Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Ford of Europe predstaví na podujatí „Go Further“ významné novinky z oblasti elektrifikácie, úžitkových vozidiel a SUV. Podujatie sa bude konať v Amsterdame a začne sa 2. apríla o 16:15 SEČ.

  • Vízia spoločnosti Ford pre novú éru mobility zahŕňa novú generáciu inteligentných vozidiel pre inteligentný svet, ktoré budú využívať rôznorodú škálu riešení pohonných jednotiek prispôsobených potrebám zákazníkov.
  • Modely Fiesta a Focus EcoBoost Hybrid sa predstavia ako súčasť komplexného a presvedčivého nového radu vozidiel Ford Hybrid a elektromobilov, SUV a úžitkových vozidiel.

Spoločnosť Ford predstaví 2. apríla v holandskom Amsterdame na špeciálnom podujatí „Go Further“ významné novinky z oblasti elektrifikácie, úžitkových vozidiel a SUV ako súčasť vízie spoločnosti pre novú éru mobility.

K Stevenovi Armstrongovi, viceprezidentovi a prezidentovi skupiny pre Európu, Blízky východ a Afriku a budúcemu predsedovi predstavenstva spoločnosti Ford of Europe, sa pripojí vedúci tím spoločnosti vrátane Stuarta Rowleyho, budúceho prezidenta spoločnosti Ford of Europe, aby predstavili novinky a produkty, vrátane rôznorodej rodiny elektrifikovaných pohonných jednotiek pre zákazníkov značky Ford.

Táto nová generácia inteligentných vozidiel pre inteligentný svet prispeje k čistejšej a tichšej budúcnosti. Hodnoty značky Ford – dôveru, cenovú dostupnosť a zábavu počas jazdy – prenesie aj na elektromobily.

Spoločnosť Ford dnes oznámila, že budúci rok predstaví nové mild hybridné modely Fiesta a Focus EcoBoost s palubným napätím 48 voltov. Spoločnosti Ford bude ponúkať jeden z najkomplexnejších a najpôsobivejších radov vozidiel a výhody elektrifikácie prinesie väčšiemu počtu spotrebiteľov.

„Naše nové modely Fiesta a Focus EcoBoost Hybrid sú príkladom záväzku spoločnosti Ford priniesť našim zákazníkom nové, ekologickejšie vozidlá, sofistikované technológie a hodnotné služby. V Amsterdame predstavíme budúci týždeň mnoho ďalších príkladov,“ povedal Armstrong. „Vyvinuli sme všetko úsilie, aby sme pre dva z našich najobľúbenejších modelov vyvinuli mild hybridné pohonné jednotky, s ktorými zákazníci ušetria peniaze a zároveň zostanú verné filozofii zábavnej jazdy s vozidlami značky Ford.“

Elektrifikovaná Fiesta a Focus

Fiesta EcoBoost Hybrid a Focus EcoBoost Hybrid budú vybavené sofistikovanou mild hybridnou architektúrou, prispôsobenou s cieľom znížiť spotrebu paliva a zároveň zvýrazniť zážitok zo „zábavnej jazdy“ s výkonnejším a citlivejším prejavom.

Integrovaný štartér/generátor poháňaný remeňom (BISG) nahradí štandardný alternátor, čo umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie, ktorá sa zvyčajne stratí počas brzdenia a jazdy na voľnobeh. Slúži na nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora.

Systém BISG funguje aj ako motor, ktorý hladko spolupracuje s trojvalcovým 1,0-litrovým spaľovacím motorom EcoBoost s nízkym trením* a uloženú energiu využíva na zvýšenie krútiaceho momentu pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na napájanie elektrického príslušenstva vozidla.

Krútiaci moment elektromotora pomáha dosahovať presvedčivejší a citlivejší výkon, najmä pri nižších otáčkach motora pre flexibilnejší a prepojenejší zážitok z jazdy. Systém BISG umožnil konštruktérom spoločnosti Ford zvýšiť výkon 1,0-litrového motora EcoBoost pomocou väčšieho turbodúchadla, a to vďaka obmedzeniu oneskorenia funkcie turbodúchadla.

„Náš 1,0-litrový motor EcoBoost už dokázal, že úspornosť a výkon môžu ísť ruka v ruke. Naša technológia EcoBoost Hybrid zdokonaľuje tieto vlastnosti ešte viac,“ povedal Roelant de Waard, viceprezident spoločnosti Ford of Europe pre marketing, predaj a služby. „Veríme, že zákazníci si zamilujú hladký a okamžitý prenos výkonu našich pohonných jednotiek EcoBoost Hybrid, rovnako ako menej časté návštevy čerpacích staníc.“

Okrem modelov Fiesta a Focus EcoBoost Hybrid sa tento rok predstavilo aj nové kombi Mondeo Hybrid s plnehybridnou architektúrou, ktorá zaisťuje pôžitok z kultivovanej benzínovo – elektrickej jazdy ako presvedčivá alternatíva k vznetovým motorom. Kombi Mondeo Hybrid je jediným plnehybridným modelom kombi v segmente veľkých rodinných automobilov.

Spoločnosť Ford predstavuje aj mild hybridné riešenia pohonných jednotiek s cieľom zmenšiť spotrebu paliva 2-tonových dodávok Transit a Transit Custom a osem/deväťmiestneho mikrobusu Tourneo Custom, ktorý sa začne predávať tento rok.

Spoločnosť Ford na začiatku tohto roka oznámila, že každý z modelov, ktorý predstaví po uvedení nového modelu Focus, bude k dispozícii minimálne v jednej elektrifikovanej verzii. To platí pre nové modely aj nové verzie existujúcich vozidiel. Od Fiesty až po Transit – v ponuke bude buď mild hybridná, plne hybridná a plug-in hybridná verzia alebo elektromobil.

Podujatie „Go Further“ sa začne 2. apríla o 16:15 SEČ a bude sa dať sledovať naživo alebo zo záznamu na stránke www.gofurtherlive.com. Tlačové správy, fotografie, video a materiály pre médiá budú dostupné na stránke gofurther.fordpresskits.com.

# # #

  • Očakávané emisie CO2 pre model Fiesta EcoBoost Hybrid sú od 112 g/km, spotreba paliva od 4,9 l/100 km.
  • Očakávané emisie CO2 pre model Focus EcoBoost Hybrid sú od 106 g/km, spotreba paliva od 4,7 l/100 km.
  • Kombi Mondeo Hybrid má emisie CO2 od 101 g/km, spotrebu paliva od 4,4 l/100 km.
  • Očakávané emisie CO2 pre model Transit EcoBlue Hybrid sú od 144 g/km, spotreba paliva od 7,6 l/100 km.
  • Očakávané emisie CO2 pre model Transit Custom EcoBlue Hybrid sú od 139 g/km, spotrebu paliva od 6,7 l/100 km.
  • Očakávané emisie CO2 pre model Tourneo Custom EcoBlue Hybrid sú od CO2 od 137 g/km, spotrebu paliva od 7,0 l/100 km.

* Uvedené hodnoty spotreby paliva/energie, emisií CO2 a dojazdu v elektrickom režime sú odmerané v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 a (ES) 692/2008 v platnom znení. Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 platia pre variant vozidla, a nie pre jednotlivé vozidlo. Použitý štandardný testovací postup umožňuje vzájomne porovnávať rôzne typy vozidiel od rôznych výrobcov. Na spotrebu paliva/energie, emisie CO2 a dojazdovú vzdialenosť na elektrický pohon má okrem technických vlastností vozidla vplyv aj štýl jazdy a iné netechnické činitele. CO2 je hlavný plyn vyvolávajúci skleníkový efekt a spôsobujúci globálne otepľovanie.

Od 1. septembra 2017 sa niektoré nové vozidlá typovo schvaľujú podľa skúšobného postupu WLTP (celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké vozidlá) podľa smernice (EÚ) 2017/1151 v platnom znení, čo je nový, realistickejší testovací postup na meranie spotreby paliva a emisií CO2. Od 1. septembra 2018 začal WLTP nahradzovať nový európsky jazdný cyklus (NEDC), čo je zastaraný testovací postup. Počas vyraďovania postupu NEDC sa spotreba paliva a emisie CO2 podľa WLTP prepočítavajú späť podľa postupu NEDC. V porovnaní s predchádzajúcimi hodnotami spotreby paliva a emisiami bude existovať určitá odchýlka, pretože niektoré prvky testov sa zmenili, t. j. to isté vozidlo môže mať rozdielnu spotrebu paliva a emisie CO2.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.