Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

On the „Way to ZERO“: Volkswagen novým modelom ID.5 rozširuje svoju úspešnú rodinu ID. Tým značka zrýchľuje elektrifikáciu svojej flotily nových vozidiel a súčasne vstupuje do nového segmentu trhu. Elegantné a expresívne SUV-kupé využíva nový ID.Software 3.0, ktorý napríklad zlepšuje nabíjací výkon a hlasové ovládanie. Využívaním flotilových dát a asistenčnými systémami novej generácie Volkswagen okrem toho robí ďalší krok smerom k automatizovanej jazde.

„ID.5 je elektrický, športový a elegantný. Naše SUV-kupé premium s elektrickým pohonom je ďalším míľnikom našej stratégie ACCELERATE,“ povedal Ralf Brandstätter, CEO značky Volkswagen. „Poskytuje pôžitok z jazdy bez lokálnych emisií CO2 pre skupinu náročných zákazníkov. Vstupujeme s ním do úplne nového segmentu trhu.“

Elegantný a dynamický dizajn, vynikajúca aerodynamika, dlhý dojazd. Nový model ID.5 a športový ID.5 GTX s pohonom všetkých kolies dvoma elektromotormi sú novými špičkovými modelmi rodiny ID. Prvé elektrické SUV-kupé Volkswagen je, rovnako ako všetky ostatné modely radu ID., skonštruované na báze modulárnej stavebnice elektromobility MEB koncernu Volkswagen.

„ID.5 reprezentuje štýl karosérie budúcnosti. Je aerodynamický, expresívny, športový a vďaka MEB má krátke previsy,“ hovorí Jozef Kabáň, šéfdizajnér značky Volkswagen. „Preto sme mohli vytvoriť veľký vnútorný priestor kabíny napriek dynamickej línii strechy. To doteraz nebolo možné.“

Nová generácia softvéru 3.0 umožňuje aktualizáciu a nahrávanie dodatočných funkcií „Over-the-Air“. Vďaka tomu sa môže ID.5 dlho udržiavať na aktuálnej úrovni. Inovatívne asistenčné systémy ako Travel Assist využívajúci flotilové dáta umožňujú ešte pohodlnejšiu a predvídavejšiu jazdu. Nový voliteľný systém Park Assist Plus s funkciou pamäte dokáže automaticky robiť personalizované procesy parkovania.

Elektrické SUV-kupé značky Volkswagen s dĺžkou 4599 mm (ID.5 GTX: 4582 mm) sa začne predávať v roku 2022 s troma motorizáciami. Pri ID.5 zabezpečuje pohon elektromotor na zadnej náprave, ktorý má výkon 128 kW (174 k) alebo 150 kW (204 k), ID.5 GTX má pohon všetkých kolies dvoma elektromotormi, ktoré spolu poskytujú systémový výkon 220 kW (299 k).

„Elektronický manažér jazdnej dynamiky predstavuje prelomový prvok, vyvinutý značkou Volkswagen,“ povedal Thomas Ulbrich, člen predstavenstva Volkswagen pre technický vývoj. „Prepojili sme ho s inými dôležitými regulačnými systémami, v ID.5 GTX spolupracuje aj s reguláciou pohonu všetkých kolies. Vďaka tomu sú športový pôžitok z jazdy, trakcia a aktívna bezpečnosť na úplne novej, špičkovej úrovni.“

Všetky úvodné motorizácie ID.5 využívajú batériu s veľkou kapacitou 77 kWh, umožňujúcu dlhý dojazd. Nízky koeficient aerodynamického odporu 0,26, respektíve 0,27 (ID.5 GTX) prispieva k zvýšeniu efektivity a predĺženiu dojazdu. K tomu prispieva aj integrovaný spojler – krídlo – na aerodynamicky tvarovaných dverách batožinového priestoru. Pre optimálne obtekanie karosérie vzduchom sa elektricky ovládané žalúzie na prednom čele automaticky otvárajú až vtedy, keď je potrebné priviesť chladiaci vzduch ku komponentom elektrického pohonu. Pohon je pre zvýšenie efektivity vybavený rekuperáciou, pri zvolenom jazdnom režime D vozidlo po uvoľnení pedála akcelerátora voľne dobieha, pri B rekuperuje kinetickú energiu a dobíja batériu.

Nové elektrické SUV-kupé značky Volkswagen pôsobí z každej perspektívy svojbytne a jedinečne. Charakteristické osvetlenie z LED s prepojenými svetlometmi vpredu (voliteľne) a prepojenými LED zadnými svetlami nezameniteľne identifikuje ID.5 ako člena rodiny ID. Zmenený predný nárazník, lakované obklady dverí a nová línia strechy odlišujú elektrické SUV-kupé od globálneho modelu ID.4. Špičkový model ID.5 GTX sa ďalej líši väčším otvorom na prívod vzduchu v nárazníku a sériovými svetlometmi IQ.Light LED-Matrix s adaptívnymi diaľkovými svetlami, ako aj 3D zadnými LED svetlami. Najlepšiu jazdnú dynamiku zabezpečujú na želanie adaptívne tlmiče pruženia DCC.

Karoséria s koncepciou interiéru kabíny vo forme lóže zvýrazňujú inovatívnosť elektrických automobilov rodiny ID. Napriek tvaru karosérie v štýle kupé má ID.5 výšku stropu kabíny nad zadnými sedadlami menšiu iba o 12 mm  oproti ID.4. Dlhý rázvor 2766 mm umožnil v kabíne s plochou podlahou bez stredového tunelu vytvoriť priestorové pomery na úrovni SUV vyššej triedy. Variabilný batožinový priestor má základný objem 549 litrov. Materiály použité v interiéru a úroveň remeselného vypracovania sú na úrovni premium. Podľa verzie interiéru sú použité rozličné materiály poťahov sedadiel, voliteľne špičkové športové predné sedadlá majú v hornej časti operadiel perforované logá ID.

Moderný digitalizovaný kokpit je prispôsobený novej koncepcii ovládania. Pred vodičom je menší displej digitálneho združeného prístroja, v strede prístrojového panelu je veľký dotykový displej systému infotainmentu s ovládacími prvkami klimatizácie. Dodatočné informácie zobrazuje voliteľný inovatívny head-up displej s rozšírenou realitou, využívajúci celú plochu predného okna. Nový softvér 3.0 prispel k zlepšeniu hlasového ovládania prirodzenou rečou („Hallo ID.“). Systém hlasového ovládania je teraz doplnený funkciou učenia a umožňuje online prístup k informáciám uloženým v cloude. Na želanie môže byť interiér kabíny zvýraznený ambientným osvetlením s 30 nastaviteľnými farbami. Online služby We Connect poskytujú vodičovi dopravné informácie v reálnom čase, online aktualizácie máp, aktuálne informácie o nabíjacích staniciach, internetové rádio a ďalšie užitočné funkcie.

Komunikáciou Car2X pozdvihuje Volkswagen bezpečnosť na novú úroveň. Dáta flotily kompatibilných vozidiel značky Volkswagen a signály infraštruktúry v okruhu do 800 metrov sa v zlomku sekundy prevedú na výstražné upozornenia o nebezpečných miestach, nehodách a zastavenej premávke. Výstražné upozornenia vizuálne podporuje aj inovatívne signalizačné svetlo ID. Light v kokpite.

Modelmi ID.5 a ID.5 GTX vstupuje Volkswagen do nového segmentu trhu a v rámci stratégie ACCELERATE zrýchľuje svoju ofenzívu elektromobility vo všetkých triedach vozidiel. Do roku 2030 má mať najmenej 70 percent automobilov Volkswagen predaných v Európe elektrický pohon, čo predstavuje vyše milión vozidiel ročne. V Severnej Amerike a Číne má podiel elektrických automobilov dosahovať najmenej 50 percent. Na splnenie týchto cieľov Volkswagen uvedie každý rok na trh najmenej jeden nový model s elektrickým pohonom. Už do roku 2030 sa majú emisie CO2 na vozidlo znížiť o 40 percent. Na svojej „Way to ZERO“ chce byť Volkswagen najneskôr do roku 2050 bilančne klimaticky neutrálny z hľadiska emisií CO2.

Nové modely ID.5 a ID.5 GTX sa budú vyrábať v závode Zwickau koncernu Volkswagen a odovzdávať zákazníkom bilančne neutrálne z hľadiska CO2. Ak zákazník bude na pohon používať výlučne elektrickú energiu z obnoviteľných zdrojov, vozidlá budú už dnes jazdiť takmer klimaticky neutrálne. Volkswagen ponúka s We Charge najrýchlejšie rastúci ekosystém pre pohodlné a udržateľné nabíjanie, ktorý v rámci Európy zahŕňa približne 250 000 nabíjacích bodov. Pomocou sériového kábla Mode 3 sa dá elektrické SUV-kupé nabíjať striedavým prúdom (AC) s výkonom do 11 kW. Na verejnej rýchlonabíjacej stanici vozidlo štandardne umožňuje nabíjanie jednosmerným prúdom (DC) do výkonu 135 kW.

Nový Volkswagen ID.5 bude mať slovenskú premiéru 12. novembra v Moooncity e-mobility store v bratislavskom Auparku, kde bude vystavený do  28. novembra 2021.

1 ID.5 – Vozidlo sa ešte nepredáva, definitívne hodnoty spotreby elektrickej energie ešte nie sú k dispozícii.

2 ID.5 GTX – Vozidlo sa ešte nepredáva definitívne hodnoty spotreby elektrickej energie ešte nie sú k dispozícii.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.