Spoločnosť hľadá kupca.

Pre množstvo startupov je úspech na portáli Kickstarter vstupom do úspešného sveta biznisu. Aspoň si to myslia. Realita však môže byť úplne iná. Spoločnosť OUYA, ktorá svojou Android konzolou upútala viac ako 63 tisíc používateľov a vyzbierala 8,5 miliónov dolárov, sa dnes topí v dlhoch.

OUYA okrem financií z Kickstarteru získala začiatkom roka 2013 ďalších 15 miliónov od investorov. Pred dvoma mesiacmi spoločnosť podporila aj Alibaba, kapitálom vo výške 10 miliónov. Avšak rokovania o reštrukturalizácii dlhu boli neúspešné a tak OUYA hľadá nového kupca. Predajná cena nebola oznámená.

Spoločnosť doplatila na to, že svoj produkt nedokázala reálne predať. Hoci sľuby na portáli Kickstarter presvedčili viac ako 60 tisíc používateľov, aby projekt podporili, keď sa zariadenie dostalo reálne na trh, OUYA čelila zmiešanej kritike. Niektorí používatelia boli síce nadšení, avšak väčšina z nich (vrátane odborníkov a médií) kritizovala nedostatky zariadenia. To je bohužiaľ bežný scenár v prípade Kickstarter kampaní – zariadenie vyzerá vynikajúco, avšak iba do tej doby, kedy ho reálne dostanete do rúk.

Hoci OUYA vytvorila knižnicu hier, ktorá obsahuje viac ako tisíc titulov, záujem hráčov bol malý. Situáciu nezachránil ani monetizačný model ročného predplatného – používateľ zaplatí 50 dolárov a počas jedného roka môže hrať všetky dostupné tituly bez platenia.

Dodajme, že o knižnicu hier dávnejšie prejavila záujem spoločnosť Xiaomi. Tá chce OUYU integrovať do svojich televízorov a set-top boxov. Hry sa takisto objavia aj v set-top boxoch Alibaby.

Ďalšia konzola OUYA sa na trh už pravdepodobne nedostane. Knižnica hier by však mala byť dostupná v iných zariadeniach

Ďalšia konzola OUYA sa na trh už pravdepodobne nedostane. Knižnica hier by však mala byť dostupná v iných zariadeniach

Zdroj: Fortune

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit