Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Volkswagen v rámci digitálnej svetovej premiéry v hangári bývalého letiska Tempelhof v Berlíne predstavil svoj prvý elektrický vysoko výkonný model ID.4 GTX. Nová línia produktov dodáva svetu elektrickej mobility inteligentný športový charakter. ID.4 GTX má ako prvý model na báze modulárnej stavebnice elektromobility MEB pohon všetkých kolies dvoma elektromotormi a špecifické športové prvky dizajnu.

„Jazda s elektrickým pohonom je zábavná – s ID.4 GTX jej pridávame ďalšiu dynamiku a športový charakter,“ povedal Ralf Brandstätter, CEO značky Volkswagen. „Doteraz najemocionálnejší člen rodiny ID. dokazuje, že elektromobilita a vysoká výkonnosť sa navzájom nevylučujú.“

ID.4 GTX poháňajú dva elektromotory na zadnej a prednej náprave. Spolu dosahujú maximálny systémový výkon 220 kW (299 k)* a vytvárajú elektrický pohon všetkých kolies. Inscenácia svetovej premiéry v hangári bývalého letiska Tempelhof v Berlíne demonštrovala, čo dokáže tento inteligentne ovládaný pohon všetkých kolies: ID.4 GTX bez námahy zdolal rampu so stúpaním 37,5 %. Špičkový model radu ID.4 vďaka dvom elektromotorom zrýchľuje z pokoja na 60 km/h za 3,2 sekundy a za 6,2 sekundy na tempo 100 km/h. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 180 km/h.

„Maximálny krútiaci moment elektrického pohonu je k dispozícii okamžite po rozjazde a v každej zákrute cítiť vynikajúce jazdné vlastnosti,“ povedal Thomas Ulbrich, člen predstavenstva pre technický vývoj. „Inovatívna prevádzková a bezpečnostná koncepcia je pri tom rovnako inteligentná ako pohonné ústrojenstvo. Vodiča podporuje napríklad jedinečný head-up displej s rozšírenou realitou a rozličné asistenčné systémy.“

Dizajn ID.4 GTX zvýrazňuje jeho osobitý charakter, ktorý predstavuje kombináciu veľkého pôžitku z jazdy a robustného vzhľadu. Známy svetelný pás medzi svetlometmi dopĺňajú nové dynamické prvky – tri kosoštvorcové denné svetlá v nárazníku, ktoré demonštrujú športový charakter a vytvárajú vizuálne prepojenie k modelu Golf GTI2 aktuálnej generácie. Na zadnej časti karosérie sú to okrem nárazníka s novým dizajnom zadné skupinové svetlá 3D LED, ktorých brzdové svetlá majú svetelnú grafiku v podobe písmena X.

Farebné vyhotovenie je expresívnejšie ako pri modeloch s pohonom zadných kolies. Strecha kabíny a zadný spojler sú štandardne čierne, lišta rámu strechy má vysoko lesklú antracitovú farbu. Aj v interiéri sa uplatnila nová farebná koncepcia. Horná časť prístrojového panelu a koženkové výplne dverí majú vyhotovenie v tmavomodrom farebnom odtieni X-Blue, ktorý symbolizuje trvalú udržateľnosť. Červené kontrastné prešívanie – klasický symbol športového charakteru a vysokého výkonu – vytvára akcenty na prístrojovom paneli, sedadlách a výplniach dverí. Logo GTX je na volante, dekoračných lištách na prahoch dverí a – ako perforácia – v hornej časti operadiel predných sedadiel.

Nová línia produktov GTX dodáva rodine ID. a tým aj stratégii ACCELERATE ďalší impulz. Volkswagen sa pomocou nej chce stať najžiadanejšou značkou pre trvale udržateľnú mobilitu. Cieľom tejto stratégie je do roku 2030 zvýšiť podiel elektrických vozidiel v Európe na 70 percent z celkového predaja. Volkswagen chce byť do roku 2050 klimaticky neutrálny; do roku 2025 preinvestuje približne 16 miliárd eur na elektrickú mobilitu, hybridizáciu a digitalizáciu.

ID.4 GTX sa začne predávať na európskych trhoch v lete 2021. V Nemecku je jeho základná cena (s 19 % DPH) od 50 415 eur.

1) ID.4 GTX – kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (NEDC): 19,1-18,1; emisie CO2 v g/km: 0.

2) Golf GTI (180 kW / 245 k) – spotreba paliva v l/100 km (NEDC): v meste 9,0-8,6 / mimo mesta 5,6-5,3 / kombinovaná 6,9-6,5; kombinované emisie CO2 v  g/km: 157-149.

 *Elektrický maximálny systémový výkon 220 kW (229 k): maximálny výkon podľa normy UN-GTR.21, ktorý je k dispozícii maximálne na 30 sekúnd.

Výkon, ktorý je k dispozícii v individuálnej jazdnej situácii, závisí od variabilných faktorov ako napríklad vonkajšia teplota, teplota, úroveň nabitia a kondícia batérie, ako aj fyzikálne starnutie vysokonapäťovej batérie. Dostupnosť maximálneho systémového výkonu si vyžaduje najmä teplotu vysokonapäťovej batérie v rozmedzí od 23 do 50 °C a úroveň nabitia batérie > 88 %. Odchýlky od uvedených parametrov môžu viesť k zníženiu výkonu alebo až k nedostupnosti maximálneho systémového výkonu.

Teplota batérie sa dá v určitom rozsahu bezprostredne ovplyvniť funkciou nezávislej klimatizácie a úroveň nabitia sa dá nastaviť vo vozidle. Výkon, ktorý je aktuálne k dispozícii sa zobrazuje na indikátore výkonu vozidla.

Na dosiahnutie optimálnej využiteľnej kapacity vysokonapäťovej batérie sa odporúča na každodenné jazdenie nastaviť cieľ nabitia batérie na 80 % (ktorý sa dá pre jazdy na dlhé trasy zmeniť na 100 %).

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.