Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Ikona sa vracia na európske nebo: prvý raz po takmer desiatich rokoch prelietava nad kontinentom legendárna vzducholoď Goodyear. Návrat povestnej vzducholode je zatiaľ posledný v rade nových investícií značky Goodyear do jej podnikania na európskom trhu. Doteraz zahŕňali obmenu európskeho produktového portfólia – a s tým súvisiacich niekoľko nových ocenení – behom posledných 18 mesiacov, reorganizáciu distribučnej siete spoločnosti založenej teraz na vybranej skupine partnerov, spustenie elektronického obchodu na vybraných trhoch, nové mediálne partnerstvo a návrat do medzinárodného motoristického športu.

Vzducholoď Goodyear predstavuje skutočnú ikonu, ktorá už takmer sto rokov prebúdza fantáziu zákazníkov a nadšencov v Spojených štátoch i na celom svete,“ povedal Mike Rytokoski, viceprezident a marketingový riaditeľ spoločnosti Goodyear Europe. „Na jej návrat do Európy sme dlho čakali. Je to skvelý spôsob, ako osláviť náš návrat do medzinárodného motoristického športu, naše nové mediálne partnerstvo so spoločnosťou Eurosport a najmodernejšie obohatenie nášho produktového portfólia.“

V Európe bude s logom Goodyear lietať vzducholoď Zeppelin NT spoločnosti Deutsche Zeppelin-Reederei GmbH z nemeckého Friedrichshafenu a začne tak písať zatiaľ poslednú kapitolu takmer storočného vzťahu medzi spoločnosťami Goodyear a Zeppelin.

Polovystužená vzducholoď Zeppelin NT má dĺžku viac ako 75 metrov – meria tak skoro ako tri štvrtiny futbalového ihriska – a výšku má takmer 18 metrov. V Európe pôjde o rovnaký model ako v prípade troch vzducholodí Goodyear prevádzkovaných v Spojených štátoch. Ako neprehliadnuteľný ambasádor značky Goodyear bude sprostredkovávať jedinečné letecké zábery najzaujímavejších pretekov a slúžiť aj pre komerčné osobné lety v Nemecku. „Zeppelin je hrdý na to, že prehlbuje a rozširuje našu dlhodobú spoluprácu so spoločnosťou Goodyear,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Zeppelin Eckhard Breuer. „Sme radi, že našu spoluprácu teraz rozširujeme i o Európu a dodávame tak nášmu vzťahu nový, medzinárodný rozmer.

Častejšie ho síce možno vidieť v Amerike na najväčších športových udalostiach ako sú preteky NASCAR, zápasy NBA a golfové majstrovstvá PGA, ale i v Európe sa vzducholoď Goodyear stala po zásluhe ikonou. Po prvýkrát sem dorazila v marci roku 1972 a v júni toho istého roku absolvovala prvý let do anglického Cardingtonu. Pod názvom „Europa“ slávna vzducholoď v nasledujúcich štrnástich rokoch lietala po celej Európe a objavila sa na mnohých významných športových a kultúrnych akciách, vrátane Veľkej ceny Nemecka v roku 1985 na Nürburgringu, French Open 1986 v Rolland Garros a dokonca na dvoch britských kráľovských svadbách. V roku 1986 bola vyradená z prevádzky, ale v nasledujúcich rokoch sa na turné po Európe niekoľkokrát vrátili iné  vzducholode. Utorkový skúšobný let z Friedrichshafenu je ale prvý európsky let od roku 2012.

Vzducholoď Goodyear bude v nadchádzajúcich týždňoch lietať v oblasti okolo Friedrichshafenu i ďalej po celom Nemecku a neskôr bude snímať letecké zábery zostávajúcich najdôležitejších udalostí európskeho kalendára motoristických pretekov roku 2020.

To ďalej zvýrazní comeback spoločnosti Goodyear do oblasti medzinárodného motoristického športu. Goodyear už bol menovaný oficiálnym dodávateľom pneumatík pre triedu LMP2 Majstrovstiev sveta endurance (WEC), európskeho seriálu pretekov Le Mans v sezóne 2021, britského šampionátu cestovných automobilov (BTCC) a prostredníctvom nového mediálneho partnerstva s poprednou európskou športovou stanicou Eurosport od sezóny 2020 tak isto FIA Svetového pohára cestovných automobilov (WTCC) a prvého seriálu čisto elektrických cestovných vozidiel rôznych značiek Pure ETCR.

Značky: