Presne 108 gólov. Toľko ich do prvého semifinále padlo z hry na európskom futbalovom šampionáte. Brankári lovili loptu zo siete v priemere každých 40 minút; viac ako dvakrát za zápas. Takmer tretina všetkých gólov však padla už v prvej štvrťhodine po úvode jednotlivých polčasov a až desať z nich v úvodnej šesťminútovke.
Za touto na prvý pohľad nesúvisiacou štatistikou sa skrýva logistická výzva: ako dosiahnuť taký hladký priebeh procesov na štadióne, aby sa diváci dostali na svoje miesta včas a neušla im ani chvíľa z hry?
Rýchlejšia obsluha znamená kratšie rady
Atmosféra vo futbalových arénach je totiž dôležitou súčasťou zážitku a k nej patrí napríklad jedlo i pitie. Logicky je najväčší nápor na miesta s občerstvením pred začiatkom zápasu a počas prestávky.
Žiadny fanúšik by však neocenil, ak by namiesto sledovania napríklad gólu Albánca Bajramiho proti Talianom (1. minúta) či Švajčiara Vargasa tiež proti Talianom (1. minúta druhého polčasu) stál v rade na pivo.
Okrem toho, že Taliani musia do budúcnosti zlepšiť koncentráciu v úvodoch polčasov, to znamená, že softvérové objednávkové a platobné systémy musia fungovať bezchybne a okamžite. Efektívna obsluha znamená kratšie rady, spokojnejších zákazníkov a v konečnom dôsledku lepšiu atmosféru na štadióne.
Štyri štadióny na Eure
Až štyri nemecké štadióny sa počas Eura spoliehali na technológiu SAP Customer Checkout. Integrované riešenie pre gastropriemysel pomáhalo zefektívniť obsluhu fanúšikov v Kolíne, Stuttgarte, Düsseldorfe a aj počas prvého semifinále poslúžila fanúšikom zápasu medzi Španielskom a Francúzskom v Mníchove.
„Na SAP Customer Checkout sa spoliehame už roky,“ hovorí CIO Digital & Media Lab mníchovského Bayernu Michael Fichtner. „Oceňujeme rýchlosť, spoľahlivosť a široký sortiment platobných metód,“ hovorí. Vďaka aplikácii dokáže mníchovská aréna bez problémov spracovať viac ako 50-tisíc transakcií počas jedného zápasu a obslúžiť davy fanúšikov aj v rámci špičky.
Občerstvenie až na miesto
V Mníchove nad SAP Customer Checkout beží aj aplikácia Mobile Order. Fanúšikom umožňuje objednať a zaplatiť jedlo a pitie priamo zo svojho sedadla a potom si ho v určený čas len vyzdvihnúť. Slúži aj imobilným divákom, ktorí si môžu občerstvenie nechať priniesť priamo na miesto bez toho, aby museli prerušiť sledovanie zápasu a predierať sa davmi fanúšikov k predajným kioskom.
„Sme radi, že aj my môžeme byť súčasťou európskeho šampionátu, najväčšieho futbalového podujatia tohto roka v Nemecku, a že pomocou riešenia SAP Customer Checkout optimalizujeme procesy pre fanúšikov, pokladníkov i obsluhu,“ hovorí Fadi Naoum, senior viceprezident SAP Sports and Entertainment.