Moto Guzzi v roku 2021 oslavuje sté narodeniny. Toto výročie však nepovažuje ani tak za významný časový míľnik, ale skôr za nový začiatok a základ, na ktorom bude stavať svoju budúcnosť.

Začiatok nového storočia, v ktorom bude Moto Guzzi pokračovať vo výrobe pozoruhodných autentických motocyklov so silným charakterom. Tieto moderné motocykle plné šarmu a špičkových technológií sa budú stále vyrábať v Taliansku, rovnako ako to bolo doteraz. Epicentrom vášne pre značku Moto Guzzu zostáva továreň v Mandello del Lario.

Orlie hniezdo však dostane nový vzhľad, ktorý je výsledkom ambiciózneho projektu na rekonštrukciu a rozšírenie továrne v nasledujúcich rokoch. Továreň bude otvorená verejnosti a stane sa miestom stretávania sa a zdieľania lásky k motocyklom. Táto úplne nová industriálna vízia, postavená na koncepcii enviromentálnej udržateľnosti a efektívneho využívania zdrojov, bude slúžiť na prezentáciu úplne unikátneho technického a kultúrneho dedičstva. Charakterizuje ju starostlivo vybalansovaný pomer medzi tradíciou a inovatívnym prístupom ku konštrukcii a dizajnu.

Moto Guzzi V100 Mandello, prvý krok do roku 2121

Číslo „100“ symbolizuje storočnú históriu značky, plnú vášne, remeselného umu, inovácií a úspechov na športovom poli aj v obchode. „100“ zároveň symbolizuje druhé storočie, ktoré práve začína. A „100“ tiež, podľa tradície Moto Guzzi, symbolizuje zdvihový objem nového moderného motora, ktorý sa stane základom novej generácie motocyklov, ktorá uzrie svetlo sveta v budúcnosti.

Moto Guzzi V100 Mandello začína písať novú kapitolu v príbehu Moto Guzzi. Motocykel, ktorý sa nechce radiť alebo zapadnúť len do jednej kategórie, bude kombinovať dynamiku s cestovným charakterom, ktorý žije v duši každej Moto Guzzi.

Túto doposiaľ nevídanú Moto Guzzi charakterizujú špičkové technológie, ktorými značka ukazuje smer, ktorým chce kráčať v ústrety budúcnosti plnej nových technických a aerodynamických riešení.

V100 Mandello taktiež reprezentuje inovatívny dizajn, ktorý je – rovnako ako u všetkých Moto Guzzi – zameraný na odhalenie unikátneho a nezameniteľného dvojvalcového motora. Tvary motocykla stavajú na hlavných dizajnových základoch Moto Guzzi, ale majú ďaleko od nostalgie a prezentujú sa moderným prístupom. To je zreteľne vidieť na tvaroch palivovej nádrže, ktorá vyzerá akoby bola prirobená priamo na masívne hlavy valcov, na bočných paneloch pod sedlom, ktorých štrbiny jasne odkazujú na legendárny model Le Mans z roku 1976, a na hornej kapotáži, pripomínajúci model Le Mans 850 III z roku 1981. Motocykel so štýlom a technológiami 21. storočia, ktorý stelesňuje charakter a autenticitu všetkých Moto Guzzi.

Moto Guzzi V100 Mandello predstavuje obrat v histórii značky. Je to projekt, ktorý prvýkrát využíva veľmi dôležité technické inovácie. Je úplne prvým motocyklom s adaptívnou aerodynamikou, a prvým Moto Guzzi s modernou elektronickou výbavou, do ktorej patrí napríklad šesťosá inerciálna platforma, náklonové ABS, semi-aktívne odpruženie a quickshifter, čo sú len niektoré z najdôležitejších prvkov.

A je tiež prvá Moto Guzzi motorka, poháňanú novým motorom „compact block“, so sofistikovanou technikou. Tradíciu zachováva architektúra s uložením valcov v 90° uhle, ktorá zaručuje unikátny priebeh krútiaceho momentu a nezameniteľný zvuk Moto Guzzi, ale inak je motor v podstate celý nový.

Nový dizajn umožnil vyvinúť extrémne kompaktný a ľahký motor, ktorý je o 103 mm kratší ako „small block“ modelu V85 TT. Nový dvojvalec vyniká nad všetkými ostatnými motormi, ktoré boli v Mandelle del Lario v poslednej dobe vyvinuté, svojimi hlavami valcov, otočenými o 90 °. Toto riešenie zvyšuje jazdný komfort a umožňuje výhodnejšie rozmiestnenie komponentov satia a elektronického vstrekovania.

Zdvihový objem má hodnotu 1042 cm3, pričom rozvody DOHC poháňané reťazou ovládajú štyri ventily v každom valci. Mazanie s olejovou vaňou dopĺňa kvapalinové chladenie a hydraulicky ovládaná spojka v olejovom kúpeli.

Výkon dosahuje maximálnu hodnotu 115 koní a krútiaci moment viac ako 105 Nm, pričom 90% jeho maxima je k dispozícii už v 3500 otáčkach a obmedzovač je nastavený na 9500 otáčok. Tieto údaje zreteľne ukazujú charakter a silu nového motora; môžeme od neho čakať ako mocný záťah v nízkych rýchlostiach, tak jazdný zážitok, hodný značky.

Sekundárny prevod kardanom je integrovaný do dlhej hliníkovej jednostrannej kyvnej vidlice, teraz umiestnenej na ľavej strane. Uloženie výstupu kardanu oveľa nižšie ako u predchádzajúcich motorov Moto Guzzi eliminuje reakcia odpruženia na prenášanie krútiaceho momentu a tým pádom odpadá potreba použitia prepákovania na kyvnej vidlici. Jazda je vďaka tomu plynulejšia pri akcelerácii aj počas spomaľovania, podobne ako pri motocykli s reťazou, ale stále s typickými výhodami kardanu, teda menšími nárokmi na údržbu a čistejšou prevádzkou.

Športový charakter modelu V100 Mandello však nesúvisí iba s výkonom nového motora, ale aj s kvalitami kompaktného a ovládateľného podvozku, ktorý ponúkne vzrušenie v zákrutách a rýchlych úsekoch, ale aj solídnu stabilitu na dlhých cestách, doplnenú nezameniteľným pocitom od predného kolesa, ktorý je synonymom zábavy a jazdného zážitku. O to sa stará aj rám z oceľových trubiek s rázvorom 1486 mm, ktorý vychádza zo špičkovej konštruktérskej školy Moto Guzzi a je dokonalým základom pre obratnosť motocykla.

Cestovné kvality sa prejavujú vysokou úrovňou komfortu, ktorú motocyklu dodáva veľkoryso dimenzované sedlo a aktívna, uvoľnená jazdná pozícia. Použitie jednodielnych hliníkových riadidiel s premenlivým priemerom dokonale ladí s filozofiou modelu: precízna ovládateľnosť pri športovej jazde a zároveň možnosť vzpriamenejšej a uvoľnenejšej jazdnej pozície na dlhších cestách. Cestovanie pre dvoch je základnou ingredienciou projektu. Pre spolujazdcov je vyhradená veľká časť dobre polstrovaného sedla doplnená praktickými madlami a jeho jazdná pozícia je ideálna na uvoľnenú jazdu. Rozsiahla ponuka originálneho príslušenstva zahŕňa okrem iného sadu kufrov, ktoré nevyžadujú montáž žiadnych prídavných držiakov a nijako výrazne neovplyvnia šírku motocykla ani jeho hmotnosť.

Technológie Moto Guzzi prispievajú ku komfortu a ochrane pred vetrom s využitím prvého adaptívneho aerodynamického systému na svete, ktorý v závislosti od rýchlosti jazdy a zvoleného jazdného režimu automaticky nastavuje polohu deflektorov na bokoch 17,5-litrovej nádrže. V najvyššej polohe sa vďaka týmto prvkom zníži nápor vzduchu na jazdcov o 22 %, čo približuje model V100 Mandello – pokiaľ ide o úroveň ochrany – k oveľa objemnejším a menej športovým tourerom. K tomu prispieva aj horná kapotáž, ktorej výšku je možné elektronicky nastaviť.

Tento systém je súčasťou špičkového elektronického balíčka, pozostávajúceho z elektronického plynu Ride by Wire, ktorý zaisťuje presnú dodávku výkonu a nízku spotrebu paliva, najmodernejšiu šesťosú inerciálnu platformu Marelli 11MP ECU, ktorá efektívne riadi elektronické asistenčné systémy, tempomat a náklonové ABS, zaisťujúce aktívnu bezpečnosť brzdenia v zákrute.

K dispozícii sú štyri jazdné režimy, menovite Travel, Sport, Rain a Road. Každý z nich pracuje s tromi rôznymi palivovými mapami, štyrmi úrovňami kontroly trakcie, tromi úrovňami intenzity brzdného účinku motora a (vo verzii, ktorá ich má v štandardnej výbave) taktiež semi-aktívne odpruženie Öhlins Smart EC 2.0, ktoré sa automaticky, minútu po minúte , prispôsobuje štýlu jazdy a kvalite jazdného povrchu a ponúka tie najlepšie možné jazdné vlastnosti za každej situácie.

Ako obvykle, technológie Moto Guzzi nemajú za cieľ iba zaistiť bezpečnú a vzrušujúcu jazdu, ale tiež spríjemniť život za riadidlami. Stačí, keď jazdec stlačením tlačidla vyberie jazdný režim, ktorý najlepšie vyhovuje jeho potrebám, a automaticky dostane ideálne nastavenie všetkých elektronických funkcií. Nastavenie jazdných režimov navyše je možné prispôsobiť vlastným preferenciám. V štandardnej výbave je ďalej 5″ farebný TFT prístrojový panel, kompletné LED osvetlenie s funkciou denného svietenia DRL a systémom „náklonového svietenia“, ktorého dve prídavné svetlá osvetľujú celú zákrutu a zvyšujú viditeľnosť v náklone.

V100 Mandello je v ponuke v dvoch verziách s rôznou výbavou. Komplexnejšia verzia má semi-aktívne odpruženie Öhlins v štandardnej výbave, rovnako ako quickshifter, vyhrievané rukoväte a multimediálnu platformu Moto Guzzi MIA, ktorá umožňuje prepojenie smartfónu s prístrojovým panelom cez Bluetooth a rozšírenie jeho funkcií. Cez Moto Guzzi MIA môžu jazdci ovládať vybavovanie hovorov či počúvanie hudby prostredníctvom intuitívnych ovládačov na riadidlách alebo hlasových príkazov. Jej súčasťou je funkcia GPS umožňujúca sledovať pokyny navigácie telefónu priamo na displeji prístrojového panelu.

Značky: