Pobyty v Prahe, aquaparky, prezúvanie pneumatík či skipassy, to najviac vyhľadávajú zákazníci najväčšieho zľavového portálu u nás, ZľavaDňa. Jednoznačne teda vedie cestovanie a služby.
Najvyhľadávanejšou položkou na celom webe ZľavaDňa sú jednoznačne pobyty v Prahe a potom aquaparky (Bešeňová, Tatralandia, Aquacity Poprad). Tie bodovali aj v samostatnom segmente cestovania. „Ľudia väčšinou nerozlišujú či je leto, jeseň alebo zima, aj keď je pravda, že napríklad minulý rok na jeseň sa predalo oveľa viac vstupov do aquaparkov ako v lete. Najčastejšie ich Slováci navštevujú 2 až 3-krát do roka, ale naše prieskumy ukazujú, že je to aj štyrikrát a viac,“ potvrdzuje riaditeľka ZľavaDňa Svetlana Tarageľová s tým, že Praha sa na prvom mieste objavuje preto, že je blízko a v rámci stále rozrastajúceho sa trendu „city breakov“, je to ideálny tip na víkend.
To, že Slováci mali záujem najmä o skipassy dokazuje aj fakt, že niekoľko týždňov v minulom roku boli najpredávanejšou ponukou práve celodenné skipasy do viacerých stredísk na Slovensku. Predali sa ich tisíce. „Akonáhle sa zmení počasie, reagujú aj ľudia a zmenia preferenciu na aquaparky,“ dodáva Tarageľová.
Vyhľadávanie tvorilo podľa údajov z minulého roka až 4,7% z celkového počtu návštev a celkovo prekročil počet unikátnych vyhľadávaní milión (v tomto roku sú zatiaľ údaje na veľmi podobnej úrovni). „Zaujímavosťou je, že najviac vyhľadávaní je vždy začiatkom týždňa. Najviac v pondelok (15,68%, v utorok už 15,20%, v stredu 14,66%) a najmenej v sobotu (len 10,05%). A dominujú ženy (až 69 percent z celkového počtu),“ dodáva Tarageľová. Čo sa týka miest, tam záujem kopíruje silu miest s najväčším obratom. Prevláda Bratislava, potom Košice, Žilina, Trnava a Banská Bystrica.
Zákazníci teda nie vždy prídu na zľavový portál s jasným cieľom. „Niekedy si prídu len po inšpiráciu alebo sa chcú proste niečím potešiť,“ dodáva Tarageľová.
Najvyhľadávanejšie výrazy na ZľavaDňa za rok 2016:
- Praha – 37 000
- Aquaparky (Bešeňová, Tatralandia, Aquacity Poprad) – 25 000
- Skipass – 9200
- Fotokniha – 8800
- Prezúvanie pneumatík – 5853
- Bojnice – 5617
- Servis klimatizácie – 5107
- Dudince – 4501
- Trenčianske Teplice – 4458
- Piešťany – 4070
Najvyhľadávanejšie výrazy na webe za rok 2016 v segmente cestovanie:
- Praha – 37 000
- Aquaparky (Bešeňová, Tatralandia, Aquacity Poprad) – 25 000
- Bojnice – 5 617
- Dudince – 4 501
- Trenčianske Teplice – 4 458
- Piešťany – 4 070
- Donovaly – 3 394
- Podhájska – 3 206
- Banská Štiavnica – 3 065
- Vysoké Tatry – 2 863
Najvyhľadávanejšie výrazy na webe za rok 2016 v segmente služby, adrenalín a zážitky:
- Skipass – 9 200
- Prezúvanie pneumatík – 5 853
- Servis klimatizácie – 5 107
- Masáž – 2 819
- Kurzy tanca – 2 493
- Dentálna hygiena – 2 347
- STK – 1 869
- Pedikúra – 1 465
- Solárium – 1 460
- Escape room – 1 384