Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Z 334 účastníkov vyhral 3-členný tím, ktorý sa zábavnou formou zameral na globálne otepľovanie

Štvrtý ročník Hackathonu, ktorý sa konal uplynulý víkend 24. a 25. novembra 2018, premenil metropolu východu na herné vývojárske centrum. Hlavnú výhru v podobe 5 000 eur získal tím dvoch študentov a programátora.

 Knižnica Technickej univerzity v Košiciach hostila už po štvrtýkrát Hackathon, ktorý patrí medzi najväčšie svojho druhu v strednej Európe. Ide o 24-hodinový event, ktorého cieľom je vytvorenie funkčného softvérového projektu na vopred zadanú tému. Účastníci pracujú v tímoch a ich úlohou je spoločne vyvinúť riešenie, ktoré v závere odprezentujú odbornej porote.

Rekordná účasť

Štvrtý ročník Hackathonu prilákal rekordný počet účastníkov. Vývojársku hernú výzvu počas víkendu absolvovalo 334 súťažiacich, ktorí sa priamo na podujatí rozdelili do 55 tímov.

Ako aj po minulé ročníky, aj tento rok je najviac prihlásených programátorov – 264, z toho je 50 profesionálnych, ktorých programovanie živí. Zvyšok účastníkov sú analytici, dizajnéri alebo sú v kategórii, ktorá priamo nezahŕňa IT oblasť, ako napríklad marketing alebo projektovanie. Na Hackathon sa prihlásili aj zahraniční študenti a dokonca aj profesionáli zo zahraničia, napríklad z Brazílie či Malajzie,” priblížil Karol Kocúr zo spoločnosti T-Systems Slovakia, ktorá Hackathon organizuje.

Vyhrala herná téma

Novinkou tohtoročného podujatia bol spôsob výberu témy. Kým po minulé roky tému zostavovali odborníci, tento rok rozhodovala široká verejnosť prostredníctvom online hlasovania. V priebehu dvoch týždňov sa vyberalo spomedzi tém Smart Room, Blockchain unchained, Game Jam a Virtual/augmented reality.

Víťaznou témou sa stala Game Jam, a tak sa 55 tímov pasovalo s výzvou tvorby počítačovej hry v extrémne krátkom čase. Žiadne ďalšie špecifiká neboli určené. Súťažiaci si tak mohli zvoliť druh hry, jej tému, ale aj cieľové publikum. Počas „hackingu” bolo súťažiacim k dispozícii 25 mentorov na konzultáciu a usmernenie v prípade potreby.

„Ide o štvrtý ročník podujatia, ktoré je tradíciou nielen u nás vo firme, ale aj v Košiciach. Sme presvedčení, že v Košiciach máme mnoho mladých talentovaných ľudí v oblasti IT a ako jeden z najväčších zamestnávateľov v regióne cítime voči nim záväzok. Poskytnúť príležitosť ukázať svoj talent, prepojiť štúdium a prax a získať cenné rady a skúsenosti od odborníkov z praxe počas mentoringu. To je to najmenej, čo môžeme urobiť pre budúcnosť IT priemyslu v regióne. Hackathon je často pre študentov prvou možnosťou vytvoriť vlastný produkt v extrémne krátkom čase. Aby sa to podarilo, musia pracovať ako tím, absorbovať  veľké množstvo informácií od mentorov a popasovať sa s bežnými problémami, ktoré sa objavujú aj v realite vývojára. Veríme, že aj vďaka takýmto podujatiam dokážu študenti objaviť v sebe talent a nadšenie pre IT a po štúdiu zostanú v našom meste,“ vyjadrila sa Lívia Gaľová, hovorkyňa spoločnosti T-Systems Slovakia.

Rekreačná hra s odkazom

O víťazovi rozhodovala odborná 5-členná porota, ktorá hodnotila nápad hry, jej zábavnosť, originalitu aj premyslenosť. Po náročných 24 hodinách sa víťaznou hrou stala Chordata Antarctica, za ktorou stojí tím Deratizéri. Tvoria ho traja členovia – profesionálny programátor Boleslav Horák a študenti Patrik Sakáč a Bianka Šimková. Svojim tvorcom priniesla hlavnú finančnú odmenu 5 000 eur.

„Sme šťastní aj unavení, teraz sme hore niečo cez 36 hodín. Vymysleli sme prototyp hry, v ktorej zvieratká, tučniaci, bojujú o posledné miesta na kúskoch ľadovcov, ktoré sa topia. Bojujú hádzaním gúľ, ak spadnú, zjedia ich kosatky. Nemali sme čas urobiť hru krajšou aj s viac efektmi, no v rámci daného času sme ju dokončili. Potešilo nás, že hneď po prezentácii sa jeden z účastníkov prišiel spýtať, kde by sa dala zahrať. Najprv by sme ju ale chceli upraviť do krajšej kódovej verzie. Je to zábava pre celú rodinu – rekreačná hra, ktorá upozorňuje na globálne otepľovanie,” zhodnotil za tím Boleslav Horák.

Výsledky Hackathonu 2018:

  1. miesto – Deratizéri – hra Chordata Antarctica (odmena 5 000 eur)
  2. miesto – Tyranosources – hra AR PacMan (odmena 3 000 eur)
  3. miesto – Error Warriors – hra Post-apocalyptic RPG (odmena 1 000 eur)

Značky: