Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

E-commerce sa po celom svete teší rastúcemu záujmu zákazníkov, ktorým umožňuje vybrať si nielen to, kde bezpečne a rýchlo nakúpia, ale aj akú platformu na to použijú. Je preto potrebné, aby bolo platenie online nákupov jednoduché a konzistentné bez ohľadu na použitý digitálny kanál či platobnú kartu. Spoločnosti American Express, Discover, Mastercard a Visa oznámili začiatok technickej prípravy rozšírenia online platieb na jeden klik (Click to Pay) postavených na norme Secure Remote Commerce združenia EMV® aj mimo územia Spojených štátov. V prvej vlne sa služba rozšíri do Austrálie, Brazílie, Hongkongu, Írska, Kanady, Kataru, Kuvajtu, Malajzie, Mexika, na Nový Zéland, do Saudskej Arábie, Singapuru, Spojených arabských emirátov či Veľkej Británie. Nasledovať budú ďalšie krajiny.  

Cieľom riešenia Click to Pay je zabezpečiť, aby platby online nákupov na webových stránkach vo  verziách pre počítače i pre mobilné zariadenia, nákupov uskutočňovaných pomocou mobilných aplikácií a aj prostredníctvom rôznych smart zariadení boli rovnako jednoduché a poskytovali rovnakú úroveň zabezpečenia. Click to Pay nahradí časovo náročné zadávanie platobných a osobných údajov. Toto pokročilé digitálne riešenie je alternatívou jednotnej podoby platby v kamenných obchodoch, kde je jeden platobný terminál schopný prijímať platby ľubovoľnou platobnou kartou. Snahou zúčastnených firiem je dosiahnuť univerzálne použitie a poskytnúť spotrebiteľom možnosť platiť svoje nákupy v akomkoľvek online obchode jednoducho a bez ohľadu na použitý platobný systém.

V Spojených štátoch oznámili spoločnosti American Express, Discover, Mastercard a Visa uvedenie univerzálneho platobného riešenia v októbri 2019. Teraz svojim zákazníkom poskytujú možnosť platiť jednoduchým kliknutím už u viac ako 10 000 obchodníkov, vrátane divízie Marketplace spoločnosti Rakuten U.S., spoločnosti Joseph A. Bank, Saks Fifth Avenue and SHOP.com a mnohých ďalších. Medzi medzinárodné spoločnosti, ktoré podporu novému riešeniu už oznámili patria napríklad Pizza Hut Australia, Ticketek, The Warehouse či Torpedo7. Z pohľadu predajcov toto riešenie zamedzuje možným komplikáciám pri nákupoch či pri zasielaní finančných darov v online prostredí, kde bolo doteraz pre zrealizovanie platby nutné zadať platobnú kartu ručne. Obchodníkom bude stačiť jediné platobné tlačidlo (virtuálny terminál) pre viac značiek kariet a to pre spotrebiteľa znamená jednoduchšiu a plynulejšiu platbu.

Aby bolo možné nové riešenie podporujúce všetky zúčastnené platobné systémy rýchlo rozšíriť medzi ďalších obchodníkov, spolupracujú menované spoločnosti na ich zavedení s poskytovateľmi platobných služieb a platobných brán aj s vydavateľmi platobných kariet. V Spojených štátoch patria medzi dôležitých partnerov, ktorí službu Click to Pay ponúkajú, napríklad spoločnosti ACI Worldwide, Aurus, Blackbaud, BlueSnap, Braintree (spadajúce pod PayPal), Cybersource, Global Payments, Mastercard Payment Gateway Services (MPGS) či Square. Súbežne s tým ako sa služba Cilck to Pay rozširuje do nových teritórií si tiež získava podporu od medzinárodných partnerov a to okrem iných od Checkout.com, Noon Payments, SafeCharge a Windcave.

Značky: