S rastúcimi cenami benzínu a nafty motoristi stále viac zvažujú alternatívne pohony. Prestavba vozidla však nemusí vždy dopadnúť ideálne. Je preto potrebné dobre zvážiť technické predpoklady vozidla, kvalitu použitého systému a tiež spôsob používania auta. Nie všetky motory znášajú prestavbu rovnako. V prípade LPG je ideálna napríklad Octavia s motorom 1.6 MPI, vyrábaná do roku 2013. Pri CNG je zase potreba počítať s obmedzením miesta v batožinovom priestore alebo nižším dojazdom.
Vo všeobecnosti sa na prestavbu na LPG hodia motory s vyšším objemom (od 1.6 litra, ideálne 2 litre a vyššie), pri ktorých sa úspora na palive prejaví najviac. Na prestavbu sú vhodnejšie tiež motory bez priameho vstrekovania. Moderné motory s priamym vstrekovaním so sebou nesú veľa komplikácií, ktoré prestavbu predražujú a ani výsledná úspora na palive nie je taká, ako u starších motorov s nepriamym vstrekovaním. „Veľmi vhodným motorom na prestavbu je 1.6 MPI, ktorý sa dával do Škody Octavie až do roku 2013. V prípade Fabie a Roomstera to je zase motor 1.4 16V vyrábaný až do roku 2014. Bezproblémovo je možné prestavať tiež motor 1.0 tretej generácie Fabie, je však treba počítať s nevýraznou dynamikou prestavaného vozidla. Podobne na tom je aj Rapid 1.2 MPI. Obľúbené sú tiež prestavby Dacie Duster 1.6, ktoré si s pohonom LPG bolo možné objednať už z výroby,“ hovorí regionálny manažér výkupu medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO Jindřich Topol.
Okrem vhodnosti motora a kvality použitého LPG systému by mali záujemcovia o prestavbu zvážiť aj spôsob používania auta. Rozhodovanie môže komplikovať aj exspirácia tlakovej nádoby a nutnosť revízií, zákaz vjazdu do podzemných garáží alebo tankovanie s účasťou obsluhy čerpacej stanice.
V prípade prestavby vozidiel na CNG je z dôvodu veľkých nárokov na miesto alebo zníženého dojazdu efektívnejšie vozidlá neprestavovať. „Rozumnejšie je vybrať si z vozidiel vybavených kombinovaným pohonom na benzín a na zemný plyn už z výroby. Takéto autá majú CNG nádrže viac integrované do konštrukcie a neprichádzajú o svoje úžitkové vlastnosti. Na našom trhu ide najčastejšie o značky Opel, Fiat, Mercedes či vozidlá z koncernu Volkswagen. Nie je prekvapením, že našim podmienkam najlepšie vyhovuje Octavia III G-TEC, ktorá si ponecháva veľkú 50 litrovú nádrž na benzín a k nej pridáva tlakové nádoby na 15 kg CNG. Jej kufor je síce o 130 litrov menší, ale aj výsledných 460 litrov pri liftbacku vyhovie aj náročnejším cestovateľom. Od modelového roku 2018 Octavia dostala väčšie nádrže na 21 kg CNG, ktoré znamenajú dojazd 500 až 550 km, ale benzínová nádrž sa zmenšila iba na 15 litrov, je teda podobná ako u väčšiny vozidiel na CNG,“ vysvetľuje Jindřich Topol.