Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Na Slovenský trh vstúpila švédska firma Klarna. Aký je rozdiel oproti klasickým splátkovým firmám, ktoré už u nás poznáme (Quatro, Home Credit, Cetelem)? Ako by mali novinku vnímať obchodníci a prevádzkovatelia e-shopov?

“Pre zákazníka ide o výhodnejší model, lebo na rozdiel od klasických splátok naozaj nazaplatí nič navyše. Ide o jeden z najúspešnejších fintech startupov a tak, ako pri platbách mobilom alebo iných nových trendoch, e-shopy, ktoré ho implementujú, môžu na dlhé mesiace získať zaujímavú konkurenčnú výhodu. Navyše môžu lákať na do určitej miery unikátnu platbu na splátky, nie produkt, ktorý v skutočnosti nájdete aj v desiatke iných obchodov,” povedal expert na predaj a sales Peter Strucula. 

Poplatky v prípade Klarny namiesto zákazníkov platia priamo e-shopy. Je to pre nich výhodné?
“Samozrejme. Aj preto má Klarna viac než 3 500 zamestnancov a naďalej extrémne rýchlo rastie a prichádza na nové trhy. Na druhej strane, e-shopom ponúka množstvo benefitov, mimo iné rýchlejší nákup v online svete, ďalšiu možnosť platby či nové konverzie, teda dokončené nákupy. Je to podobné ako pri platbe kartou, ktorá sa v začiatkoch stala konkurenčnou výhodou, dnes je štandardom a ten, kto ju stále odmieta alebo ju nemá implementovanú, proti konkurentom výrazne stráca,” vysvetlil Strcula.

ČO JE KLARNA?

Klarna umožňuje sumu akéhokoľvek nákupu rozložiť na 3 menšie mesačné platby. Oproti klasickému splátkovému predaju, ktorý v na Slovensku zažil boom na konci 90. rokov, však ide o iný model – zákazník neplatí žiadny úrok, v trojici splátok teda zaplatí naozaj presne rovnakú sumu, ako keby za tovar zaplatil naraz.

Samozrejme, transakcia musí byť výhodná aj pre samotný švédsky startup, ktorý už pred vstupom na slovenský trh poznali v USA, Nemecku, Británii či ČR. Jej biznis model je postavený na poplatkoch od e-shopov, ktoré takúto možnosť v košíku integrujú popri ostatných platobných metódach ako je Apple Pay, Google Pay či klasická platba kartou. 

Klarna tvrdí, že je to aj napriek týmto poplatkom je služba výhodná aj pre e-shopy – možnosť zaplatiť “na splátky” totiž výrazne zvyšuje pravdepodobnosť, že si zákazník tovar naozaj kúpi, oproti situácii, kedy by mal z účtu minúť naraz celú sumu.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.