Lexus pri príležitosti uvedenia modernizovaného hybridného modelu ES s autonómnym dobíjaním vydáva reklamný spot so schopnosťou inteligentne reagovať na emócie diváka. Kampaň Feel Your Best inšpirovaná vozidlom, ktorého funkcie reagujú na požiadavky vodiča, využíva technológiu rozpoznávania tvárí. Reklama je koncipovaná tak, aby počas sledovania rozpoznávala emócie diváka, prispôsobovala sa im a zároveň ich ovplyvňovala.

V reklame využívajúcej rozpoznávanie tvárí od MorphCast sa uplatňuje jedinečná patentovaná technológia, ktorá v reálnom čase upravuje obsah na základe analýzy výrazov tváre.

Technológia Emotional AI číta výraz tváre prostredníctvom kamery umiestnenej pred divákom. Počas divákovej interakcie s umelou inteligenciou reklama reaguje zmenami vizuálneho aj hudobného obsahu v závislosti od vnímaného stavu emócií diváka. Samotná snímka zrýchľuje alebo spomaľuje, hudba sa mení na dynamickejšiu alebo pokojnejšiu, farby sú žiarivejšie alebo menej výrazné a zavádzajú sa zostrihy s emočnými sekvenciami.

Počas sledovania môže divák svojimi reakciami ľubovoľne experimentovať s umelou inteligenciou tak, že mení výraz tváre, ktorý AI interpretuje a okamžite reaguje. Každý „ukazovateľ snímania“ v rámci dejovej línie je spúšťačom inej sekvencie z AI, pričom materiál kampane sa kombinuje s ručne vybranými záznamami schválenými tímom psychológov. To vo výsledku vedie až k 3 125 možným kombináciám.

„Ide o prvý krok, ako ukázať, že malé zmeny prebiehajúce v reklame v reálnom čase môžu pozitívne ovplyvniť naše pocity. Táto logika sa odráža aj v modeli Lexus ES, ktorý ponúka mimoriadnu úroveň pohodlia tým, ako pôsobí na niekoľko ľudských zmyslov súčasne. Takže je tu prirodzená synergia medzi produktom a kampaňou – reklama reaguje na emócie diváka podobným spôsobom, akým vozidlo reaguje na vodičovo správanie a potreby,“ hovorí Spiros Fotinos, riaditeľ spoločnosti Lexus Europe.

Konštruktéri a návrhári Lexus v snahe posúvať pôžitok z jazdy prostredníctvom ľudských zmyslov vytvorili pre Lexus ES inteligentné funkcie sledujúce potreby vodiča a reagujúce na ne. Najlepším príkladom je systém klimatizácie Lexus Climate Concierge, ktorý sa snaží vytvoriť v kabíne dokonalú klímu automatickou reguláciou vyhrievania sedadiel, vyhrievania volantu a odvetrávania sedadiel v súčinnosti so systémom klimatizácie. Ďalej je tu palubný senzor merania vlhkosti a teploty v kabíne, resp. teploty čelného skla, aby nedochádzalo k zahmlievaniu predného okna. Lexus Climate Concierge ďalej využíva modernizovaný systém nanoe X, ktorý uvoľňovaním mierne kyslých nano iónov z centrálneho výduchu klimatizácie pomáha zvlhčovať suchú pokožku.

K lepšej spätnej väzbe od riadenia prispieva zdokonalenie systému odpruženia zadných kolies, konštrukcie brzdového pedála a adaptívneho odpruženia AVS.

Značky: