Viac ako 20 miliónov balíkov doručili v minulom roku kuriéri Slovak Parcel Service. Pre najväčšiu a najstaršiu kuriérsku spoločnosť na Slovensku to predstavuje najvyšší počet v rámci jej 30-ročnej existencie. Medziročne objem doručených balíkov výrazne narastá, čo súvisí najmä so spotrebiteľským správaním, nakupovaním na internete a situáciou týkajúcou sa  protipandemických opatrení COVID-19.

„Máme za sebou náročný, ale mimoriadne úspešný rok. Vďaka investíciám do triediacich liniek, modernizácii doručovacích stredísk a rozvoju odberných miest sa nám podarilo doručiť historicky najviac balíkov od roku 1992. Slovak Parcel Service je dominantným hráčom na kuriérskom trhu a 20 miliónov doručených balíkov to iba potvrdzuje,“ hovorí Ján Ťurek, konateľ Slovak Parcel Service.

Pomohli investície aj AlzaBoxy

Najmä pred Vianocami bola situácia kritická. Dôležitým medzníkom však pre kuriérsku spoločnosť Slovak Parcel Service bola exkluzívna spolupráca s Alzou, ktorá kuriérom umožňuje doručovať balíky aj do AlzaBoxov. Vďaka tomu sa zvýšil počet odberných miest na vyše 900 vrátane vlastných Parcel Shopov.

„Rozvoj odberných miest bol našou prioritou. V týchto miestach registrujeme narastajúci trend a veľký záujem o ich využívanie,“ vysvetľuje Ťurek a dodáva, že cieľom je poskytnúť zákazníkom aj prevádzkovateľom internetových obchodov komplexné doručovacie služby.

Výrazným technologickým míľnikom posledného obdobia bola sedemmiliónová investícia do automatizovaných liniek v hlavnom depe v Ivanke pri Dunaji a v Žiline. Okrem toho spoločnosť Slovak Parcel Service otvorila dve nové doručovacie centrá v Trenčíne a v Trnave a výrazne tak navýšila celkovú svoju kapacitu.

Vzhľadom na zmenu spotrebiteľského správania a častejšie využívanie internetových obchodov sú nevyhnutné inovácie a modernizácia. Cieľom je efektívne a rýchle spracovanie narastajúcich objemov zásielok.

30 rokov na kuriérskom trhu

Slovak Parcel Service ako najstaršia kuriérska spoločnosť na Slovensku oslavuje tento rok 30. výročie založenia. Za toto obdobie sa firma výrazne transformovala, zaviedla technologické novinky a doručuje neporovnateľne vyššie množstvo balíkov ako na začiatku svojho pôsobenia. V 90. rokoch bolo doručenie kuriérom finančne nákladnou záležitosťou. Dnes ide o štandardnú službu, ktorú využíva celá spoločnosť.

Značky: