Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Dopravná situácia – jedna zo slovenských najpálčivejších tém medzi ľuďmi, ktorí dochádzajú za prácou mimo svojho bydliska. Septembrové dopravné obmedzenia najmä v okolí Bratislavy skomplikujú situáciu na cestách ešte viac. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa preto rozhodla podporiť nielen svojich 75 nových prímestských vlakov z júna a prezentovať ich ako alternatívu cestnej prepravy, ale aj spopularizovať vlakovú dopravu ako celok. Kampaň Hlavu hore má presvedčiť vodičov, aby odhodili predsudky, vyskúšali vlak a šetrili tak „svoje nervy“ i životné prostredie.

Ústrednými postavami kampane sú opäť členovia kapely S Hudbou Vesmírnou, ktorí po úspešnej piesni Ideme vlakom z januára tohto roku prichádzajú s ďalšou. Jej názov je rovnaký ako samotná kampaň – Hlavu hore. Leitmotívom piesne je, aby ľudia nesedeli v dopravných zápchach, ale využili vlak, ktorým sa často dokážu prepraviť omnoho rýchlejšie a pohodlnejšie. Reklamná kampaň je kombináciou imidžovej a produktovej komunikácie, pričom prezentuje cestu vlakom ako zmysluplnejšiu alternatívu k jazde autom a zároveň pomáha urýchliť povedomie o masívnom zintenzívnení vlakových spojení v okolí Bratislavy, Košíc a Žiliny z júna tohto roka. Súčasťou kampane sú vonkajšie reklamné plochy (celkovo 47 mutácií) pri najfrekventovanejších cestách, sociálne siete, rozhlasové spoty, geograficky personalizované cestovné poriadky (takmer pol milióna letákov v 29 mutáciách), ale i spolupráca s populárnou navigáciou Waze. Národný dopravca do kampane celkovo investuje necelých 300-tisíc eur. V tejto cene sú produkčné náklady i nákup mediálneho priestoru.

„ZSSK už v júni posilnila svoje služby o celkovo 75 vlakov, čím sa radikálne zvýšil komfort cestovania v okolí veľkých miest. Túto informáciu je potrebné dostať k čo najväčšiemu možnému počtu ľudí, ktorí dochádzajú za prácou, školou či oddychom. Samozrejme, veľká kampaň počas prázdnin by bola nezmyselná, preto sa do nej púšťame teraz, keď predpokladáme najväčšiu záťaž na slovenské cesty. Rovnako je kampaň cielená len na tie miesta, kde sme presvedčení, že vlak je reálnou alternatívou,“ hovorí Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.

„Na posilnení spojov v okolí veľkých miest pracujeme už rok a pol. Tento cieľ je v súlade s našou stratégiou, predloženou v roku 2016 – hospodárnejšie využiť kapacity ZSSK v prospech mobility celého Slovenska. Predpokladom realizácie toľkých nových spojení boli radikálne zmeny v organizácii práce a koncentrovaná činnosť pri odstraňovaní investičných chýb z minulosti. Koľajová doprava v okolí Bratislavy, Košíc a Žiliny má reálny potenciál prispieť k naplneniu našich plánov na dosiahnutie 90 miliónov prepravených cestujúcich v roku 2025,“ dodáva Patrik Horný, podpredseda predstavenstva ZSSK zodpovedný za stratégiu a transformáciu spoločnosti.

Národný dopravca v kampani poukazuje najmä na rýchlosť, akou je možné absolvovať časovo často nepredvídateľné cesty do Bratislavy, Žiliny, Banskej Bystrice, Zvolena, Košíc a Prešova. Zároveň v hlavnom meste komunikuje nové spojenia na stanice Bratislava-Nové Mesto a Bratislava-Petržalka. V rámci trás do Bratislavy sú to napríklad smery z Trnavy (vlakom od 29 minút), Pezinka (od 16 minút) či Senca (od 24 minút), do Žiliny z Vrútok (od 16 minút), Kysuckého Nového Mesta (od 8 minút) či Čadce (od 25 minút). Do Banskej Bystrice cestujúci prichádzajú napríklad zo Zvolena (od 16 minút). Na východnom Slovensku sú exponované najmä spoje z Prešova do Košíc (vlakom od 29 minút) či z Lipian do Prešova (od 37 minút).

„Vieme, že auto je na Slovensku statusová vec, ktorá je, samozrejme, vnímaná aj ako veľmi komfortný dopravný prostriedok. Chápeme, že nikomu nejde vlak z domácej garáže do podzemného parkoviska pri jeho kancelárii a málokto sa pre ekológiu vzdá svojho pohodlia. Preto dlhodobo komunikujeme s dopravnými podnikmi miest, obecnými a regionálnymi samosprávami, ktoré majú pre vlakovú dopravu najväčší potenciál, a sme v dennom kontakte s našimi kolegami v ŽSR, ktorí majú na starosti železničné stanice i samotné koľaje. Len úspešná koordinácia všetkých zainteresovaných a vytvorenie zmysluplného dopravného spojenia z čo najväčšieho počtu obcí na miesta, kde sa koncentrujú pracovné či oddychové príležitosti, dokážu presvedčiť človeka, aby presadol z auta do vlaku. Verím, že kampaň Hlavu hore bude tým správnym impulzom na zamyslenie sa nad touto možnosťou,“ uzatvára Karol Martinček, člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK.

Značky:

Komentáre sú uzavreté