Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Voltia, európsky líder v oblasti mestských elektrododávok, dokončuje prototyp chladiarenskej dodávky Nissan eNV200 XL Voltia. Vyvíja ho v rámci dvoch vedecko-výskumných projektov v Rakúsku: ZERO Logistics a Conserve. Spolupracuje na nich s viacerými významnými partnermi, ako napríklad Univerzitou Johannessa Keplera v Linzi, Rakúskym technologickým inštitútom (AIT) alebo Technickou univerzitou vo Viedni. Spoločnosť začne testovať funkčný prototyp v septembri, do plnej prevádzky by mal ísť po získaní všetkých potrebných certifikácií v prvom štvrťroku 2021. Dodávka má potenciál uspieť hlavne vo farmaceutickom a potravinárskom sektore.

V Európe je podľa odhadov Voltie v súčasnosti okolo 55-tisíc ľahkých úžitkových vozidiel (LCV), ktoré vyžadujú chladenie nákladného priestoru z dôvodu doručovania tepelne citlivého tovaru. Skoro všetky existujúce riešenia sú však poháňané dieselovými motormi. Voltia sa preto rozhodla priniesť na trh zelené, bezemisné riešenie. Pomôcť jej v tom mali aj vyššie spomenuté projekty, na ktoré Rakúsko získalo 3,3 milióna eur z európskych zdrojov. Oba projekty boli spustené v roku 2019, s predbežným dátumom ukončenia v roku 2021 (ZERO Logistics v marci, Conserve  v auguste).

Spoločnosť pod značkou Voltia AT pôsobí na rakúskom trhu už od roku 2015, kedy prenajala svoju prvú elektrododávku v Linzi. Zároveň so svojou sesterskou spoločnosťou Greenway absolvovala v Rakúsku e-mobility tour. V nasledujúcich rokoch elektrifikovala v krajine viacero flotíl. Spolu s poprednými firmami sa  zúčastnila napr. projektu LEEFF Flagship na podporu elektromobily a zníženia emisií v doprave. V roku 2017 na rakúskom trhu získala cenu VCOE Mobilitätpreis Wien za inovatívny prístup k doprave a životnému prostrediu (spoločný projekt VCÖ, mesta Viedeň a ÖBB).

V máji sa jej model Nissan eNV200 XL Voltia stal súčasťou oficiálneho portfólia globálneho výrobcu áut Nissan.

Značky: