Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Európske predaje Groupe PSA vzrástli oproti prvému polroku 2015 o 7,4 % a dosiahli 1 056 000 predaných vozidiel.

Predaje značky PEUGEOT narástli o 7,9 % na 601 000 vozidiel, pričom najviac sa darilo modelom 2008 (+ 16 % a 99 900 vozidiel) a Partner (+ 8 % a 62 800 vozidiel), ktoré sa vo svojich segmentoch nachádzajú na druhých miestach v Európe. Ďalší rast predajov zaznamenávajú aj modely 208 a 308: 208 (+ 15 % a 157 800 vozidiel) a 308 (+ 10 % a 119 200 vozidiel). Značke sa darí najmä v Taliansku (+ 17,4 %), Španielsku (+ 12,5 %) a v Holandsku (+ 8,8 %). Vynikajúce výsledky podporí v druhom polroku aj príchod viacerých noviniek: nové SUV PEUGEOT 2008 a 3008 ako aj nové modely PEUGEOT Traveller a Expert.

So 414 000 predanými vozidlami zaznamenala značka CITROËN s rastom o 7,2 % najlepšie predajné výsledky za ostatných 5 rokov. Najviac k tomu prispel model C4 Picasso, európsky líder trhu jednopriestorových vozidiel. Nárasty predajov si pripísali aj modely C4 Cactus a C1. Berlingo si pripísalo úspechy medzi ľahkými úžitkovými vozidlami a potvrdilo svoju pozíciu lídra segmentu. Vynikajúce výsledky sa podarilo dosiahnuť najmä vďaka nárastom na hlavných trhoch (Veľká Británia, Španielsko a Nemecko). Ďalšie nárasty sa očakávajú aj v druhom polroku, kedy prídu na trh novinky, ktoré na jeseň nahradia najpredávanejšie vozidlá značky ako C4 Picasso, Jumpy, SpaceTourer a C3.

Značka DS vzrástla o 0,7 % na 40 900 predaných vozidiel. Po marcovom spustení predaja nových modelov DS 3 a DS 3 Cabrio ponúka značka DS kompletne vynovený modelový rad. Treba zvýrazniť aj úspech modelov DS 4 a DS 4 Crossback, pričom druhý menovaný sa na celkových predajoch tejto prémiovej dvojice podieľa 28 %. Značka pokračuje aj v rozširovaní predajnej siete. Ku koncu júna ju v Európe tvorilo 21 predajných miest DS STORE a 86 miest s označením DS SALON.

Trhy v Číne a v juhovýchodnej Ázii sa výrazne menia a predaje Groupe PSA zaznamenali pokles o 19,4 % na 297 000 vozidiel.

Koncom apríla sa predstavil model limuzíny DS 4S, pričom Groupe PSA pripravuje v druhom polroku modelovú ofenzívu. Jej súčasťou bude 5 SUV, ktoré sa predstavia odteraz až do roku 2018.

Značka PEUGEOT predstaví na čínskom trhu v rámci programu Blue Upper do roku 2020 až 18 nových modelov. Do konca tohto roka sa na najväčšom trhu značky PEUGEOT dostanú do predaja vynovené dva z troch najpredávanejších modelov: 308 Sedan a 3008.

Z pohľadu značky CITROËN sa úspech zosobňuje v SUV modeli C3-XR. Jeho predaje narástli o 35 %. Značka CITROËN predstaví v druhom polroku nové modely C6 a C4 L.

Vzhľadom na rastúci záujem trhu o segment SUV sa Groupe PSA v septembri tohto roka pripravuje na spustenie prevádzky novej fabriky v meste Chengdu. Treba poznamenať, že Groupe PSA vo svojej fabrike v meste Shenzhen už vyrába SUV model DS 6, ktorý je v Číne lídrom predajov značky DS.

Región Stredného východu a Afriky predstavoval pre Groupe PSA v prvom polroku veľkú výzvu. V regióne nastala náročná ekonomická situácia: zastavili a následne sa obmedzili kvóty na dovoz do Alžírska a niektoré krajiny zaviedli reštrikcie pri prístupe k devízam (Egypt, Tunisko). Táto situácia výrazne ovplyvnila aj predaje vozidiel v tomto regióne (- 13,3 %).

Groupe vytvorila podmienky pre návrat do Iránu, keď v júni podpísala zmluvu o joint-venture so spoločnosťou Iran Khodro, historickým partnerom značky PEUGEOT a značka DS začiatkom roka spustila spoluprácu so súkromným investorom.

Groupe PSA posilňuje svoje pozície aj v Latinskej Amerike, kde predala 88 800 vozidiel, čo predstavuje nárast o 16,4 %, pričom celkový trh poklesol o 8,2 %. V Čile sa podarilo dosiahnuť historicky najlepší podiel 7 %.

PEUGEOT zaznamenal nárast predaja o 26 %. Veľmi dobre sa mu darilo najmä v Argentíne (+ 45 %), Čile (+ 38 %) a v Brazílii (+ 2 %) a to aj napriek tomu, že celkový trh zaznamenal značný pokles (- 25 %). Značka ťažila najmä z najnovších modelov 2008 a 208.

CITROËN udržal svoje polročné výsledky, pričom výrazne narástol v Argentíne (+ 29 %) a v Čile (+ 55 %). Po začiatku predaja modelu CITROËN C3 Aircross v Brazílii sa tento model úspešne uchytil aj v Argentíne a potvrdzuje dobré predaje značky.

V Eurázii, napriek náročnému vývoju ekonomiky, ktorá sa znížila a výraznému poklesu trhu najmä v Rusku (- 14,7 %), sa spoločnosti Groupe PSA podarilo stabilizovať predaje (- 0,1 %) a naďalej sa zameriava na zvyšovanie zisku.

Pre Groupe PSA je v regióne Indie a Pacifiku najdôležitejší japonský trh, ktorý v tejto oblasti predstavuje 49 % predajov. Hlavné tromfy pre ďalší rozvoj odbytu v regióne predstavuje spustenie predaja modelu CITROËN C4 Cactus a ponuka naftových motorov v Japonsku.

Maxime Picat, generálny riaditeľ značky PEUGEOT: „PEUGEOT tento rok spustil modelovú ofenzívu v segmente SUV, kde predstaví 5 nových modelov. Vynovené modely PEUGEOT 2008 a 3008 prispeli k tomu, že značka sa v týchto segmentoch dostala v Európe na pódiové umiestnenia. V Číne sa ponuka modelového radu 3008 v najbližších mesiacoch rozšíri o dve jedinečné SUV. Táto modelová ofenzíva umožní ďalší nárast našich celosvetových predajov, ktoré sa v prvom polroku zvýšili o 0,5 %.”

Linda Jackson, generálna riaditeľka značky CITROËN: „Citroën s viac ako 600 000 predanými vozidlami za prvý polrok pokračuje v napĺňaní svojho cieľa konsolidácie svetových predajov. Udržiavame veľmi priaznivú cenovú úroveň, v Európe dosahujeme najlepšie predaje za ostatných 5 rokov, posilňujeme sa na území Latinskej Ameriky a v Číne sa nám s SUV modelom C3-XR darí prekonávať naše očakávania. Tento stav vylepšíme aj v druhom polroku, kedy sa na trh dostane nový model C4 Picasso, líder európskeho trhu medzi jednopriestorovými vozidlami a zároveň aj nový model C3, ktorý nahradí náš bestseller.”

Yves Bonnefont, generálny riaditeľ značky DS: „Jarné predstavenie úplne vynoveného modelu DS 3 znamenalo zavŕšenie 12-mesačnej komplexnej obmeny modelového radu značky DS, čo je v súlade so stratégiou značky. Začiatkom roka sa predstavil aj prelomový model DS E-TENSE. Ide o jedinečné vozidlo s výkonným elektrickým pohonom, ktoré stelesňuje budúcnosť značky a predstavuje kľúčové prvky, ktorými sa budú vyznačovať naše nové modely. Musím spomenúť aj to, že predajná sieť značky sa neustále rozširuje a dnes má po celom svete 234 miest. Ide o sieť, ktorá ponúka zákazníkom jedinečný a na mieru vytvorený zážitok. Viac informácií s radosťou poskytnem počas autosalónu v Paríži.”

Značky: