Slovenská pošta upozorňuje na podvodné emaily, ktoré sa objvaili po Vianociach.

Pri nej neznámi páchatelia zneužívajú meno Slovenskej pošty a aj emailovú adresu customerservice@slposta.sk, z ktorej bežne komunikujú pracovníci zákazníckeho centra.

Slovenská pošta vyzýva k ostražitosti a upozorňuje, že NIKDY nežiada platby alebo platobné údaje prostredníctvom emailu, SMS alebo sociálnych sietí. Akékoľvek poplatky za zásielky vrátane dobierky klient zaplatí pri preberaní zásielky či už u kuriéra, na pošte, alebo v BalíkoBOXe.

Slovenská pošta zaznamenala už približne 50 rôznych podvodných správ (SMS, MMS, e-maily, telefonáty či sociálne siete), ktoré sa tvária ako od pošty.

Ukážka, ako môže podvodný e-mail/SMS vyzerať

Že ide o podvod rozoznáte aj podľa nepravdivých údajov uvedených v podvodnom maile: zákaznícka podpora SP nefunguje 24 hodín a telefónne číslo na ZC je 0850 122 413 a nie 0850 192 413.
Slovenská pošta tiež neposkytuje službu platobnej brány a akékoľvek poslané peniaze cez akúkoľvek službu či banku vždy jednoducho prídu, nie je potrebné platbu prijímať zadávaním akýchkoľvek údajov.

Odporúčame tak overiť si uvedené informácie na oficiálnom webe Slovenskej pošty. Rovnako odporúčame nikdy neklikať na žiadny link v podozrivých mailoch.

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

Zdroje: Slovenská pošta

Prečítajte si tiež

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.