Malo to byť jednoduché. Skúsené štúdio DICE (séria Battlefield, Mirror’s Edge) vytvorí pokračovanie úspešnej hry s lepším obsahom a napraví chyby z prvého dielu. Potom do toho vstúpili rozhodnutia zo strany vydavateľa…

Prvý Battlefront z dielne DICE z roku 2015 bola solídna strieľačka, len trochu odľahčená čo sa týka obsahu. Pokračovanie je ako hra ešte lepšie, má niekoľko násobne viac herných máp aj postáv, a dokonca nechýba ani poriadna príbehová kampaň. Proste poriadna strieľačka ako má byť.

Potom do toho vstúpili rozhodnutia zo strany vydavateľstva. Hru prešpikovali komplikovaným systémom zbierania bodov a vylepšovania postáv. Na tom by samo o sebe nebolo nič zlé, ale body ste si mohli kupovať za reálne peniaze a potom ich premieňať na rôzne predmety v hre. Keby to bolo ako v prípade hry Overwatch, kde získavate len kozmetické predmety, tak by bolo všetko v poriadku. V Battlefront II to nastavili tak, že si môžete kupovať predmety, ktoré vám zlepšia parametre hry a budete mať objektívnu výhodu v multiplayer režime. Tým sa hra, ktorá beztak stojí 60 EUR, dostala do územia nechvalne známych mobilných hier typu Pay-2-Win. Zaplať, aby si vyhral.

Problém číslo 2 bol fakt, že obľúbených hrdinov zo sveta Star Wars ste si mohli odomknúť tiež týmito bodmi. Hráči, ktorí mali prístup do hry pár dní pred oficiálnym vydaním, spravili prepočty. Aby ste si mohli dovoliť kúpiť jedného hrdinu za body zarobené hraním, musíte hrať 40 hodín non-stop.

Pochopiteľne, na vydavateľa sa spustila lavína hnevu zo strany hráčov. Vydavateľ EA sa bránil, že veď body si viete zarobiť aj samotným hraním hry, no jeho reakcia na hnev zákazníkov sa stala historicky najnenávidenejším komentárom na Reddite (momentálne okolo 700 000 záporných hodnotení a stále pribúdajú).

Na druhý deň vydavateľ EA zmenil pravidlá a znížil bodové „ceny“ postáv v hre o 75%. No ani to nezabránilo belgickej polícii začať vyšetrovanie hry s podozrením, že sa jedná o gambling. Totiž, systém zbierania vylepšení a predmetov pre postavy v hre sa spolieha na tzv. „loot boxes“, teda krabičky, ktoré si môžete kupovať za body (a body za reálne peniaze), ale vypadnú vám z nich náhodné predmety a vylepšenia. Vzhľadom na to, že je do tohto systému možné vrážať reálne peniaze s očakávaním, že vám možno vypadne niečo, čo vám poskytne výhodu na virtuálnom bojisku, nemá to ku gamblingu ďaleko. Problém je však v tom, že hra nemá belgickú licenciu na hazardné hry a zároveň je propagovaná a predávaná deťom od 12 rokov.

Len pár hodín pred oficiálnym vydaním hry na trh oznámil vydavateľ EA, že z hry dočasne odstraňujú všetky mikrotransakcie. Nepochybne za to môže hnev fanúšikov v kombinácií so spustením vyšetrovania v Belgicku. Kuloárne informácie však hovoria, že za tým bola aj intervencia zo strany mediálneho giganta Disneyho. Disney totiž vlastní celú značku Star Wars a vraví sa, že sa firme nepáčilo množstvo negatívnej publicity a podozrení z hazardu spájanými so značkou, ktorú predávajú aj najmenším deťom. Navyše, len mesiac pred uvedením ôsmeho dielu série do kín.

Zdroj: Engadget, Games Industry, Venture Beat, Games Industry, Reddit

Nvidia predstavuje špeciálnu edíciu Star Wars grafických kariet

Značky: