Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

CUPRA po prvý raz vyslala e-Racer na závodnú trať v Záhrebe (Chorvátsko) na testovacie jazdy, ktoré mali overiť integráciu kompletu akumulátorovej batérie do karosérie vozidla a zladenie s ostatnými komponentmi pohonu.

Každý elektrický, elektronický a chladiaci systém, ako aj batéria boli predtým testované individuálne. Všetky komponenty boli integrované po prvý raz a výsledok ich spoločného testovania funkcie na okruhu v Záhrebe bol pre tím CUPRA veľmi optimistický.

Počas testovacích dní panovali na trati vysoké teploty, čo potvrdilo, že CUPRA e-Racer úspešne zvláda náročné podmienky pretekov. Úvodné testy priniesli veľmi pozitívne závery.

Prvý elektrický závodný cestovný automobil 

Komplet batérie elektrického závodného cestovného automobilu tvorí 6072 valcových článkov, čo predstavuje kapacitu ekvivalentnú batériám pre 9000 mobilných telefónov. Táto kapacita robí dojazd modelu e-Racer perfektne kompatibilný pre podmienky nového seriálu závodov cestovných automobilov s elektrickým pohonom na okruhoch E-TCR (Electric Touring Car Races).

Dáta zozbierané pri prvých testoch na okruhu konštruktéri využijú na ďalšie doladenie systému, čo umožní sústrediť sa v ďalšom kroku na výkonnosť vozidla.

Dr. Matthias Rabe, člen predstavenstva SEAT, S.A. pre výskum a vývoj potvrdil, že „ modelom CUPRA e-Racer chceme posunúť pretekanie na novú úroveň. Týmto automobilom dokážeme, že vieme inovovať automobilový šport a dosiahnuť pri tom úspech. Automobilový šport je jedným z pilierov značky  CUPRA a sme hrdí na tím, ktorý vytvoril tento elektrický závodný automobil.“

Značky: