Videá, v ktorých sa nešikovní vodiči dostávajú pri parkovaní auta do komických situácií alebo rovno spôsobia menšiu katastrofu, sú obľúbeným zdrojom zábavy na internete.
Rovnako rozšírené sú však aj predsudky, že ženy sú horšie vodičky ako muži. Obe tieto témy spojil pri príležitosti MDŽ slovenský Hyundai do postu, ktorý sa stal jedným z najúspešnejších v histórii slovenského Facebooku.
Video, nakrútené na obyčajný smartfón, uvádza text „Pozrite sa, ako táto žena parkuje“. Hyundai tým vyvoláva očakávania, ktoré prinášajú podobné amatérske videá plné nepodarených pokusov o zaparkovanie. Video od Hyundai Slovensko je však iné. Auto, šoférované ženou, zaparkuje bezchybne na prvý pokus. Očakávaná katastrofa sa nekoná. Skutočná pointa však prichádza až na záver. Hyundai sa pýta, či diváci čakali niečo iné. Lebo samotný Hyundai nie, keďže verí ženám za volantom. A zaželá všetkým ženám krásny Medzinárodný deň žien.
„Jednoduchý, ale mimoriadne trefný nápad. Skvelé načasovanie publikovania pri príležitosti MDŽ. Ale najmä absolútna autentickosť s pointou, ktorá v podstate ani neprišla. Lebo to, či je niekto zlý alebo dobrý vodič, nezávisí od toho, či je muž alebo žena. My v Hyundai to vieme, a preto sme sa rozhodli aj takýmto spôsobom podporiť ženy vodičky v ich boji proti nezmyselným predsudkom. Sme radi, že naše posolstvo tak silno zarezonovalo,“ hovorí Marek Kopča, marketing & PR manager z Hyundai Slovensko.
Post s videom parkujúcej ženy bol publikovaný na facebookovej stránke Hyundai Slovensko 8. marca 2019. Odvtedy nazbieral už vyše 900-tisíc prezretí a takmer 34-tisíc, v drvivej väčšine pozitívnych reakcií, vrátane vyše 29-tisíc lajkov, 2 500 zdieľaní a vyše 2 000 komentárov. Asi nebude prekvapením, že najväčšiu odozvu našlo video medzi ženami vo veku 25 až 34 rokov, ale až 42% všetkých divákov tvorili muži.
Netradičné MDŽ želanie pripravil Hyundai Slovensko v spolupráci so slovenskou agentúrou THIS IS LOCCO. Hlavnou hrdinkou, ktorá na modeli i30 Fastback zaparkuje na prvýkrát, je zamestnankyňa marketingu z Hyundai Slovensko Linda Orosová. Okrem mimoriadneho úspechu medzi užívateľmi Facebooku získal MDŽ post od Hyundai uznanie aj od odbornej poroty prestížnej súťaže reklamnej kreativity Zlatý klinec, keď získal ocenenie Strieborný klinec. Ak ste video s parkujúcou ženou ešte nevideli, nájdete ho tu: https://www.facebook.com/watch/?v=392232941591485