlo z prémiového segmentu C, predstavuje to najlepšie z francúzskeho automobilového luxusu a najlepších technológií zabalené do odvážneho dizajnu. Vzniklo pre záujemcov, ktorí hľadajú štýl, čistotu, intuitívne ovládanie, technológie a potešenie z jazdy. Jeho konštrukcia osloví mnoho druhov zákazníkov.

Výber technológií pre model DS 4 sa špeciálne zameral na to, aby vynikal v štyroch dôležitých oblastiach: elektrifikácia E-TENSE, konektivita v uhladenom digitálnom interiéri, komfort a dynamická istota a svetelný podpis DS.

Elektrifikácia E-TENSE

Prvou výraznou novinkou je vývoj novej verzie platformy s označením EMP2. Aj naďalej je modulárna a pre potreby modelu DS 4 prešla táto nová verzia platformy EMP2 vývojom tak, že dokáže prijať rôzne druhy pohonných jednotiek a aj naďalej zostáva dynamická a bezpečná.

Nová verzia platformy EMP2 priniesla niekoľko užitočných vylepšení. Jej nová konštrukcia sa spája s novou voľnosťou vyjadrenia, čo znamená, že umožňuje použiť doteraz nevídané proporcie.

Konštrukcia

Nová verzia platformy EMP2 dosahuje požadované proporcie a zároveň aj čo najlepšiu aerodynamiku. Do tohto segmentu prináša úplne nový pomer medzi karosériou a veľkosťou kolies a svet prémiových vozidiel obohacuje siluetou, ktorá je atletická, no zároveň aj efektívna. Vyznačuje sa novou kapotou, nižším prechodom medzi kapotou a blatníkmi ako aj novým spracovaním podlahy v oblasti druhého radu sedadiel.

Zníženie hmotnosti

Nová verzia platformy EMP2 dostala nové komponenty vyrobené z kompozitných materiálov, za tepla lisované štrukturálne časti a viac kompaktných prvkov ako jednotka klimatizácie, čím sa uvoľnilo viac priestoru.

Bezpečnosť

Nová verzia platformy EMP2 vznikla tak, aby vyhovovala najmodernejším a najprísnejším požiadavkám a potrebám zákazníkov bez kompromisov v oblasti celkovej hmotnosti konštrukcie.

Dynamické a akustické vlastnosti

Nová verzia platformy EMP2 posúva ideu dynamickej istoty automobilky DS Automobiles na novú úroveň. Použitie technických riešení ako lepenie v spojení so zváraním (takmer 34 metrov lepených a bodovo zváraných spojov na celej karosérii vozidla) ako aj kompletne prepracovaná konštrukcia komponentov riadenia a odpruženia zaručujú výnimočný komfort jazdy. Ten sa podarilo dosiahnuť vďaka upravenej tuhosti karosérie s vynikajúcimi reakciami na potešenie z jazdy.

 Plug-in hybrid

Nová verzia platformy EMP2 dokáže prijať aj novú generáciu plug-in hybridného pohonu bez toho, aby robila kompromisy vo vnútornom priestore. Prepĺňaný benzínový 4-valcový motor so samostatným výkonom 132 kW (180 k) je spojený s elektrickým motorom s výkonom 81 kW (110 k) a s 8-stupňovou automatickou prevodovkou EAT8. Výsledkom je kombinovaný výkon 165 kW (225 k). Spojenie čerpá energiu z účinnejšej a kompaktnejšej batérie s vyššou kapacitou a s článkami umiestnenými za deformačnou priečkou. To znamená bezemisný dojazd do vzdialenosti 50 km (podľa kombinovaného cyklu WLTP).

Konektivita v uhladenom digitálnom interiéri

Z hľadiska konektivity sa najväčší dôraz kládol na to, aby vodič nemusel spúšťať zrak z vozovky, čo má nespochybniteľný prínos k bezpečnosti. Technológia s označením DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY predstavuje avantgardný vizuálny zážitok a je prvým krokom k rozšírenej realite. Vďaka tejto novej očarujúcej technológii sa všetky podstatné informácie premietajú priamo na vozovku. S pomocou optickej ilúzie to vyzerá tak, že údaje sa zobrazujú štyri metre pred čelné sklo a sledujú pohľad vodiča na ploche s uhlopriečkou až 21 palcov, čo je v tomto segmente úplná novinka. Na vozovku sa tak premietajú dôležité informácie ako rýchlosť, funkčnosť asistenčných systémov, navigácia, výstražné oznamy či prehrávané skladby, prípadne aj informácie o prichádzajúcich hovoroch.

Táto senzorická a zážitková technológia tvorí súčasť širšieho riešenia v podobe kompletne prepracovaného informačného a zábavného systému DS IRIS SYSTEM. Nové rozhranie preberá funkčné schopnosti mobilných telefónov s dotykovým a bezproblémovo fungujúcim ovládaním založeným na myšlienke profilov, ktoré možno vďaka ikonám upraviť presne podľa osobných preferencií. Nastavenia a zobrazenia sa prispôsobia hneď, keď užívateľ nastupuje do vozidla. Zámerom je, aby si každý nastavil zobrazovaný obsah podľa svojich predstáv a požiadaviek.

DS IRIS SYSTEM možno ovládať pomocou hlasu ako aj gestami. Pokrokový výrobca, automobilka DS, prešla za hranice automobilového priemyslu a našla partnera, ktorý poskytol riešenia s najlepším možným rozpoznávaním prirodzených rečových povelov. DS IRIS SYSTEM obsahuje aj osobného asistenta schopného rozpoznávať pokyny a následne ich splniť v rámci systému vozidla.

Na ovládanie gestami slúži DS SMART TOUCH, čo je obrazovka umiestnená v strede palubnej dosky, ktorá reaguje na končeky prstov. Niektoré funkcie možno vďaka tomu ovládať jednoduchými gestami. Obrazovka taktiež rozpoznáva bežné pohyby ako priblíženie a vzdialenie či rukopis.

Aby systém a jeho súčasti neustále pracovali na najvyššej možnej úrovni, bude možné získavať aktualizácie online priamo zo vzdialených počítačových serverov.

Komfort a dynamická istota

Tak ako v modeloch DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK a DS 9, aj tento model ponúkne úroveň 2 čiastočne automatizovanej jazdy. Ide o najvyššiu úroveň, ktorá je momentálne bežne dostupná a povolená na verejných komunikáciách. Jej najvýraznejšia inovácia v modeli DS 4 spočíva v systéme DS DRIVE ASSIST 2.0.

V praxi to znamená, že vozidlo sa vie pohybovať presne v konkrétnom jazdnom pruhu podľa vodičovho výberu. Systém dopĺňajú nové funkcie ako čiastočne automatizované predbiehanie, úprava rýchlosti vozidla podľa trasy a predvídavé upravovanie rýchlosti na základe blížiacich sa dopravných značiek.

DS DRIVE ASSIST 2.0 využíva snímače, ktoré zaznamenávajú všetko, čo sa deje v okolí vozidla a podľa toho pomáhajú vodičovi. Vo výbave sa nachádzajú prvky ako radar v prednej časti, radary vo všetkých rohoch vozidla či kamera na hornej časti čelného skla. Model DS 4 dokáže upraviť svoju pozíciu aj na základe výpočtov umelej inteligencie, ktorá neustále zbiera a vyhodnocuje všetky informácie, ktoré práve získava.

DS Automobiles sa zameriava aj na koncept dynamickej istoty. V modeli DS 4 to znamená špičkové možnosti reakcií na vonkajšie podnety. Medzi silné stránky patrí systém aktívneho odpruženia DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, ktorý ako jediný v segmente pracuje na základe údajov z kamery. Tá sa nachádza na hornej časti čelného skla, pričom sníma a následne odhaľuje nerovnosti na vozovke a získané údaje prenáša do počítača. So štyrmi snímačmi aktuálnej polohy a s troma meračmi zrýchlenia dokáže systém ovládať každé koleso zvlášť. Na základe informácií dokáže podľa aktuálnych potrieb pritvrdiť alebo zmäkčiť každý jeden tlmič. Výsledkom je vyšší komfort jazdy bez ohľadu na stav vozovky.

DS NIGHT VISION: ďalšia technológia, ktorá umožňuje automobilke DS Automobiles vystúpiť z radu konkurentov. Systém robí všetko pre to, aby boli všetky možné nebezpečenstvá a nástrahy čo najviac viditeľné. Infračervená kamera umiestnená v mriežke chladiča dokáže v tme a zlej viditeľnosti zamerať chodcov a zvieratá až na vzdialenosť 200 metrov. Vodič sa pozerá na vozovku na digitálnej prístrojovej doske a nebezpečné výstrahy sa zobrazujú aj na DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY, čím získava dosť času na včasné reakcie.

Svetelný podpis DS

S novou generáciou systému DS MATRIX LED VISION dostali predné svetlomety užší a modernejší vzhľad. Ich súčasťou je aj aktívna technológia osvetlenia Matrix Beam and Dynamic Bending Light s nezameniteľným vzhľadom.

Svetlomety DS MATRIX LED VISION pozostávajú z troch LED modulov, ktoré tvoria typický svetelný podpis automobilky DS Automobiles:

Vnútorný modul svetlometov plní funkciu tlmených svetlometov.

Natáčací stredový modul sa dokáže vychýliť v rozsahu až 33,5°. Osvetľuje bočné strany vozovky a natáča sa do zákrut. Systém sa v piatich prednastavených režimoch dokáže prispôsobiť aktuálnym dopravným podmienkam, uhlu natočenia volantu, rýchlosti a poveternostným podmienkam: mesto, okresné cesty, diaľnica, zlé počasie a hmla. Taktiež sa dokáže natáčať ako svetlomety modelu DS z roku 1967.

Vonkajšie Matrix moduly diaľkových svetlometov sa aktivujú počas jazdy a pozostávajú z pätnástich segmentov, ktoré sa dokážu nezávisle zapínať a vypínať, aby tak reagovali na aktuálne dopravné podmienky.

Projektorové svetlomety sa v piatich prednastavených režimoch prispôsobujú dopravným podmienkam, uhlu natočenia volantu, rýchlosti a poveternostným podmienkam: mesto, okresné cesty, diaľnica, zlé počasie a hmla. Umožňujú, aby mal vodič neustále zapnuté diaľkové svetlomety a zároveň neoslepoval ostatných účastníkov premávky. Využíva kameru umiestnenú na vrchnej časti čelného okna, ktorá dodáva signál inteligentným svetlometom a tie následne automaticky upravia svoj svetelný tok, aby v závislosti od dopravných podmienok dokázali osvetliť priestor do vzdialenosti 300 metrov bez oslepovania ostatných účastníkov premávky.

Svetlomety DS MATRIX LED VISION dopĺňajú aj rozšírené denné svetlomety, ktoré tvorí 98 LED. Spolu s ľahko rozpoznateľným vertikálnym svetelným podpisom dokážu vytvoriť úplne nový a technologicky prepracovaný uvítací pozdrav.

Technológia štýlovo slúži aj v interiéri: novo vyvinutý inovatívny systém ventilácie dostal veľmi kompaktné kolmo umiestnené výduchy a neviditeľné klapky.

Princíp v pozadí systému DS AIR je prúd vzduchu, ktorý sa vďaka kužeľu ideálne usmerňuje smerom nahor a nadol. Všetko ostatné funguje ako klasický výduch. Vďaka kompaktným rozmerom sú výduchy diskrétne skryté a nenarúšajú čistotu dizajnu interiéru modelu DS 4.

Značky: