Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Fínska donášková služba Wolt, ktorá na Slovensku spolupracuje už s vyše 450 reštauráciami v Bratislave, Trnave a Košiciach, pristupuje k opatreniam na podporu gastro prevádzok v súvislosti s aktuálnou situáciou. Poplatok za doručenie sa znižuje s platnosťou od dnes o 25 % a províziu za objednávky na vyzdvihnutie znížila firma až do konca novembra na 0 %. Zároveň s tým spúšťa možnosť prepitného pre reštaurácie a zrýchľuje výplaty reštauráciám.

Týmto krokom chce Wolt vyslať trhu jasný signál o svojej podpore v náročnej situácii, v ktorej sa ocitol celý gastro segment: “Okamžite po zatvorení reštaurácií sme začali pracovať na stratégii, ktorá by reštauráciám pomohla udržať zákazníkov v maximálnej miere. Uvedomujeme si situáciu, v ktorej sa nachádzajú a neustále hľadáme možnosti, ktoré reálne môžu pomôcť a sú v našich možnostiach,” hovorí Jan Foret, generálny riaditeľ Woltu na Slovensku a v Českej republike.

Balík podpory spúšťa od utorka, 27. októbra vo všetkých troch mestách. Znížením ceny doručenia o 25 % chce Wolt reštauráciám zvýšiť počet objednávok online, a tým im pomôcť nahradiť straty zapríčinené aktuálnou situáciou. Wolt sa taktiež rozhodol až do konca novembra znížiť províziu za objednávky určené na vyzdvihnutie na 0 %. V praxi to znamená, že ak si cez Wolt objednáte a pri spôsobe doručenia zvolíte vyzdvihnutie, 100 % sumy, ktorú zaplatíte za svoju objednávku putuje na účet reštaurácii. Navyše od dnes znižuje minimálnu hodnotu objednávky v Košiciach a v Trnave na 7 €. “Primárne podporujeme v maximálnej možnej miere marketing, hľadáme reštauráciám zákazníkov a prinášame im nové objednávky, a to spoločne s kvalitnou logistikou, v používateľsky príjemnom prostredí. Zvýšenie objednávok v desiatkach percent totiž prináša reštauráciám v konečnom dôsledku oveľa väčší benefit ako zníženie provízie, bez ktorej by sme neboli schopní platiť kuriérov,” dopĺňa Foret. Wolt vytvára pracovné príležitosti kuriérom, medzi ktorými už dnes často pracujú ľudia z postihnutých prevádzok.

Zákazníkom služba zároveň dáva možnosť poslať svojej obľúbenej reštaurácii podporu vo forme prepitného, z ktorého si Wolt taktiež nenecháva žiadnu províziu. “Rovnako si uvedomujeme, ako je v dnešnej dobe dôležitý okamžitý prísun peňazí, preto sme priniesli možnosť zrýchliť vyplácanie peňazí z aktuálnej frekvencie raz mesačne na raz za dva týždne pre reštaurácie, ktoré to budú potrebovať,” dopĺňa Jan Foret.  

Donáškové služby – ako funguje tento biznis?

Príjmy donáškových služieb pochádzajú z dvoch zdrojov – z ceny doručenia a provízie z ceny jedla. Z ceny jedla putuje 70 % reštauráciám a 30 % je provízia za doručenie, ktorá zahŕňa náklady na kuriérov, náklady samotnej donáškovej služby a aj transakčné poplatky banke. Na strane donáškových služieb sú všetky logistické náklady a navyše zabezpečujú neustály vývoj a zlepšovanie mobilných aplikácií, marketing, zákaznícky servis a ďalšie nevyhnutné služby pre bezproblémové fungovanie. “Viac ako polovicu našich príjmov z provízie za donášku platíme partnerským kuriérom. To znamená, že jediný príjem, ktorý zostáva pre Wolt na pokrytie nákladov je menej ako ¼ z celkovej sumy z oboch zdrojov príjmu,” dopĺňa Jan Foret a zároveň pripomína, že Wolt je na globálnej úrovni stále stratový.  “Plne si uvedomujeme, že tak, ako nemôže v súčasnosti bez nášho servisu fungovať biznis reštauráciám, nemôže fungovať náš biznis bez nich. Záleží nám na budúcnosti gastronómie a pomoc reštauráciám vnímame v súčasnosti ako najväčšiu prioritu,” konštatuje šéf slovenského Woltu v osobnom liste, ktorý adresoval všetkým partnerským prevádzkam.

Značky: