Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Ocenenie „Dôveryhodné značky“ je marketingový program a najväčší spotrebiteľský prieskum na Slovensku, ktorý oceňuje značky s najväčšou dôverou spotrebiteľov.

V kategórií zdravotných poisťovní získala za rok 2021 prvenstvo Všeobecná zdravotná poisťovňa.

Marketingový program Dôveryhodné značky už šiesty rok monitoroval, ku ktorým značkám majú spotrebitelia najlepší vzťah a ktoré sú podľa nich najdôveryhodnejšie. Prieskum medzi dvoma tisíckami spotrebiteľov realizovala agentúra NielsenIQ.

Oproti predchádzajúcemu ročníku pribudli v najväčšom spotrebiteľskom prieskume nové kategórie, medzi nimi práve Zdravotné poisťovne. „Slovenskí spotrebitelia hodnotili v 68 kategóriách viac ako 600 značiek. V každej kategórii môže byť Najdôveryhodnejšia len jedna značka, čo zaručuje, že víťazmi sú skutočne silné značky,“ povedala Tatiana Koššová, country manažérka usporiadateľskej spoločnosti Atoz Marketing Services na Slovensku.

„Ocenenia, o ktorých rozhoduje verejnosť, sú pre nás obzvlášť dôležité. Vnímame ich ako signál, že sa nám darí prinavrátiť značke dôveru a dobre nastavenou stratégiou podporovať imidž modernej poisťovne, ktorá sa vie postarať o to najcennejšie, čo jej klienti majú – ich zdravie,“ povedal generálny riaditeľ Všeobecnej zdravotnej poisťovne Richard Strapko.

Effie Awards Slovakia 2021

Získanie titulu najdôveryhodnejšia značka je len jedným z viacerých aktuálnych úspechov Všeobecnej zdravotnej poisťovne na poli marketingu a komunikácie. Značka VšZP sa totiž prebojovala do užšieho výberu poroty v súťaži efektivity reklamy Effie Awards 2021.

O prestížnu cenu Effie za najefektívnejšiu reklamu zabojovalo v tomto roku 31 prác od 21 agentúr. Všeobecná zdravotná poisťovňa prihlásila do súťaže prácu agentúry MullenLowe GGK „Ako kampaň robená so srdcom dokázala reštartovať spiaceho obra“. Vďaka tejto kampani sa VšZP podarilo dosiahnuť historický úspech, keď pre rok 2022 získala najviac nových poistencov spomedzi všetkých zdravotných poisťovní na trhu.

„Veľmi si vážime, že našu „srdcovú“ kampaň si všimli aj tí najväčší profesionáli v oblasti reklamy. Tento expresný úspech zároveň potvrdil, že dobre nastavená marketingová stratégia je nevyhnutným faktorom pre pozitívnu zmenu vnímania značky, od čoho sa odvíjajú aj ďalšie úspechy spoločnosti. VšZP bola vždy lídrom v poskytovaní zdravotnej starostlivosti, ale doplácala na nekonzistentnú komunikáciu. Dôsledkom toho bola nízka vizibilita a kredibilita značky, ktorá v očiach verejnosti strácala na atraktivite. O značku, ktorá roky trpela nezáujmom, sme sa začali starať s rešpektom a zanietene. Veľmi si ceníme, že našu snahu vnímajú nielen naši poistenci, ale aj samotný trh,“ povedala riaditeľka odboru marketingu a komunikácie VšZP Dominika Šulková.

Súťaž efektivity reklamy vyhlasuje Klub reklamných agentúr Slovenska. Prihlásené projekty posudzuje nezávislá komisia zložená z odborníkov z reklamného prostredia.

VšZP ako líder v poskytovaní zdravotnej starostlivosti VšZP je v počte poistencov, rozsahu siete poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, dostupnosti, v rozsahu preventívnych prehliadok, ale aj výške vynakladaných prostriedkov na jedného poistenca dlhodobo lídrom na slovenskom trhu. Od januára 2022 k nej prejde najviac, takmer 55-tisíc nových poistencov.

Značky: