Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Na ulici Valkenburgerstraat v Amsterdame sú tri parkovacie miesta pre dodávky a nákladné autá určené len na vyloženie a naloženie tovaru. Bežne tam ale parkujú osobné autá.

Naučiť vodičov, že tieto miesta nie sú určené pre osobné automobily, bolo doteraz prakticky nemožné. Pri obsadení týchto miest osobnými autami mohlo nákladné auto tovar vyložiť len tak, že zablokovalo jazdný pruh a obmedzilo premávku. Kým na miesto dorazili policajti, osobné autá už boli preč.

Výsledkom boli zbytočné zápchy, nervózni šoféri nákladiakov a nepotrestaní arogantní vodiči. Od štvrtka 19. septembra 2019 sa na týchto parkovacích miestach začala nová éra. Mesto Amsterdam sa rozhodlo zakúpiť technológiu, ktorá vie, či je dané miesto obsadené a čo viac, akým typom vozidla je obsadené.

Systém okamžite upozorní miestnu políciu, ak za dopravnou značkou, ktorá umožňuje parkovať len nákladným autám, zaparkuje osobné vozidlo.

Parkovacie miesta sú snímané kamerou, ktorá v reálnom čase identifikuje typ vozidla, konkrétne miesto a dĺžku státia. Všetky tieto dáta sa prenášajú do inteligentného parkovacieho systému ParkDots, z ktorého kompetentní získavajú aj ďalšie užitočné informácie ako sú obsadenosť, využívanie parkovacích miest, či reakčná doba policajtov.

Vodiči áut sa okrem toho môžu pomocou aplikácie ParkDots v mobile dozvedieť, či sú parkovacie miesta obsadené alebo nie. Ak sú obsadené, aplikácia ich dokáže navigovať k najbližším voľným.

Slovenské riešenie ParkDots pomáha nielen vodičom ale aj životnému prostrediu. Okrem úspory času šetrí pohonné látky, ktoré by vodič minul počas hľadania voľného parkovacieho miesta.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.